اعزام امکانات مهار حریق جنگل‌ ها و مراتع به خوزستان

معاون اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در خصوص تامین امکانات و تجهیزات مهار آتش‌سوزی‌ های جنگل‌ها و مراتع، با سازمان مدیریت بحران کشور مکاتبه و هماهنگی شده و امکانات در حال اعزام به استان‌ها از جمله خوزستان است.

اعزام امکانات مهار حریق جنگل‌ ها و مراتع به خوزستان

علی عبداللهی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص پیشگیری و مهار سریع آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، اظهار کرد: در این زمینه جلسات از ابتدای آغاز فصل گرما تشکیل و هماهنگی‌های لازم با فرمانداران در خصوص تشکیل ستادهای پیشگیری و بسیج امکانات انجام شده است. هماهنگی‌های لازم با جمعیت هلال احمر نیز در خصوص مباحث آموزشی انجام شده است.

وی افزود: گرمای شدید امسال و وزش باد در کنار عواملی مانند آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی، موجب سرایت آتش به جنگل‌ها و مراتع شده است.

معاون اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در خصوص تامین امکانات و تجهیزات مهار آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع، با سازمان مدیریت بحران کشور مکاتبه و هماهنگی شده و امکانات در حال اعزام به استان‌ها از جمله خوزستان است.

وی تصریح کرد: در قانون جدید مدیریت بحران و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که اخیرا منعقد شده است، به منظور سرعت عمل در مهار حریق‌ها و کاهش مراحل اداری، محیط زیست و منابع طبیعی که معمولا آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های این ادارات رخ می‌دهد، مستقیما از دستگاه مرکزی‌شان امکانات را درخواست می‌کنند.

عبداللهی افزود: البته در صورت اعلام نیاز، بالگرد آب‌پاش از سوی وزارت دفاع به منطقه اعزام می‌شود. در صورت نیاز به امکانات دیگر نیز به اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان اعلام و پیگیری می‌شود اما اکنون نیازی اعلام نشده و حریق‌ها مهار شده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خصوص معرفی عاملان آتش‌سوزی‌ها به مراجع قضایی گفت: علاوه بر مباحث آموزش، این موارد به دستگاه‌های مسئول اعلام شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها