مسلح شدن مجدد پهپادها در هوا!

پهپادها یا همان هواپیماهای بدون سرنشین جدید آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا(دارپا-DARPA) موسوم به

مسلح شدن مجدد پهپادها در هوا!

برنامه "گرملینس"(Gremlins) دارپا که بر تعداد زیادی از هواپیماهای بدون سرنشین که از هواپیماهای باری پرتاب می‌شوند، بازنگری کرده است، اکنون به دنبال توسعه توانایی‌ها و طول عمر این هواپیماهای بدون سرنشین است.

هدف این است که هواپیماهای بدون سرنشین "گرملین" بتوانند مستقیماً از هواپیماهای باری نیروی هوایی ایالات متحده پرتاب شوند، بازیابی شوند، دوباره مسلح شوند و مجددا بکار گرفته شوند.

مسلح کردن مجدد این پهپادها شامل امکان افزودن محموله‌های جدید به پهپادهای بازیابی شده از جمله پهپادهای کوچک‌تر یا مهمات، قبل از بکارگیری آنها در ماموریت‌های جدید است.

همانطور که ژنرال "برایان رابینسون" جانشین فرماندهی تحرکات هوایی آمریکا گفت، مرحله بعدی آزمایش برنامه "گرملینس" از ماه اکتبر تا نوامبر انجام خواهد شد.

دارپا در ماه مارس به عنوان بخشی از برنامه "گرملینس"، آزمایش پرتاب و اتصال در هوا را با هواپیمای C-۱۳۰ که تغییر داده شده و برای انجام این کار مناسب سازی شده، انجام داد.

تاکنون امکان انجام چنین کاری وجود نداشت و پهپادها پس از انجام ماموریت خود در صورت اتمام سوخت با استفاده از چتر نجات به سلامت به زمین بازمی‌گشتند.

دارپا تحت نظر وزارت دفاع آمریکا با در نظر گرفتن تاکتیک‌های جنگی آینده، بر روی هواپیماهای بدون سرنشین و انبوه پهپادها متمرکز شده‌اند تا کارایی آنها را به حداکثر برسانند و هزینه‌ها را به حداقل برسانند.

"استیو فندلی" رئیس بخش سیستم‌های بدون سرنشین گفت: [ارتش می‌خواهد] بتواند تقریباً ۲۰ پهپاد را با این روش مستقر و بازیابی کند.

وی افرود: این روند همین امسال تکامل می‌یابد. من فکر می‌کنم شما خواهید دید که "گرملینس" واقعاً یک موضوع با اولویت بالا برای وزارت دفاع است که رو به جلو حرکت می‌کند.

منبع: ایسنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها