سفر به ارمنستان و افغانستان برای واکسن کرونا/ تقاضا برای تور ارمنستان زیاد شد

روند واکسیناسیون در کشور به کندی پیش می‌رود. مردم نگران هستند و برخی نیز از انتظار خسته شدند. حالا برخی از آژانس‌های هواپیمایی به مردم پیشنهاد می‌دهند که به ارمنستان بروند و آنجا واکسن کرونا بزنند.

سفر به ارمنستان و افغانستان برای واکسن کرونا/ تقاضا برای تور ارمنستان زیاد شد

«واکسن در ایران نیست اما به جای آن می‌توانید با یک سفر به ارمنستان هم تفریح کنید و هم واکسن بگیرید.» این خلاصه حرف‌های برخی از مسئولان فروش آژانس هواپیمایی است.

روند واکسیناسیون در کشور متوقف شده است. هنوز نه سالمندان به طور کامل واکسینه شده‌اند و نه برخی مشاغل از جمله کارکنان درمانگاه و آزمایشگاه‌ها. قصه واکسیناسیون در ایران سر دراز دارد و مشخص نیست مردم تا کی باید در انتظار واکسن باشند. با این حال گزارش‌هایی شده که در بازار غیررسمی واکسن فروخته می‌شود و برخی هم به مراکز غیررسمی برای واکسن مراجعه می‌کنند.

سفری برای واکسن کرونا
حالا هم خبر از تورهای مسافرتی شده که به نام تفریح است اما با هدف تزریق واکسن کرونا. آنطور که مسئول فروش بلیت یکی از آژانس‌های مسافرتی می‌گوید: «مسافران در ارمنستان می‌توانند واکسن دریافت کنند و برای همین تعداد زیادی این روزها تماس می‌گیرند و بلیت رزرو می‌کنند.»

او می‌گوید: «مسافران با یک سفر چهار روزه می‌توانند هم تفریح کنند هم واکسن آسترازنکا بزنند.» نکته مهم دیگر این است که سفر به ارمنستان و تزریق واکسن کرونا، ارزانتر از خرید آن از بازار سیاه داخل است. چون هزینه تور ۵ تا ۹ میلیون تومان است و هزینه واکسن در بازار آزاد ایران، ۲۵ تا ۶۰ میلیون تومان!

مسئول فروش بلیت یکی دیگر از آژانس‌های هواپیمایی با تائید این موضوع می‌گوید: «پروازهای تورهای ارمنستان در این مدت شلوغ شده و همه برای واکسن، تورها را رزرو می‌کنند. خیالتان راحت باشد، مسافری دیروز داشتم که دز دوم را تزریق کرده بود.»

آژانس‌های هواپیمایی تورهای ارمنستان قیمت‌های مختلفی دارند. از ۵ میلیون تومان تا ۹ میلیون تومان. مسئول فروش بلیت یکی از این آژانس‌ها می‌گوید: «اگر این روزها تورها گران شده به دلیل تقاضای زیاد مسافران است که برای واکسن سفر می‌کنند. البته مسافران نگرانی ندارند چون از همه مسافران تست PCR گرفته می‌شود.»

او می‌گوید: «در حال حاضر هم برای ۳۰ خرداد فقط چهار صندلی خالی داریم. هزینه هر نفر برای این تور سه روزه ۸ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان است. تقاضا زیاد است اگر می‌خواهید زودتر خبر بدهید تا فرصت را از دست ندهید. هرچه تاریخ پرواز نزدیک‌تر باشد قیمت تور گران‌تر می‌شود.»

البته سفر زمینی به ارمنستان هم انجام می‌شود که هزینه آن هم در آژانس‌های مسافرتی متفاوت است.

واکسن رایگان است
اما آیا مسافران برای این واکسن باید هزینه جدا از تور پرداخت کنند؟ مسئول فروش بلیت می‌گوید: «تزریق واکسن در ارمنستان رایگان است اما مسافر باید ۱۵ دلار به لیدر تور بدهد.»

البته یکی دیگر از آژانس‌های هواپیمایی می‌گوید: «لیدر هم پولی نمی‌گیرد و کاملا رایگان است. زمان دز دوم را هم در ارمنستان برای مسافر تعیین می‌کنند. آن را هم با یک پرواز یک روزه می‌توانید بروید و انجام دهید.»

تور واکسن تخلف است
با این وجود حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تور واکسن را رد می‌کند و می‌گوید: «سفرهای تحت نام تور واکسن را تکذیب می‌کنم و اگر دفاتری سفر برای واکسن انجام دهند مجوزدار نیستند. اگر این دفاتر مجوزدار هستند، تخلف است و اجازه این کار را ندارند. همه اینها تبلیغات برای جذب مشتری است.»

گفتنی است همه آژانس‌های هواپیمایی که تجارت‌نیوز پیگیری کرده است با نام تور تفریحی بلیت می‌فروشند و هیچکدام با نام «تور واکسن» بلیت فروشی ندارند.

به مسافران واکسن تزریق می‌شود؟
رفیعی در ادامه می‌گوید: «شنیده شده در کشورهایی مثل ارمنستان و افغانستان واکسن برای مسافران هم انجام می‌شود اما هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. امارات هم اعلام کرده واکسن برای گردشگران رایگان است اما هنوز اجرایی نشده است.»

او با بیان اینکه هنوز این اخبار قابل تائید نیست و معلوم نیست این واکسن‌ها چقدر قابل اعتماد باشد، ادامه می‌دهد: «البته کسانی هستند که برای کار به این کشورها رفتند و شاید آنجا هم واکسن تزریق کنند. برای مثال کسانی بودند که به افغانستان رفتند و واکسن تزریق کردند.»

رفیعی می‌گوید: «از مسئولان کشور استدعا داریم واکسیناسیون کشور را با سرعت پیش ببرند تا شهروندان مجبور نشوند برای دریافت واکسن به کشورهای دیگر بروند. شاید هم برخی مسافران هزینه سفر را نداشته باشند اما سلامت و خطر کرونا برای آنها مهم‌تر باشد. بنابراین متحمل هزینه می‌شوند.»

منبع: تجارت نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • همشهری
    0

    چه ملّت درمانده ای شدیم...!

  • ابی
    0

    اندازه ارمنستان فلک زده هم نیستیم!!!

  • یکی از مردم
    0

    یعد یه عمره منتظرند مشکلات با صندوق رای حل بشه!!!!!!!!!!!!!!

  • ....
    0

    نه بابا ، اینا تبلیغات برای بازار گرم کردنه . هیچ خبری هم نیست .

  • ایرانلی
    0

    ارمنستان مفلوک کفن نداره گور بذارند واکسنش کجا بود.

    نظرات شما -
    • قاسم
      0

      جناب ایرانلی یا خوابی یا اینکه خودت رو به خواب زدی ! لطفا بیدار شو اخوی!!!

  • لیما یوری
    0

    خواهشا این چرت وپرت هارو ننویسید ونشر ندید،اون وقت ما اینجا بیکار نیستیم ،روزی هزار نفر بیان بگن شماچرادارید طرفداری میکنید ،دیدید همه جا ارزونیه ،به مردمشون ،چند هزار دلار میدن غدا ،شیر ،ومیوه ،گوشت ،رایگان میدن بخاطر کرونا ،،اونوقت کشور ما اینجوریه ،اونحوریه،،،،حالا از فردا دوباره شروع شد ،ما اندازه افعاتستانم نیستیم ،،،بخدااا حوصله بحث کردن ندارم ،،من ایران عزیزمو جدا از این اشحاصی،که حق مردم کشورمو خوردن وبردن ،میدونم کشور من ایران عزیزمنه ،،

  • من و تو و ما و شما و ایشان
    0

    اونوقت میخواید با تمام دنیا تعامل کنید شمایی که نمیتونید یه واکسن دست مردم برسونید میخواید کاخ سفید حسینیه کنید!!!!جمع کنید کاسه کوزه تون و که چهل ساله مردم گذاشتید سر کار با این مملکت داریتون

  • متین
    0

    این نهایت بی وجدانی مسئولین ما است که وضعیت واکسن ما اینطوریه ، از افغانستان هم کمتریم که پنجاه درصد مردمش دوز اول را زدن

  • محمد
    0

    خدا به دادبرسه به جای واکسن کرونا چیز دیگه بهشان نزنند روانه ایران کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها