رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر عنوان کرد:

پیش بینی سفر ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار ایرانی به دوحه با صعود تیم ملی

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر اظهار داشت: اگر تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کند به خاطر نزدیکی ایران به قطر احتمالا بیشتری تماشاگر از ایران به قطر خواهد رفت.

پیش بینی سفر ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار ایرانی به دوحه با صعود تیم ملی

عدنان موسی‌پور در مورد برنامه‌ها پیرامون فرصت تجاری جام جهانی در قطر اظهار کرد: برنامه‌های اتاق مشترک ایران و قطر در این مورد از چندماه پیش آغاز شده و آن را در چند محور پیگیری می‌کند. یکی از این محورها سرمایه‌گذاری مشترکی است که امکان دارد بین طرفین صورت بگیرد. البته در این مورد نقش دولت‌ها بسیار مهم است و دولت هم در مذاکرات خود باید موضوع سرمایه‌گذاری مشترک را پررنگ ببیند و به آن توجه کند.

وی ادامه داد: بخش مورد اهمیت دیگر صادرات ما به قطر است که الان در شان رابطه دو کشور نیست. محور سوم هم توسعه گردشگری و تقویت صادرات محصولات صنایع دستی است.

وی افزود: در این سه بخش برنامه‌های خود را پیش می‌بریم و امیدواریم که اتفاقات خوبی رخ دهد. برای دوره‌ای که گردشگران برای مسابقات جام جهانی وارد قطر می‌شوند، در حوزه گردشگری در حال مذاکرات هستیم. دو حالت برای این موضوع وجود دارد: تیم ملی ما به جام جهانی صعود کند یا صعود نکند. برای این دو حالت دو رویکرد کاملا مختلف وجود دارد؛ پیش‌بینی می‌شود اگر تیم ملی ما صعود کند ما بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر از ایران به قطر بروند. باید منتظر بود تا مشخص شود نتیجه چه می‌شود.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در این باره توضیح داد: در صورت صعود، افراد بیشتری به خاطر حمایت از تیم ملی به قطر می‌روند، این یک بازار مصرف دیگری می‌سازد. اگر تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کند به خاطر نزدیکی ایران به قطر احتمالا تماشاگر بیشتری از ایران به قطر خواهد رفت. این موضوع روی فروش محصولات ایرانی مانند مواد غذایی در قطر اهمیت پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت صنایع دستی در این فرصت گفت: به دلیل اهمیت صنایع دستی در بازه‌ای که گردشگران از سراسر جهان به قطر می‌روند، یک محور خاص و جداگانه برای صنایع دستی در نظر گرفته‌ایم، بنابراین مواد غذایی و صنایع دستی اهمیت ویژه‌ای دارند.

موسی‌پور در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت کارگران ایرانی شاغل در قطر بیان کرد: از تعداد کارگران ایرانی در قطر اطلاع نداریم اما هیچ گزارش خاصی از وجود مشکل یا موضوع غیرطبیعی برای کارگران ایرانی شاغل در قطر به ما نرسیده است. مهاجرت کارگران ایرانی به این کشور افزایش خاصی نداشته و همچنان مرز و ورودی‌های قطر متاثر از شرایط حاصل از شیوع و تداوم کرونا هستند، اما در چندماه گذشته که این شرایط بهتر شود حتما تقاضا بیشتر خواهد شد.

منبع: ایلنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها