کُدی که عزیزی خادم داد/ پایان همکاری فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ؟

رئیس فدراسیون فوتبال با پاسخ مبهم درباره ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ و عدم حمایت قاطع از این مربی این باور را تقویت کرد که فدراسیون فوتبال به دنبال مربی دیگری است.

کُدی که عزیزی خادم داد/ پایان همکاری فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ؟

با روی کار آمدن رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران در تاریخ 10 اسفندماه 1399، یکی از سؤالات مهم برای همه وضعیت تیم ملی و ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ بود. سرمربی کروات که پس از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی، نقدهای بسیاری را تحمل کرد، اما شهاب‌الدین عزیزی خادم پس از گرفتن رأی از مجمع فدراسیون فوتبال تصمیم به ادامه همکاری با این مربی گرفت.

اسکوچیچ پیش از شروع اردوی تیم ملی در فروردین ماه، جلسه‌ای با رئیس جدید فدراسیون فوتبال داشت که خروجی آن ادامه حضورش روی نیمکت تیم ملی بود و فدراسیون فوتبال نیز دیدار دوستانه‌ای با سوریه فراهم کرد تا به نوعی در کنار آماده سازی تیم ملی، اسکوچیچ را نیز محک بزند.

با وجود پیروزی 3 بر صفر تیم ملی مقابل سوریه، اما پس از برگزاری این اردو و بازی دوستانه زمزمه‌هایی شنیده شد که عزیزی خادم و اطرافیانش علاقه‌ای به ادامه همکاری با این مربی ندارند. حتی برای جانشینی او نام چهار مربی خارجی که سابقه کار در فوتبال ایران را داشتند، مطرح شد. مربیانی که در تیم ملی، استقلال و پرسپولیس خود را مطرح کرده بودند و نام آنها برای جانشینی اسکوچیچ مطرح شد. در نهایت فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسید که سرمربی کروات تیم ملی را حفظ کند.

با وجود تصمیم عزیزی خادم به ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ، بازهم این زمزمه به گوش می‌رسید که پس از این مرحله و با کسب هر نتیجه‌ای (شکست، صعود دشوار و صعود قاطعانه) فدراسیون فوتبال دست به تغییر در تیم ملی خواهد زد و به همکاری با اسکوچیچ پایان خواهد داد. از آنجایی هم که قرارداد این مربی سه مرحله‌ای است و فدراسیون در پایان هر مرحله از رقابت‌های انتخابی جام جهانی باید درباره قرارداد او تصمیم گیری کند، فسخ قرارداد سرمربی تیم ملی هزینه‌ای برای فدراسیون به دنبال نخواهد داشت. حالا مرحله نخست انتخابی جام جهانی 2022 به پایان رسید و تیم ملی با هدایت اسکوچیچ قاطعانه به مرحله بعدی صعود کرد که در این شرایط گویا قطع همکاری فدراسیون با او جدی‌تر شده است، آن هم در شرایطی که از صعود تیم ملی هنوز 24 ساعت هم نگذشته است.

عزیزی خادم پس از بازگشت تیم ملی از بحرین در جمع خبرنگاران درباره ادامه همکاری با اسکوچیچ پاسخ روشنی نداد و این مسئله را به عهده هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گذاشت. پاسخ مبهم رئیس فدراسیون فوتبال درباره ادامه همکاری با سرمربی کروات تیم ملی نشان دهنده این بود که او علاقه‌ای به ادامه این همکاری ندارد چرا که در غیر این صورت حداقل در ظاهر از سرمربی تیم ملی به صورت قاطع حمایت می‌کرد. در واقع کدی که عزیزی خادم در مصاحبه امروزش داد، این باور را تقویت کرد که فدراسیون فوتبال به دنبال مربی دیگری است.

مرحله بعدی مسابقات 8 شهریورماه آغاز خواهد شد و 74 روز بیشتر تا آن روز زمان باقی نیست‌. آنچه در این بین حائز اهمیت است، به زمان مربوط می‌شود. اینکه فدراسیون فوتبال زمان را از دست ندهد و به گذشته باز نگردد. مانند فدراسیون سابق که پس از قطع همکاری با کارلوس کی‌روش از بهمن‌ماه 97، انتخاب سرمربی تیم ملی را تا خردادماه 98 معطل کرد و حتی تیم ملی فیفادی را از دست داد و در نهایت نیز پس از انتخاب ویلموتس اعلام شد فشار زیاد به فدراسیون برای تعیین هرچه سریع‌تر سرمربی تیم ملی منجر به انتخاب ویلموتس شد. در شرایطی که فدراسیون پیش از قطع همکاری با کی‌روش باید برای جانشین او برنامه ریزی می‌کرد.

آنچه اکنون مهم است، فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه‌ای که عزیزی خادم تصمیم آن را مبنای ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ قرار داده باید زودتر به نتیجه برسند. اگر فدراسیون قرار است تصمیم خود را برای قطع همکاری با اسکوچیچ قطعی کند، این اتفاق باید هرچه سریع‌تر رقم بخورد تا انتخاب درستی برای تیم ملی صورت بگیرد و فرصت کافی برای سرمربی تیم ملی فراهم شود و اگر هم قرار به ادامه همکاری با مربی کروات است، فدراسیون باید صراحتاً اعلام حمایت کند تا این هجمه‌ها تمرکز تیم ملی را نگیرد. بنابراین نباید فرصت کوتاهی که وجود دارد از دست برود و اگر نتایج و عملکرد اسکوچیچ تصمیم فدراسیون را تغییر داده، باید هرچه زودتر برنامه ریزی برای مرحله بعدی با این مربی انجام شود و در غیر این صورت، فدراسیون جانشینی مطمئن به دور از حاشیه و جنجال انتخاب کند.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ااا
    0

    متاسفانه دنبال مربی بی کیفیت و داخلی هستند. از آن بدتر اینکه این روز ها به صورت افراط گرایانه فقط تاکید بر روی تولیدات داخلی است

  • علی املی
    0

    کی‌روش کجایی؟؟؟

  • ساسی
    0

    بله خوب. بالاخره این رئیس فدارسیون جدید هم باید یک ویلموتسی پیدا کنه تا از معامله تازه چیزی برای خودش بماسه.

  • هامون
    0

    وقتی یک مربی داره خوب نتیجه میگیره چه لزومی داره تغییرش !

  • ی ط
    0

    مربی قبلی چطوره ؟یه طلب وحشتناک هم از ما داره بعد ۳الی ۴ بازی بهش بدیم بعد نتیجه نگرفت باز دوباره اسکوچیچ را بیارید.مرغ همسایه غازه.

  • سعید
    0

    سلام میخوان با تغییر سر مربی پول به جیب بزنن همین

  • نعمت
    0

    سلام وعرض ارادت آقای خادم یکی از بهترینهاست و بعنوان یک مدیر لایق و فعال و منطقی میشه از ایشون نام برد قطعا در این خصوص هم بهترین تصمیم رو خواهند گرفت

  • ناشناس
    0

    آقای خادم اگر مربی جدید نتیجه درخشانی نگیره همه ریسک هارو به جان خریده ای من نه فوتبالی هستم نه علاقه آنچنانی به فوتبال دارم ولی نظر کارشناسان نتیجه گیری این مربی را فوق العاده عنوان کردند.اگت تیم ملی یه باخت بده بیا ودرستش کن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها