در میزگرد انتخاباتی تیتر 1400 مطرح شد:

از مافیای پسماند تا شهردار قاتل در تهران/ پایتخت، با بودجه ۴۸هزار میلیارد تومانی تعطیل است! / نظارت مجدد بر مجوزهای ساخت و ساز در خیابان فرشته/ سه گزینه ائتلاف تهران قوی برای مسند شهردار

هفت تن از اعضای ائتلاف تهران قوی، در برنامه انتخاباتی تیر 1400 به بیان برنامه‌ها و وعده‌های خود در حوزه شهر هوشمند، مدیریت یکپارچه شهری، سلامت شهروندان، بافت فرسوده و حمل‌ونقل عمومی، شفاف سازی و مبارزه با فساد پرداختند.

از مافیای پسماند تا شهردار قاتل در تهران/ پایتخت، با بودجه ۴۸هزار میلیارد تومانی تعطیل است! / نظارت مجدد بر مجوزهای ساخت و ساز در خیابان فرشته/ سه گزینه ائتلاف تهران قوی برای مسند شهردار

به گزارش خبر فوری ، ویژه برنامه انتخاباتی تیتر 1400 با هدف بررسی موضوعات مدیریت شهری میزبان نامزدهای انتخابات این دوره شهر تهران از ائتلاف تهران قوی بود.این نشست در دو بخش برگزار شد که در بخش اول محمد مهدی شادالویی، غلامحسین زمان آبادی و نوید صالح وند به بیان نقطه نظرات و برنامه های خود برای کلان شهر تهران پرداختند.

در ابتدای نشست اول، نوید صالح وند استاد دانشگاه و عضو جمعیت فدائیان اسلام بر اهمیت مدیریت منابع انسانی در مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: در حوزه شهرداری تهران تخصص های گوناگونی از میراث فرهنگی تا حوزه های مهندسی و فناوری اطلاعات وجود دارند که با مدیریت صحیح می توانند به بهبود کیفیت شهر کمک کنند.

وی با بیان اینکه ائتلاف تهران قوی در نظر دارد به عنوان یک جریان موثر و برنامه محور در شورای شهر شناخته شود، افزود: اگر مردم پای این ائتلاف بایستند، اعضا نیز در شورا پای وعدهایشان به شهروندان می ایستند.

صالح وند یکی از برنامه های محوری ائتلاف تهران قوی را توسعه گردشگری شهری با مشارکت سازمان های مردم نهاد عنوان کرد.

دغدغه سلامتی چاق ترین دانش آموزان ایران

غلامحسین زمان آبادی مسئول سابق طرح ترافیک شهرداری تهران نیز در ادامه نشست، سلامتی شهروندان را یکی از دغدغه های اصلی شهر تهران عنوان کرد و گفت: متاسفانه تهران در رتبه اول چاق ترین دانش آموزان ایران قرار دارد. یعنی نسل آینده این شهر از عوارض قلبی و عروقی رنج خواهد برد. همچنین اغلب مردان این شهر مشکل کمر درد دارند و زنان به دلیل فقر تحرک بدنی ناچار به انتخاب جراحی سزارین برای زایمان هستند.
این نامزد شورای شهر تهران که با شعار انتخاباتی «تهران قوی با شهروندان قوی» پا به عرصه این دوره از رقابت ها گذاشته است، تصریح کرد: نسل آینده این شهر با خطر جدی مواجه است و برای اینکه نسل آینده را از دست ندهیم، طرحی با عنوان « باشگاه، مدرسه، مسجد، محله» باید اجرا شود.

مسئول سابق طرح ترافیک ضمن انتقاد به عملکرد شورای پنجم و شهرداری فعلی اظهار تصریح کرد: در انتهای همت غرب با تهران جدیدی مواجه می شویم که فاقد زیرساخت های حمل ونقل عمومی است، به طوریکه فقط به عنوان یک نمونه، روزانه 6400 خودرو شخصی برای کار در ایران مال به حجم ترافیک بزرگراه می افزاید و این نوید یک بحران ترافیکی در آینده را می دهد که راهکار آنها ایجاد مونوریل برای سهولت تردد شهروندان است.

هوشمندسازی کلید قفل ترافیک شهر تهران

محمد مهدی شادالویی شهردار سابق منطقه هشت تهران نیز در این نشست یکی از معایب حمل ونقل عمومی را تسهیلات ضعیف عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم ترافیک درون شهری مردم نمی توانند به موقع در مقاصد و محل کار خود حاضر شوند. اما با هوشمندسازی حمل ونقل می توان چنین مشکلاتی را برطرف کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح رینگ دوچرخه سواری در منطقه هشت تهران یادآور شد: 32 هزار نفر از مردم منطقه هشت تهران عضو ثابت سامانه دوچرخه سواری شهرداری شدند و بر اساس یک نظر سنجی که از والدین پسران محصل آن منطقه به عمل آمد، این نتیجه حاصل شد که نتنها فرزندانشان با استفاده از سامانه دوچرخه سواری منطقه زودتر به منازل می رسند بلکه نسبت به قبل شاداب تر شده اند و پول توجیبی کمتری از والدین طلب می کنند.

لزوم توجه به نوسازی بافت فرسوده در شورای ششم

شادالویی همچنین به سکونت 19 درصد از جمعیت تهران در بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان بافت فرسوده تهران در مناطق 14، 15، 16، 17 قرار دارند. اما راهکار واضح و روشنی وجود دارد که می توان با مشارکت خود مردم شهر ضمن نوسازی محلات واقع در بافت های فرسوده از تملک هر 1000 واحد مسکونی بالغ بر 3000 هزار واحد مسکونی جدید تولید کرد.

بخش دوم نشست ویژه برنامه انتخاباتی تیتر 1400 با حضور دیگر نامزده های ائتلاف تهران قوی شامل میثم نادی، فاطمه سادات حمیدیان، صالح اسکندری و رضا ناطقی برگزار شد.

در ابتدای بخش دوم میثم نادی رئیس ستاد خبری دیوان محاسبات کشور . نامزد انتخابات این دوره شورای شهر تهران به تشریح مزایای شهر هوشمند همچون امکان رفع مشکلات ترافیکی، مدیریت پسماند، کاهش آلودگی هوا و رونق گردشگری شهری پرداخت و اظهار داشت: شهر هوشمند امروز یک دغدغه نیست بلکه یک مطالبه است که بنابر عدم فهم دقیق آن مقفول مانده است.

نگاه کاسبانه به طرح ترافیک و شبکه مافیایی جمع آوری پسماند

وی در ادامه از نگاه کاسبانه به طرح ترافیک و شبکه مافیایی جمع آوری پسماند انتقاد کرد و گفت: در کشورهای جهان پیمانکاران بابت جمع آوری پسماند به شهرداری ها پول پرداخت می کنند، اما شبکه های مافیایی در تهران مستقر هستند که بابت انجام این کار از شهرداری پول هم دریافت می کند و شاهد هستیم کارگران این بخش از بیمه و حقوق مناسب هم برخوردار نیستند.

این نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران د: ما به مردم تهران وعده می دهیم با فعال کردن شرکت های دانش بنیان در حوزه مدیریت پسماند، عوارض این بخش را برای شهروندان حذف کنیم.

نادی با بیان اینکه مدیریت فعلی شهرداری تهران آنقدر دنبال « بازی اسم فامیل» است که به مسائل مهمتر نمی پردازد، تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری ما شاهد شهردار 24 ساعته و حتی شهردار قاتل نیز بودیم. با خانه نشستن و توییت زدن که نمی شود شهر را مدیریت کرد، شهردار باید هنگام بحران وسط میدان باشد نه اینکه اقدامات تفریحی انجام دهد.

گارانتی 4 ساله برای دفاع از مواضع مردم در مدیریت شهری

فاطمه حمیدیان دیگر عضو ائتلاف تهران قومی و نامزد انتخابات شورای شهر تهران از ارتقا جایگاه بانوان در این دوره خبر داد و گفت: به مردم گارانتی 4 ساله می دهیم که از مواضع مردم در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های این دوره مدیریت شهری دفاع کنیم. همچنین بودجه چندصد صفحه ای شهرداری تهران را به چند صفحه کاهش می دهیم.

معاون سابق برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران به ادقام معاونت برنامه ریزی و معاونت منابع انسانی شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: این اقدام در وحله اول به معاونت برنامه ریزی و سپس به نظام شرکت داری شهرداری تهران با بیش از 50 شرکت و سازمان زیر مجموعه ضربه زد.

وی با بیان اینکه 70 درصد درآمدهای شهرداری صرف هزینه های جاری و حقوق پرسنل می شود تا ارائه خدمات به شهروندان گفت: در مناطق 22 گانه شهرداری تهران 22 قائم مقام فعالیت داشتند که با تصمیم مدیریت شهری سمت سازمانی آن ها حذف و 123 ناحیه فاقد متولی شد. در عوض 261 نفر به عنوان دستیار شهردار منصوب شدند.

ضرورت اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری در تهران

در ادامه رضا ناطقی دیگر عضو ائتلاف تهران قوی و نامزد انتخابات شورای شهر تهران با اشاره به موضوع مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: ما به دنبال عملیاتی کردن طرح مدیریت یکپارچه شهری با حضور نمایندگان دستگاه های دولتی در شهرداری تهران با هدف تدوین و اجرای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم.

این کارآفرین و فعال اجتماعی در ادامه به ساماندهی اصناف اشاره کرد: برنامه ای در نظر داریم تا با ایجاد یک همبستگی و همکاری تنگاتنگ میان مدیریت شهری و سازمان های مختلف به صورت برخط به تمام نیازهای اصناف در شهر تهران پاسخ داده شود و شاهد تسریع در انجام درخواست های مردم باشیم.

بررسی روند شهرفروشی در شورای ششم

صالح اسکندری نفر آخر در این نشست، سخنان خود را با این سوال شروع کرد که شهرداری تهران در سال 96 با بودجه 18 هزار میلیارد تومانی موفق به ساخت پل، تونل، بوستان، خطوط مترو و بسیاری ابر پروژه دیگر شد، پس چطور با بودجه 48 هزار میلیارد تومانی امسال در این دوره شهر تعطیل است؟

وی با بیان اینکه در این دوره با وجود دولت، شورا و شهردار همسو، هم شاهد تعطیلی شهر و هم شاهد رواج شهرفروشی هستیم، تصریح کرد: در شورای ششم تمام مجوز های ساخت و ساز را مورد ارزیابی مجدد قرار می دهیم تا تکلیف این برج هایی که در خیابان فرشته در حال سر به فلک کشیدن هستند را روشن کنیم.

قائم مقام سابق دبیرکل هیئت موسس دانشگاه ازاد اسلامی با اشاره به «شاخص ادراک فساد» یادآور شد: از نظر مردم، شهرداری ها در زمینه فساد اداری، شهرداری رتبه اول را دارند و در همین راستا 400 شهردار و عضو شوراهای شهر با حکم قوه قضائیه بازداشت شده اند.

شفافیت؛ راهکار بازگشت اعتماد مردم به مدیریت شهری

اسکندری راهکار جذب اعتماد عمومی به حوزه مدیریت شهری را شفافیت دانست و گفت: اقداماتی همچون رتبه بندی عملکرد شهرداری ها، ایجاد واحد قضایی ویژه شهرداری ها و حسابرسی مستقل برای شهرداری می تواند به شفافیت در این حوزه کمک شایانی کند.

وی در پایان، ائتلاف تهران قوی را یک پویش مردمی عنوان کرد و گفت: اعضای این ائتلاف بر اساس بررسی های انجام شده و در نظر گرفتن ویژگی هایی چون برخورداری از دانش، تجربه و مدیریت اقتصادی، عملکردی در تراز بین المللی به سه گزینه مهرداد بذرپاش، سعید محمد و رستم قاسمی برای شهرداری تهران رسیده اند.

این نامزد انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: هیچ کدام از این سه گزینه از کاندیدا شدن خود برای سمت شهردار تهران توسط «ائتلاف تهران قوی» مطلع نیستند و با آنها رایزنی هم نشده است. البته مطلع هستیم که آقای محمد در حال فعالیت مومنانه در ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در استان ها است و ایشان تمایلی به حضور در شهرداری تهران ندارد.

عضو ائتلاف تهران قوی در پایان ابراز امیدواری کرد، در این دوره شاهد شکل گیری یک دولت قوی، شورای شهر مردمی با حضور مردم قوی خواهیم بود.

فیلم کامل این گفتگو را در ادامه ببینید:

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • زر
    0

    الان تورودهن خیابانها کوچه ها خیلی کثیف هست هرجا زمین خالی باشه پر از نخاله شاختمانی می کنندپارک فضای سبز نیست پیاده رو ها به اشغال مغازه دارها در امده مخصوصا تعمیر کار ها میوه فروشیها کی براش مهمه ؟

  • کو
    0

    تو ایران برای همه چی مافیاهست هر کی به دنبال منفعت شخصی وخانوادگی انگار نه انگار واقعا کیا کشور را اداره میکنند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها