شورای همکاری خلیج فارس خواستار مشارکت در مذاکرات هسته ای با ایران شد

وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی نشست امروز (چهارشنبه) خود در ریاض، خواستار مشارکت این کشورها در مذاکرات هسته ای با ایران شدند.

شورای همکاری خلیج فارس خواستار مشارکت در مذاکرات هسته ای با ایران شد

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس همچنین تاکید کردند که باید موضوع موشکی ایران نیز در مذاکرات هسته ای جاری در وین بررسی شود.

شورای همکاری خلیج فارس متشکل از شش کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان و کویت است.

نشست وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس امروز در حالی برگزار شد که ششمین دور از مذاکرات احیای برجام در وین با حضور هیات هایی از ایران و پنج کشور باقیمانده در برجام و حضور غیرمستقیم هیات آمریکایی در جریان است.

طرف های گفت و گو تاکید کرده اند که مذاکرات تاکنون پیشرفت داشته اما در عین حال برخی اختلاف ها باقی مانده است.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران بهمن ماه سال گذشته، در واکنش به درخواست «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای حضور کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی در مذاکرات هسته ای، ضمن مخالفت با آن گفت: برجام یک توافق چندجانبه بین المللی است که توسط قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تایید و تثبیت شده، و به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نبوده و طرف‌های آن هم مشخص و غیرقابل تغییر هستند.

وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنین، آنچه «حملات حوثی ها به استان مارب» یمن خواندند را محکوم کردند.

استقبال از «ابتکار عربستان» برای پایان بحران یمن و آتش بس طرف های درگیر برای بازگشت به مذاکرات از جمله محورهای دیگر بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس بود.

عربستان سعودی از شش سال پیش جنگی را علیه یمن آغاز کرد که صدها هزار کشته و بی خانمان برجای گذاشته است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • رضا
    0

    شما مفلوکها ی نوکر وجیره خوار امریکا و انگلیس نمی توانید فینتان بالا بکشید برای ایران قدرتمند افاضه می کنید ایران اراده کند یک صبح تا ظهر حساب شما را یکسره میکند پس بهتره خفه شید

  • Iraj.soltani
    0

    همین کشورهای عربی، در یک روز از ارتش کوچک اسرائیل شکست مفتضحانه ای خورده و بس از نزدیک به یک قرن نتوانستند آبروی از دست رفته ی خود را بازگردانند. ولی جمعیت بسیار کوچک غزه، با تکیه بر ایمان به خداوند، با همین موشک هائی که شورای خلیج فارس از آن دغدغه دارد، توانستند بارها پوزه ی اسرائیل را به خاک بمالند. مشکل اعضا این شورا فساد سران عرب و حسادت بیش از حد به توان غیور مردان ایرانی است.

  • سروش غیبی
    0

    ایران هسته ای با همسایگان وکشورهای حوزه خلیج همیشه فارس تعامل اکتیو .سازنده .فعال داشته باشد کشورها را توانمند سازد تاهسته ای شوند وقتی همه در پیمان منع گسترش سلاح اتمی شرکت کنند اول قطر عمان سوریه فلسطین ونزوئولا حوزه کاریئت هستها

  • فتاحی
    0

    اول برادری رو ثابت کنید باید نوشته بدید که رو حرفتون می مونید. بعد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها