خلع قدرت نتانیاهو/ وقتی دومین ستون حامی تحریم‌ها فرو ریخت

نخست‌وزیر سابق اسرائیل بعد از قبول شکست در نطقی اعلام کرد به زودی به قدرت بازخواهد گشت.

خلع قدرت نتانیاهو/ وقتی دومین ستون حامی تحریم‌ها فرو ریخت

بعد از ۱۲ سال در اسرائیل کابینه‌ای بدون حضور نتانیاهو تشکیل خواهد شد، البته تحلیلگران سیاسی طول عمر متفاوتی را برای کابینه بنت-لاپید برآورد می‌کنند، اما صرف فرو ریختن قلعه نتانیاهو رخداد مهمی است که نه تنها در صحنه داخلی اسرائیل بلکه در رویکردهای منطقه‌ای نقش بسزایی خواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو که این روزها در کسوت رهبر مخالفان در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کند در کنار دونالد ترامپ و شاید حتی پیشتازتر از او پرچمدار اعمال تحریم‌ها بر مردم ایران و اتخاذ رویکرد تهاجمی علنی در قبال جمهوری اسلامی و برنامه هسته‌ای آن بود.

این مساله در کنار شباهت بسیار زیاد و فاصله زمانی بسیار ناچیزی که بین ۲ شکست وجود دارد برخی از کارشناسان عرب را بر آن داشته تا پایان دوره نخست‌وزیری نتانیاهو را دومین شکست جریان حامی تحریم‌های ایران در جهان به شمار آورند و از فروپاشی نمادهای آن یکی پس از دیگری سخن بگویند.

شکی نیست که نه جو بایدن در مقام جانشین ترامپ و نه نفتالی بنت به عنوان جانشین بنیامین نتانیاهو قرار نیست سیاست کلان نظام‌های خود را در قبال تهران کنار بگذارند یا حتی به حالت تعلیق درآورند، اما به هر روی شکست نتانیاهو که بعد از ناکامی دوست صمیمی و متحد بزرگ‌ترش دونالد ترامپ در انتخابات به وقوع پیوست، برای طرف‌هایی که منتظر شکست جریان فشار حداکثری بر ایران بودند لذت‌بخش بود.

همان‌طور که ترامپ در آمریکا داعیه بازگشت به قدرت را دارد، بنیامین نتانیاهو هم برای اینکه همه از موضوع مطلع شوند به زبان انگلیسی اعلام کرد که به زودی به قدرت بازخواهد گشت و چند بار دیگر نیز در اظهارنظرهای دیگرش خبر از سرنگونی کابینه بنت-لاپید در کوتاه‌ترین زمان ممکن داد.

کارشناسان عرب همواره نفتالی بنت را شاگرد و شاید بهترین شاگرد بنیامین نتانیاهو تلقی می‌کردند، از این رو تصور نمی‌شود طی این دوره در سیاست‌های خصمانه اسرائیل علیه مردم ایران به طور اخص و کل منطقه به طور اعم تفاوتی رخ دهد.

به عبارتی دیگر، اگر طی هفت ماه گذشته شاهد سقوط ۲ مظهر علنی ضدایرانی در جهان بودیم، به طور حتم نمادهای پنهان زیادی چه در آمریکا و چه در اسرائیل حضور دارند که زین پس چراغ‌خاموش این بار را به دوش بکشند و در صدد ضربه زدن برآیند؛ پس توصیه می‌شود نسبت به آنها به شدت هوشیار و حتی هوشیارتر از گذشته باشیم.

منبع: اعتماد آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ت
    0

    الان نمیدونم شما از رفتن نتانیاهو خوشحال شدید یا نه ؟ نفتالی بهتر از این خواهد بود ؟ حالا قرار ستون دیگری برپا بشه و تحریم ها سخت تر بشه یا تحریم ها برداشته میشه ؟ خدائیش خودتون هم نمیفهمید چه تحلیلی داشته باشید . فقط وراجی میکنید.

  • حمار ایرانی
    0

    این کارشناسان معتقد اند که بنت طرفدار رفع تحریم و برگشت آمریکا به برجام و برقراری روابط دوستانه با ایران و کاملا درست گفتند شخصا بنده نظر برادران عرب طرفدار ایران تایید میکنم

  • جعفر
    0

    شریعتمداری کیهان یکی از همفکران صدیق خود در حمایت از تحریم ها را از دست داد و هم اکنون عزادار است. تسلیت عرض می کنیم این ضایعه ی بزرگ را به ایشان.

    نظرات شما -
    • کاشی
      0

      خون بهای سردار دل ها به درک واصل شدن ترامپ و نتانیاهو و مزدوران داخلی است

  • madman
    0

    (احمدی ، ترامپ ، بنیامین) خیلی مردن قول دادن بر میگردن

  • فرناز
    0

    تنها کسی که نژاد پرست نیست و به همه اقوام و مذاهب ایران احترام میگذارد محسن رضایی است .رای ما محسن رضایی است

  • کلنگ
    0

    یعنی نخست وزیر جدید با ایران رفیقه . چرا چرت و پرت منتشر می کنید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها