شنا در کانال‌ های آبیاری و تاسیسات آبی استان قزوین ممنوع

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: کانال های آبیاری، تأسیسات آبی و دریاچه سدهای زیاران و نهب محل مناسبی برای شنا نیستند و در صورت استفاده از این اماکن جهت شنا و تفریح احتمال وقوع حوادث تلخ و ناگوار حتمی است.

شنا در کانال‌ های آبیاری و تاسیسات آبی استان قزوین ممنوع

یداله ملکی با اشاره به شروع فصل گرما اظهار کرد: بسته بودن استخرها و مکانهای تفریحی در سال جاری به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کنار افزایش دما و شروع زود هنگام فصل گرما سبب شده است تا استفاده از کانالهای آبیاری به عنوان مکانی جهت تفریح و شنا در بین جوانان و نوجوانان رواج بیشتری پیدا کند که این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک بوده و حوادث جانی را به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در ادامه با اشاره به ویژگی‌ها و مشخصات کانال های آبیاری دشت قزوین بیان کرد: این تاسیسات به دلیل شیب ذوزنقه ای که دارند نه تنها مکان مناسبی برای شنا نیستند بلکه به دلیل ابعاد و شکل کانال و همچنین دبی بالای جریان آب در آنها، بسیار خطرناک بوده و علیرغم ظاهر آرام آب، همه ساله به دلیل بی‌توجهی چندین قربانی می‌گیرد.

ملکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ایمن سازی کانال های آبیاری نیز عنوان کرد: نصب گاردریل و تابلوهای هشداردهنده فلزی و بتنی در مکان های حادثه خیز، برقراری گروههای گشت، صدور هشدار در رسانه های مکتوب و مجازی و تهیه تیزر، زیرنویس و انیمیشن با هدف آشنایی عموم مردم با خطرات ناشی از ورود به کانال های آبیاری از جمله اقدامات این شرکت در راستای ایمن سازی کانال ها و کاهش حوادث است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در پایان با اشاره به اطلاع رسانی های صورت گرفته در این خصوص تصریح کرد: از کلیه مسافرین و هم استانی های محترم تقاضا داریم به اطلاعیه ها و هشدارهای صادر شده از سوی شرکت آب منطقه ای قزوین مبنی بر عدم شنا در تاسیسات آبی، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری توجه ویژه ای داشته باشند چرا که نزدیک شدن و ورود به این تاسیسات می‌تواند سبب وقوع حوادث تلخ و ناگوار شود.

شایان ذکر است استان قزوین دارای ۲سد در حال بهره‌برداری و ۱۲۰۰کیلومتر کانال آبیاری می باشد که همه ساله به دلیل بی توجهی و نادیده گرفتن اقدامات هشداردهنده عده ای از افراد جان خود را در آن از دست می‌دهند.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها