حمایت علی مطهری از همتی

نایب رییس سابق مجلس با انتشار یادداشتی در اینستاگرام از عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

حمایت علی مطهری از همتی

علی مطهری در این یادداشت نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

لازم است در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نکاتی را به عرض ملت رشید و شریف ایران برسانم:

1. روشن است که این انتخابات در شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود که البته ادامه شرایط ویژه انتخابات مجلس یازدهم است. ظاهراً محصول آن انتخابات با حذف افراد صالح و مستقل به مذاق طراحان این شرایط شیرین آمد و اکنون در حال تکرار آن رویه در انتخابات ریاست جمهوری و محدود کردن حق انتخاب مردم و حذف عنصر «جمهوری» از نظام «جمهوری اسلامی» هستند. بدون شک پشت صحنه این ماجرا حقایقی هست که ما از آن بی‌خبریم و در ماههای آینده روشن خواهد شد، زیرا سیر حوادث کاملاً غیرطبیعی است. شاهد آن به عنوان نمونه، بلایی است که بر سر آقایان ظریف و لاریجانی آوردند.


2. وظیفه ما در این شرایط چیست؟ یک راه این است که حقوق ملت و دفاع از دستاورد بزرگ مردم در انقلاب را رها کنیم و بگوییم بگذار هرکاری دوست دارند انجام دهند و همان بلایی که بر سر انقلاب مشروطه آمد و فرصت‌طلبان میدان را به دست گرفتند و انقلابیون واقعی را از صحنه خارج کردند بر سر این انقلاب هم بیاید، زیرا کاری از ما برنمی‌آید.

راه دیگر این است که میدان را خالی نکنیم و امید را از دست ندهیم و با نیروی مردم فرصت طلبان را از صحنه بیرون برانیم. به تعبیر شهید آیت‌الله مطهری:((می گویند انقلاب فرزندخور است. گویی خاصیت انقلاب این است که همین که به نتیجه رسید فرزندان خود را یک یک نابود سازد. ولی انقلاب فرزندخور نیست، غفلت از نفوذ و رخنه فرصت طلبان است که فاجعه به بار می آورد.))

وظیفه ما در این شرایط چیست؟ یک راه این است که حقوق ملت و دفاع از دستاورد بزرگ مردم در انقلاب را رها کنیم و بگوییم بگذار هرکاری دوست دارند انجام دهند و همان بلایی که بر سر انقلاب مشروطه آمد و فرصت‌طلبان میدان را به دست گرفتند و انقلابیون واقعی را از صحنه خارج کردند بر سر این انقلاب هم بیاید، زیرا کاری از ما برنمی‌آید.

راه دیگر این است که میدان را خالی نکنیم و امید را از دست ندهیم و با نیروی مردم فرصت طلبان را از صحنه بیرون برانیم. به تعبیر شهید آیت‌الله مطهری:((می گویند انقلاب فرزندخور است. گویی خاصیت انقلاب این است که همین که به نتیجه رسید فرزندان خود را یک یک نابود سازد. ولی انقلاب فرزندخور نیست، غفلت از نفوذ و رخنه فرصت طلبان است که فاجعه به بار می آورد.))

3. مشارکت بالا در انتخابات پیش رو، با وجود همه گلایه‌هایی که مردم دارند، دو اثر مثبت دارد. اول این که پیام روشنی به دنیا خصوصا دنیای غرب و همسایگان ارسال می‌شود و این امر موجب تسریع در لغو تحریمها و احیای برجام و لاجرم بهبود وضع معیشت مردم خواهد شد.

اثر دیگر مشارکت بالا این است که مهندسی انتخابات به باور اکثریت جامعه را که برای پیروزی یک فرد معین طراحی شده است به هم می‌ریزد و احتمال این که انتخابات به دور دوم کشیده شود و در نهایت فرد دیگری پیروز انتخابات باشد تقویت می‌شود.

4. نظر به سؤالات مکرر مردم عزیز از اینجانب درباره نامزد اصلح، فرصت را مغتنم شمرده نظر خود را اعلام می‌کنم:

اینجانب در شرایط فشار اقتصادی امروز جناب آقای همتی را با توجه به این که سالها مدیر اقتصادی اجرایی بوده و نبض اقتصاد کشور در دستش است و در جنگ اقتصادی اخیر مبارزه جانانه‌ای با ترامپ جنایتکار از خود به یادگار گذاشت و اجازه نداد کشور ونزوئلا شود و با عنایت به تأکیدی که ایشان بر روابط با دنیا و تأثیر آن بر رفع تحریمها و احیای برجام و بهبود معیشت مردم دارد و اهمیتی که برای حقوق ملت و فصل سوم قانون اساسی قائل است و نیز از نگاه درست فرهنگی مبنی بر احترام به احکام اسلام و آزادیهای اساسی مردم برخوردار است و با توجه به این که با کمک مردم توان کشاندن انتخابات به دور دوم را دارد، در میان نامزدهای محترم هفتگانه، نامزد اصلح می‌دانم و از ملت عزیز درخواست می‌کنم در روز جمعه برای بهبود اقتصاد کشور و سیاست خارجی و محدود نشدن آزادیهای مردم به جناب آقای همتی رأی بدهند.

اینجانب جناب آقای رئیسی را یک روحانی مردمی و خوش‌برخورد و بدون تکلف و به دور از تعینات معمول در میان روحانیون می‌دانم ولی ایشان را برای همان قوه قضائیه مناسب‌تر می‌دانم تا اصلاحات نیمه‌کاره خود در این قوه را به سامان برسانند، ضمن این که اساساً مطابق نظر امام خمینی(ره) و استاد شهید آیت‌الله مطهری رئیس جمهور شدن یک شخص روحانی در جمهوری اسلامی را به صلاح ملت و روحانیت نمی‌دانم مگر اضطراراً، و اکنون چنین اضطراری در کار نیست.

برای سایر کاندیداها نیز احترام قائلم. برخی از آنها برنامه های خوبی ارائه کردند و برخی علاوه بر این، اخلاق را رعایت نمودند. برخی نیز به درستی بر حقوق ملت و اصلاح سیاست خارجی تأکید داشتند.

در یک کلام، 28 خرداد بیش از آنکه انتخابات باشد تست میزان غیرت ملت ایران از طرف کسانی است که برای مردم نقشه ها کشیده اند و می خواهند ببینند آیا می توانند راه خود را در حذف «جمهور» ادامه دهند یا نه. اسلام در کنار ظلم، ظلم پذیری را هم محکوم می کند. عدم شرکت در این انتخابات خاص از طرف قشر خاکستری، تأیید ظلم است.

به امید حضور گسترده مردم پای صندوق رأی در روز جمعه

24/3/1400

علی مطهری

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • کیوان
    0

    از این ناقص العقل انتظاری بیش نیست

  • ع
    0

    خدا وکیلی تو دلت بر مردم سوخته یا پست و مقام.چند سال در مجلس بودی فقط دلت برای سران فتنه می سوخت.ایا مردم فقط آنها بودند خودت....مردم می فهمند از کجا می سوزی

  • ....
    0

    گزینه ما نیز همتی هست.

  • امیر
    0

    علی آقا: آیا نظر شما در مورد کاندیدا نشدن یک روحانی به جز مواقع اضطراری در دوران آقایان هاشمی ، خاتمی و روحانی هم همین بود؟

  • ماس موسی
    0

    همتی همتی افتخار ملتی همتی همتی تو غیرت ملتی درود بر همتی سلام بر همتی سلام بر مهرعلیزاده

  • ناشناس
    0

    اگر تا الان شک داشتم اما با این بیانیه به یقین رسیدم که مثل علی مطهری مثل پسرنوح است!علی آقا بدا به حالت که بخاطر انتقام از شورای نگهبان پا روی حقیقت گذاشتی و از اون بدتر مردم رو هم میخوای تشویق کنی به بانیان وضع اقتصادی اکنون!آخه انتقام به چه قیمت؟!علی آقا اگه از منطقه امن خودتون چند قدم اینطرف تر بیاین میفهمیم یک خانم همش باید بترسه نکنه یه نفر خفتش نکنه بخاطر یک انگشتر یا یک گوشی!از بس به مردم فشار اقتصادی آوردین بعضیا بخاطر یک وعده غذا مجبور به سرقت شدند. امثال شما رو حواله میدیم به خون شهدا و شما رو به خون استاد بزرگوارمون شهید مرتضی مطهری.

  • کاربر ناشناس
    0

    خیلی خوشکلی یاآوازت قشنگه. دیوچوبیرون رو دفرشته درآیدآنهم فرشته خداوبتشکن

  • ر
    0

    رای‌ما‌‌رییسی‌.حالا‌حی‌زور‌‌‌‌بزن

  • کاربر ناشناس
    0

    اقای مطهری کاش مانند پدرت باغیرت و پیرو حق بودی پدرت مرد شریفی بود مومن وانقلابی با مزدوران همکاری نمی کرد اصلاح طلبان مزدور هستند دست به دامان غرب وشرق هستند برای شما عیب است. کمی فکر کن

  • ناشناس
    0

    رای ما همتی یک شگفتی دیگر انشالله

  • علی
    0

    اگر تا الان شک‌داشتم الان دیگه مطمئن شدم که‌همتی افتضاحه......کسی که مطهری تأییدش کنه ؟!؛؛؛!!تا تهش برو‌

  • کاربر ناشناس
    0

    فعلاگندخودت راپاک کن جوجو

  • علیرضا
    0

    مثل سال 96 باز می خواهند مردم را بر خاک سیاه بنشانند. همتی مسبب وضع موجود و ویرانی اقتصاد است. اینده با ایشان یعنی تورم 100 درصدی و فقر گسترده

  • اشنا
    0

    با شرکت در انتخابات دوهدف را نشانه گرفته میشود اول اقتدار ایران دوم مبارزه با تمامیت خواه جمهوریت و اسلامیت هدف انقلاب

  • سمیرا
    0

    راست‌میگه‌اینا‌انتخابات‌مجلس‌رو‌اون‌طوری‌با‌رای‌کم‌بی‌سرصدا‌تموم‌کردن‌خوششون‌اومده.من‌که‌به‌همتی‌رای‌میدم‌

  • محمد
    0

    حیف از شهید دانشمند که فرزندی چون تو دارد فکر کنم شیری که خورده ای باعث این همه گستاخی شده کاش دولت آینه سهمیه چون تویی را قطع میکرد

  • ناشناس
    0

    آقای مطهری گوش ما از این حرفهای تکراری و خسته کننده پر هست رای بی رای

  • سید سجاد
    0

    بنده در تمام انتخابات شرکت داشتم ،،،لکن منبعد رای نمیدهم،،،ولی بکسانیکه دوست دارند مهر انتخابات توشناسنامه شان بخورد پیشنهاد میکنم به همتی رای بدن

  • احمد اسماعیلی
    0

    ای داد و بیداد از اینهمه جهالت افرادی مثل این اقا که به واسطه اینکه پسر آیت الله مطهری هستند و از آبروی پدر استفاده میکنند اما تکرار تاریخ را به مردم نشان میدهند میگوید ایت الله رئیسی را قبول دارم اما از همتی پشتیبانی میکنم همان حربه ای که ابوموسی اشعری در موضوع حکمیت از آن استفاده کرد ابتدا از حضرت علی ع حمایت کرد و گفت کاری غیر از رضای خدا انجام نمیدهم و بواسطه اینکه مرا فردی قابل اطمینان میدانید همانطور که این انگشتر را از انگشتم خارج میکنم علی ع را از خلافت برکنار میکنم و همانطور که این انگشتر را در این انگشتم میکنم معاویه را به خلافت منصوب میکنم و مردمی که بصیرت نداشتند هرچه مالک اشتر مخالفت کرد حرف مالک رانپذیرفتند و به حرف ابوموسی اشعری توجه و جلسه را ترک کردند حرف من این است که مردم ایران مردم بیخرد آن دوره از تاریخ نیستند و علی زمان خودشان را به افراد بی بصیرت که آخرت خودشان را به دنیای چپاولگران و غارت گران به ثمن بخت فروخته اند نمی دهند و یقین دارم در روز حساب این فرزند ناخلف از شهید مطهری خجالت زده و شرمنده خواهد بود خبر فوری اگر واقعا منصفی این را چاپ کن

  • احمد
    0

    سید سجاد بی بصیرت آدرس غلت نده

  • غیر قابل نشر
    0

    گیرم همتی با 50 میلیون رای انتخاب شد. تو تضمین میکنی اوناییکه خودت بهتر میشناسیشون اجازه کار کردن بهش بدهند ؟ بسه دیگه تکرار تکرار

  • نریمان
    0

    درود بر آقای دکتر مطهری و عرض خسته نباشید خدمت گروه پرتلاش خبر فوری درخواست من این است اگر امکان داره ، نامه ی که آقای مطهری به معلم فرزندش در کلاس دوم ابتدایی نوشته بود رو در خبر فوری دوباره چاپ کنید. اینقدر از این نامه لذت بردم که آرزو میکنم فرصتی پیش بیاد تا حضورا از آقای دکتر تشکر کنم. هرچند تصمیم به رای داشتن نداشتم اما بخاطر همون نامه و علاقه و احترام به آقای دکتر مطهری ، رای به آقای همتی میدم .

  • محمدعلی
    0

    برو بیشرف ما هرچی خوردیم از دست شما روشنفکرها بوده به کوری چشم همتون رای ما رئیسی هست تا اخرین لحظه برای سید محرومان می جنگم #رئیسی تنها نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها