پاسخ قائم مقام آیت‌الله جنتی به اظهارات مصلحی درباره رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی

قائم مقام دبیر شورای نگهبان به ارائه توضیحاتی در خصوص سخنان اخیر حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات درباره انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ پرداخت.

پاسخ قائم مقام آیت‌الله جنتی به اظهارات مصلحی درباره رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی

سیامک ره پیک درباره سخنان وزیر سابق اطلاعات و عدم احراز صلاحیت داوطلب مورد بحث، گفت: حضور مقامات اعم از روسای قوا و وزرا و سایر مسئولان در شورای نگهبان رویه ای معمول بوده و هست. این حضور در مورد مصوبات مجلس و سایر امور ممکن است به درخواست مقام مربوطه و یا در صورت نیاز به ارائه توضیحات با دعوت شورای نگهبان صورت پذیرد و امری طبیعی است و اختصاص به موضوع خاص و ویژه ندارد.

وی افزود: در اینگونه موارد افراد پس از ارائه توضیحات و پاسخ به سئوالات احتمالی جلسه را ترک و اعضای شورا تصمیم گیری می‌کنند. در موضوع مورد بحث نیز در حضور مدعو بحث یا تصمیم گیری نپذیرفته است و اطلاع از بحث های شورا و نتایج آن برای غیر اعضای شورا میسر نیست.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان ادامه داد: در مورد جلسه مورد اشاره باید به چند نکته توجه کرد؛ قبل از تقاضای ایشان شورای نگهبان اطلاعات کافی برای تصمیم گیری درخصوص موضوع داشت و نیازی به حضور ایشان نمی دید لیکن به دلیل تقاضای وزیر وقت و ضرورت احترام به این تقاضا نظرات وی استماع شد. توضیحات کلی و عمومی بود و تاثیری در مباحث و مبانی تصمیم گیری شورا نداشت.

وی افزود: صرف نظر از مطالب ذکر شده شورای نگهبان اینگونه مطالب را مستند نظرات و تصمیمات خود قرار نمی دهد.

ره پیک با بیان اینکه بحث های مطرح شده از جهات گوناگون غیردقیق و مبنی بر برداشت های ذهنی و شخصی گوینده است، گفت: تعابیر به کار رفته در مصاحبه مانند "تحلیل هزینه فایده" یا "مصالح کلی نظام " و موارد مشابه هیچ گاه منشاء تصمیم گیری در شورا نبوده است. شورای نگهبان درهمه ادوار با استناد به قانون اساسی و ویژگی های ذکر شده در اصل 115 تصمیم گیری کرده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • بنده خدا
    0

    اگه کسی چیزی فهمید به منم توضیح بده!!!

  • مش جمعه
    0

    جناب ره پیک مردم را چه فرض میکنی که این حرف ها را میزنی.خود حیدرخان اعتراف کرده و حاضرین در جلسه به مرحوم رفسنجانی گردش کار را گزارش دادند.از همه مهمتر جریان عدم احراز لاریجانی چی؟ برادرش جواد آملی که در جلسه حضور داشته اعتراف میکند که نهاد های امنیتی باعث عدم احراز صلاحیت نامبرده شدند.نمیدانم چرا حیدرخان و آملی خان سریع از گفته های خود عقب نشینی کرده و بیانه صادر میکنند.آقای ره پیک مردم از شما آگاه تر هستند.چرا هرگز عدم احراز افراد را حتی برای خودشان بیان نمی کنید؟مطهری و پزشکیان و لاریجانی از شما خواستند که عدم احراز را به مردم گزارش دهید.چرا اینکار را نمیکنید؟ شما با اینکار جمهوریت نظام را از بین می برید

  • محد
    0

    همه شماها یاد گرفتید دروغ بگویید

  • جمال
    0

    حضرت نوح کجا تشریف دارند و هر روز یک نوچه ای را می فرسته برای سرپوش گذاشتن خطاهای شورای نگهبان

  • ناشناس
    0

    اگر این گزارش ها تاثیری در نظر آنها ندارد چرا دعوت می کنند و چرا به حرف ها گوش کرده و گزارشهای آنها را گوش می دهید؟

    نظرات شما -
    • علی
      0

      شما بااین کارتان جمهوریت نظام راازبین بردیدرییس جمهور انتصابی نمی‌خواهیم

  • حسن مقدم
    0

    سلام به همه عزیزان به نظر بنده فیلم جلسه و فایل صوتی انرا پخش کنید مردم نصمیم بگیرند نه اینکه شماها تصمیم بگیرید مردم ببینند شما چه تصمیمی میگیرید اینجا جمهوری اسلامی و مرام کشور مردم سالاری است نه دیکتاتوری

  • ناشناس
    0

    ذاتتان از دروغ ساخته وپرداخته شده

  • رضا
    0

    به بیان دیگرآقای ره پیک میخوادبگه خودش باآقای جنتی راه میفتن میرن این طرف واون طرف درمورد کاندیداها باپورسو وجو ازمحله ومحل کاروهمسایه وهمکارتحقیق میکنن.

  • جعفری
    0

    اقای ره پیک از شما عاجزانه خواهشمندیم جنتی بیاربد پنج دقیقه برای مردم صحبت کنند ،!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها