اسارت ۱۲ سرباز عربستانی و سودانی در عملیات جدید ارتش یمن در جیزان

تصاویر جدید از عملیات گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جیزان حاکی از به کنترل درآمدن برخی از پایگاه‌های ارتش دشمن سعودی در محور جیزان و وارد آمدن خساراتی سنگین به آنها است.

اسارت ۱۲ سرباز عربستانی و سودانی در عملیات جدید ارتش یمن در جیزان

به گزارش المنار، تصاویر منتشر شده از عملیات جدید ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پیشروی یگان‌های آنها در مسیرهای مختلف به سمت پایگاه ارتش سعودی و مزدوران ارتش سودان را نشان می‌دهد.

طبق این تصاویر تیراندازی به سمت پایگاه‌ها و استحکامات نیروهای سعودس و مزدوران آنها آغاز شده و خساراتی به آنها وارد شد به شکلی که تعداد زیادی از این نیروها مجبور به فرار شدند.

در این تصاویر، تعدادی از اجساد مزدوران ارتش سودان که در عملیات کشته شدند، نیز مشاهده شدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این عملیات توانستند خسارات و تلفاتی را به مهمات و نیروهای ائتلاف سعودی وارد کرده و کنترل کامل پایگاه‌های ارتش عربستان و مزدوران ارتش سودان را به دست گرفته و مقدار زیادی اسلحه و مهمات مختلف را به غنیمت بگیرند.

همچنین مرکز رسانه جنگ جنبش انصارالله یمن تصاویری از ۱۰ نیروی ارتش عربستان و دو نیروی ارتش سودان را که در عملیات ائتلاف عربی شرکت داشتند و به اسارت نیروهای انصارالله درآمدند، منتشر کرد.

طبق این ویدیو، این ۱۲ سرباز اواخر ماه گذشته میلادی در یک عملیات نظامی در منطقه جیزان واقع در جنوب غرب عربستان به اسارت درآمدند.

در این ویدیو به خانواده‌های این ۱۲ اسیر اطمینان داده شد که آنها در سلامت بوده و رفتار خوبی با آنها می‌شود و از رهبری عربستان خواسته شد با یک قرارداد تبادل اسرا با انصارالله، برای بازگرداندن آنها به کشورهایشان اقدام کند.

همچنین مرکز رسانه جنگ انصارالله فایل صوتی از یکی از اسرای سودانی عضو ائتلاف عربی منتشر کرد.

او اعلام کرد که از نیروهای تیپ پنج نیروی زمینی سودان است که همراه با حدود ۱۴۰۰ تا ۱۴۵۰ سرباز دیگر از پورت سودان از راه دریا به جیزان منتقل شده تا از مرزهای مشترک عربستان-یمن در برابر قاچاقچیان مواد مخدر حفاظت کند و در نبردی در کوه الدود واقع در الخوبه در منطقه جیزان به اسارت درآمده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۲۹ مه گذشته اعلام کرد که در یک عملیات گسترده هجومی در محور جیزان با آزاد کردن بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از این محور، ۴۰ پایگاه نظامی را آزاد کرده و نیروهای ارتش سعودی و مزدوران ارتش سودان و دیگر مزدوران دشمن را که در این پایگاه‌ها مستقر بودند، بیرون رانده و خسارات و تلفات گسترده‌ای را به مهمات و نفرات آنها وارد کرد.

در این عملیات بیش از ۲۰۰ نیرو از دو ارتش عربستان و سودان و نیروهای دولت مستعفی یمن کشته، زخمی و اسیر شده و بیش از ۶۰ خودرو زرهی آنها منهدم شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها