معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان:

۳۰۰ هزار ناظر شورای نگهبان بر انتخابات نظارت می‌کنند/ اولویت شمارش آرا در پایان رأی‌گیری، با آرای ریاست‌جمهوری است

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: وظیفه این شورا نظارت بر انتخابات است؛ شبکه ۳۰۰ هزار نفری ناظران این وظیفه را در روز انتخابات انجام خواهند داد.

۳۰۰ هزار ناظر شورای نگهبان بر انتخابات نظارت می‌کنند/ اولویت شمارش آرا در پایان رأی‌گیری، با آرای ریاست‌جمهوری است

محمدحسن صادقی مقدم در نشست نمایندگان نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به انتخابات 28 خرداد،گفت: انتخابات به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی کار بزرگی به شمار می‌رود و فضای علاقمندی و شوق به انتخابات را باید ایجاد کرد که مردم بدانند می‌خواهند کار بزرگی را انجام دهند، این کار بزرگ برای استمرار حرکت امام راحل و عظیم الشان، شهدای گرانقدر، ایثارگران، خانواده معظم شهدا و حاصل دسترنج تلاش‌های مردم مسلمان و صبور ایران اسلامی است.

وی افزود: مردم ایران بهای بزرگی را برای بقای نظام اسلامی پرداخت کردند، باید تلاش مضاعف کنیم خون شهدا و سردار دل‌ها به ویژه سردار سلیمانی به ثمر بنشیند و برگ زرین دیگری در اوراق انقلاب اسلامی ثبت شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان تاکید کرد: علیرغم همه توطئه‌ها، تحریم‌ها و کودتاها، نظام اسلامی چهل سال پر افتخار را پشت سر گذاشته و چهل سال‌های دیگر را ان شاالله سپری خواهد کرد.

صادقی مقدم گفت: وظیفه ما نظارت برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان و مجلس شورای اسلامی است، در این دوره علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، در ۴ استان شش نماینده برای مجلس خبرگان رهبری (قم، خراسان رضوی، مازندران و تهران) و شش حوزه انتخابیه برای انتخاب شش نماینده مجلس داریم، در کنار آن نیز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را داریم که توسط وزارت کشور اجرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این انتخابات نظارت خواهند داشت.

وی اعلام کرد: نظارت ما بر انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان و مجلس شورای اسلامی است و شبکه ۳۰۰ هزار نفری ناظر شورای نگهبان ناظر بر روند این انتخابات است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: وظیفه ما ایجاب می‌کند که در چارچوب قانون مراقبت کنیم که عملیات اجرایی انتخابات به خوبی صورت بگیرد و نتیجه و برکات آن برای جمهوری اسلامی ایران باشد.

اولویت با شمارش آرای ریاست جمهوری است

صادقی مقدم گفت: اولویت شمارش آراء در پایان رای‌گیری، با آرای ریاست جمهوری است و این آراء پس از شمارش دقیق، صورتجلسه خواهد شد.

وی افزود: دستگاه‌های احراز هویت در شعب به مجری و ناظر اعلام می‌کند سن قانونی احراز شده یا خیر؛ همچنین جلوی رای تکراری را خواهد گرفت. همچنین به وسیله این دستگاه از نام و شناسنامه افراد فوت شده نیز نمی‌توان استفاده کرد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره مدت زمان رأی گیری،تاکید کرد: چون از ساعت ۱۲ شب به بعد روز جدید آغاز می‌شود، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ادامه رای گیری روز جمعه ۲۸ خرداد را پس از ساعت مذکور نپذیرفت، اما افراد باقیمانده در شعبه می‌توانند رای دهند.

صادقی مقدم یادآور شد: شورای نگهبان و نمایندگان نامزدها در محل این شورا، در طول روز میزان مشارکت را رصد می‌کنند.

وی افزود: صورت جلسه شعب به عنوان سند و نشان دهنده صحت انتخابات است و از لحظه‌ای که اطلاعات تعداد رای نامزد از مبدا به مقصد می‌رسد، کم کم اطلاعات محتوایی هم در دست ما و وزارت کشور قرار خواهد گرفت.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان تاکید کرد: نتایج هم از مسیرهای قانونی پس از صحت سنجی و تجمیع آراء به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • سوادی
    0

    اگر ناظرین شورای نگهبان هم مثل خود شورای نگهبان باشد ،،،انتخابات بی معنی می‌شود

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      پس نه اونها ازیه سیاره دیگه اومدن گرگ برادر شغال است

  • علم الهدی
    0

    شورای نگهبان خودش پیه که ناظراش چی باشند رای بی رای

  • رضا..
    0

    شورای نگهبان کار اصلی را با غیر رقابتی کردن انتخابات با رد صلاحیت تمامی افراد مورد اقبال مردم انجام داد و بهتره از الان به آقای ریبسی بابت پیروزی تبریک بگویید.

  • ناشناس
    0

    دوباره شورای نگهبان؟؟؟ همون تایید و رد صلاحیت شون به اندازه کافی حال بهم زن نبود ؟؟؟ اگه نظارت شون هم مثل صلاحیت شون باشه که حتما هست العان رای ما در صندوقه و شمارش هم شده و رییس جمهور سوگند هم خورده

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      نخیر اینطوری که شما میگی نیست. در انتخابات این دوره رای گیری با کامپیوتر و سامانه الکترونیکی انجام میشه و از کاغذ خبری نیست. بنابر این شمارش آرا دقیق تر هست

  • ایرانی
    0

    هزینه کردن پول در این انتخابات فرمایشی :اگر از اموال شخصی پدرتان است اسراف و اگر از بیت المال باشد حرام . انتخاباتی نتیجه اش از پیش معلوم است چه نیازی به رای دارد.

  • گونه
    0

    درروزجمعه همه برای حمایت از کادر درمان درخانه بمانیم

  • سالار
    0

    رئیسی با 17 میلیون رای دور قبل‌ رئیس جمهور است با اصلاحات در قوه قضاییه راي بیشتری هم دارد

  • ناشناس
    0

    ۳۰۰هزار مفت خور . ۳۰۰هزار حق العمل کار. ۳۰۰هزار رای انتصابی.

  • بینام
    0

    ۳۰۰ هزار ناظر برای چی ... برای صندوق خالی ؟ برای عشق و حال ؟ برای استفاده از میلیاردها تومن پول بیت المال جهت مراقبت از چهارتا پفک نمکی !!

  • بهرام
    0

    با هزینه این تتاتر انتخاباتی که از قبل نتیجه ان هم معلوم است میتوان برای کپر نشین سیستان و بلوچستان چند مسکن تهیه کرد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها