توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در مورد لیست ۱۱ بدهکار بانکی که همتی رو کرد

سخنگوی قوه قضاییه به ارائه توضیحاتی در رابطه با لیست ۱۱ نفره بدهکاران بانکی که اخیرا از سوی عبدالناصر همتی مطرح شد، پرداخت.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در مورد لیست ۱۱ بدهکار بانکی که همتی رو کرد

در مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری بود که عبدالناصر همتی با ارائه کاغذی دست نوشته نام یازده بدهکار عمده بانکی را در اختیار آیت الله سید ابراهیم رئیسی قرار داد.

ساعتی بعد از اقدام همتی در ارائه لیست غیر رسمی و دست نوشته در مناظره، تصویری از کاغذ مورد اشاره در فضای مجازی منتشر شد که نام بدهکاران عمده بانکی در آن به ترتیب زیر نوشته شده بود.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در مورد لیست ۱۱ بدهکار بانکی که همتی رو کرد

۱. دانیال‌زاده ۲. عظام ۳. صدرهاشمی نژاد ۴. العقیلی ۵. اقدامیان ۶. فلاحتیان ۷. شفیعی ۸. گرامی ۹. ایزدپناه ۱۰. رستمی صفا ۱۱. ریخته گران.

در همین مورد سخنگوی قوه قضاییه با ارائه توضیحاتی از جزییات و روند رسیدگی قضایی به پرونده افراد مورد اشاره توضیحاتی ارائه کرده است.

در توضیحات ارائه شده از سوی اسماعیلی آمده است: خوشبختانه کارنامه قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های معوقات بانکی و بدهکاران عمده بانکی همانند بسیاری از موارد دیگر درخشان است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به نوع اقدامات صورت گرفته در پرونده‌های بدهکاران بانکی می‌گوید: اقدامات انجام شده صرفا بر اساس تدابیر این قوه، تلاش همکاران قضایی و ضابطین قوه قضاییه است نه بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور. در این پرونده‌ها تاکنون نه تنها سیستم بانکی مدعی نبوده بلکه در برخی از موارد مانع تراشی هم داشته‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه بانک مرکزی تاکنون در مورد پرونده‌های رسیدگی شده مکاتبه‌ای با قوه قضاییه نداشته است به ارائه توضیحاتی در مورد پرونده افراد فوق الذکر پرداخته است که در زیر می‌خوانید:

ردیف یک: در این مورد پرونده قضایی تشکیل شده و در برخی موارد حکم هم صادر شده که در مرحله فرجام خواهی دیوان عالی کشور است. با پیگیری قضایی در فرآیند رسیدگی ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به بانک ملی مسترد و معادل ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از اموال وی به بانک منتقل شده که مطالبات این بانک وصول شده است.

بخشی از مطالبات ارزی نیز از طریق تعزیرات حکومتی وصول گردیده است. در مورد مطالبات سایر بانک‌ها موضوع در حال پیگیری است.

ردیف ۲: پرونده قضایی تشکیل، رسیدگی و حکم صادر شده است. تلاش‌های قوه قضاییه برای پرداخت بدهی و تداوم فعالیت کارخانجات تولیدی این گروه در حال انجام است.

ردیف ۳: با وجود همکاری نکردن شبکه بانکی کشور، با پیگیری قوه قضاییه (دادسرای تهران) و تلاش سازمان اطلاعات سپاه به عنوان ضابط پرونده، تاکنون ۴۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها وصول و در اختیار بانک‌های ذینفع قرار گرفته است. این اقدام صرفا با پیگیری قضایی، تعامل و همکاری و پذیرش گروه مذکور انجام گردیده و پرونده در دادسرا مطرح رسیدگی بوده و هنوز حکمی صادر نشده است.

در همین پرونده از بانک مرکزی خواسته شده در مورد نحوه پرداخت تسهیلات کلان و رعایت ضوابط و مقررات بانکی بررسی و اظهار نظر نماید که پاسخ داده‌اند به لحاظ محدودیت منابع انسانی انجام خواسته مقدور نیست و از کارشناسان رسمی استفاده شود.

ردیف ۴: پرونده قضایی تشکیل شده است. اقدامات زیادی در مورد شناسایی و حفاظت از اموال گروه از جمله شرکت پلی اکریل اصفهان انجام شده که با اموال توقیف شده مطالبات بانک‌ها قابل وصول است. ضمنا شخص مورد اشاره در سال ۹۵ فوت کرده است.

ردیف ۵: پرونده قضایی تشکیل و در حال رسیدگی است. در فرآیند رسیدگی برای نحوه پرداخت بدهی‌ها، توافقاتی حاصل شده و بر اساس توافق تاکنون بخشی از مطالبات پرداخت شده است.

ردیف ۶: در این مورد پرونده در قوه قضاییه رسیدگی شده و حکم ده سال حبس و رد مال صادر شده و محکوم در زندان است. با پیگیری قوه قضاییه در فرآیند رسیدگی ۲۹ میلیون درهم و ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از بدهی گروه مذکور به بانک‌های ذینفع پرداخت شده است.

ردیف ۷: پرونده در حال رسیدگی است و در فرآیند رسیدگی ۳۰۰ میلیارد ریال بدهی یکی از بانک‌ها پرداخت شده است.

ردیف ۸: در این مورد پرونده در دادسرای تهران تشکیل شده و در فرآیند رسیدگی مطالبات بانک‌های گردشگری، آینده و سینا تسویه شده است. ۶۲۰ دستگاه خودروی هیوندا بابت بدهی گروه مذکور به بانک آینده تحویل شده است. ده فقره ملک با ارزش حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال توسط قوه قضاییه شناسایی و توقیف شده و در حال کارشناسی است که به بانک‌ها منتقل و احتمالا تمامی بدهی‌ها تسویه خواهد شد.

ردیف ۹: پرونده قضایی تشکیل شده و با پیگیری قضایی مطالبات تعدادی از بانک‌ها وصول شده و بر اساس هماهنگی انجام شده مقرر است تا شهریور ماه سال جاری بدهی‌ها پرداخت شود.

ردیف ۱۰: پرونده در حال رسیدگی است و در فرآیند رسیدگی ۳۰ هزار میلیارد ریال از بدهی بانک‌ها وصول شده است.

ردیف ۱۱: پرونده در قوه قضاییه رسیدگی شده است. متهمان به ۲۵ سال و ۱۷ سال حبس محکوم شده‌اند و هم اکنون در زندان هستند. تاکنون با پیگیری‌های قضایی و شناسایی اموال ۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها وصول شده است. علاوه بر آن ۱۷۰ میلیارد ریال و ۲۶ میلیون یورو به بانک توسعه پرداخت شده. همزمان از تعطیلی پتروشیمی اصفهان متعلق به گروه مذکور جلوگیری شد.

منبع: میزان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • ع
    0

    همتی همان روحانی است با این فرق که آواز همین اول هی میگوید نمیشود.

  • گروه
    0

    خواست خدا همتی آبروی خودش و روحانی رو بیشتر برد. چرا این همه بیفکر وام دادید بعد دنبال گرفتن و زندانی کردن آدمهای دزد هستید . الان یک کارمند رسمی بخواد 10 میلیون وام بگیر هزار جور ضمانت و چک و سفته میگیرید بعد میلیاردی و بی حساب کتاب رانت دادند و هیچی بدبخت مردم فقیر که هممون این گروه فقیر و بدبخت کردند الان هم قیافه حق به جانب میگیرند انگار رئیسی وام داده و باید پیگیری کند

    نظرات شما -
    • مرد
      0

      آخه آدم فهمیده، همتی بانک مرکزی را وقتی تحویل گرفت که ورشکسته بود..لطفا اول اطلاعات خودتو کامل کن بعد نظر مفصل بده

  • فارسی
    0

    تبلیغات به نفع رئیسی توسط سخنگو ، کارنامه قوه قضائیه هرگز درخشان وشفاف نبوده ونیست ؟ چرا پرونده عیسی شریفی وارتباطش با شهردار سابق جناب قالی باف را شفاف برای ملت توضیح ندادید ۲- چرا پرونده ناصر طبسی ومدیران موسسات کلاهبردار مالی واملاک نجومی را شفاف برای ملت توضیح ندادید ؟چرا با انها که اموال واملاک بنیاد مستضعفان وستاد اجرایی وبنیاد پانزده خرداد را به یغما برده وبرای خود کاخ ومدارس غیر انتفاعی وکارخانه ساخته اندبرخورد صورت نمی گیرد ؟چرا دادگاه اکبر طبری را رسانه ای کردید اما حتی یک بار عکسی از دادگاه عیسی شریفی و... رسانه ای نکردید ؟ جناب سخنگو لطفا از این یک طرفه غش کردن دست بکشید که ملت ایران مردمی اگاه وبه روز هستند .

  • تمام کاسه کوزه ها در کشور سر بانک ها شکسته می شوند
    0

    این غیر ممکن است که دادگاه اعلام همکاری کند برای وصول مطالبات و بانک این لطف دادگاه را پس بزند، مگر حقیقت چیز دیگری باشد و الا الان بانک ها جهت وصول مطالبات خود در دادگاهها و اجرای ثبت که زیر مجموعه قوه قضاییه است، سر گردان هستند.بدهکاران بانکی با قایم شدن پشت سنگر تولید و اشتغال و به دروغ علیه بانک ها دادخواست میدهند و غالبا دادگاهها هم دستور توقف اقدامات بانک ها را می دهند و چه بسا چندین سال پرونده ها به دستور دادگاه متوقف می شوند و .... لطفا یک طرفه قضاوت نکنیم و اگر صحبت از کم کاری سیستم بانکی است باید در ان جلسه نماینده بانک هم حضور داشته باشد تا توضیح دهد و دفاع کند و الا یک تنه به قاضی رفتن که هنر نیست و ....

  • کاربر ناشناس
    0

    خداقوت دلاور

  • ناشناس
    0

    همتی کارش خیلی درسته

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      داداش چیزی میزنی ؟ کارش خیلی درسته که با قیمت بنزین مملکت را به آشوب کشید .فهم اقتصاد داشتن کافی نیست درک و مدیریت اجتماععی لزوم مدیریت کلان جامعه است .نمی دانی کامنت نگذار تا بیسوادیت کمتر دیده شود

    • نیما
      0

      کارمند های بانک مرکزی هم قبولش ندارند.

  • رضا..
    0

    یعنی همتی از روند پرونده های این بدهکاران اطلاع نداشت؟ ان شالله که سخنگوی قوه قضاییه هم واقعیت ها را گفته باشد.

    نظرات شما -
    • کاظمی
      0

      همتی جوری اسامی را رئیسی داد که گویا هیچ اقدامی در خصوص این یازده نفر صورت نگرفته است

  • ممد
    0

    وقتی رئیس قضا، از قضا کاندیدای ریاست جمهوری هم می‌شود ، همین می شود که اگر در مناظره تک خورد، سخنگوی قوه قضائیه وارد میشود و اگر او هم کم آورد، میشود تشویش افکار عمومی!!!! طبری در همین قوه طبری شد. شد یا نشد؟ حالا دستگیری و محاکمه نیم بند او افتخار دارد؟ در حالی که در همین دوره، رئیسی معاون همان قوه بوده است. بوده یا نبود؟ ضمنا بجز بعضی از متهمین مثل سلطان سکه که اعدام شد و بعد معلوم شد سکه ای در کار نیست ، کدام متهم چنان کیفر دیده که درس عبرت مردم شود؟ محمد رضا رحیمی و دیگر محکومین مثل سعید مرتضوی ، بابک زنجانی و دهها محکوم دیگر کجا هستند؟ همچین مصاحبه میکنند که انسان شک می‌کنه که نکنه همه چی درست است ما خطای دید داریم!!!! حالا فرض کنید این یازده متهم هم رسیدگی شد و بالفرض محکوم شدند، کجا محکومیت خود را طی می‌کنند تا اولین عید، عفو بگیرند؟

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      یعنی در یک کلام قوه قضائیه بایستی طوری با فساد برخورد کند که فساد برای مفسد صرفه اقتصادی نداشته باشد. همین یک جمله اگر با قدرت اجرا شود مشکل فساد حل می شود. آقای رئیسی می‌گوید دولت مقتدر، دولت مقتدر به اتکای قوه قضائیه قانونمند و‌ چابک دولت مقتدر خواهد بود. ایشون از چابکی دولت میگوید و خود را چابک‌میداند، خوب بفرمائید آیا قوه قضائیه ما چابک است؟ برای یک پرونده قضائی، میانگین زمان رسیدگی چقدر است؟ شش ماه؟ یکسال ؟ یک‌عمر ؟ بعد ایراد به بخش اجرا میگیریم!!!؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    ظاهرا معرفی مهمترین بدهکاران بانکی که مملکت را متوقف کرده اند حتی ارزش نوشتن در یک کاغذ درست و حسابی را هم نداشت. اعلام اسامی در یک کاغذ کنده شده از دفترچه یادداشت نشان می دهد تا چیزی به ذهنشان می رسد اقدام می کنند. حالا می فهمیم که چرا دلار این قیمت شده است.

  • سعید
    0

    اینا فقط حرف میزنم از عمل خبری نیست هیچ کدوم هم حتی دنبال یک تومن این بدهی‌ها نرفتن

    نظرات شما -
    • م
      0

      اگر تلاشهای قوه قضاییه نبود این همه معوقات بانکی وصول نمی شد.

  • محمد
    0

    وقتی ایران بودن همه ساکت بودن!!!!! حالا بعد از چند سال که همشون فرار کردن رفتن حرف می‌زنید؟؟؟!!!

  • Ebrahim Mirzaei
    0

    امیدوارم این خیانتکاران به شلاق هم محکوم شوند

  • من
    0

    حالا چقدرش سهم ما میشه

  • هرمز
    0

    این همه فساد چطور اتفاق افتاد؟ آیا همتی و روحانی از این حجم پول ک ب حساب این افراد واریز میشد اطلاع نداشتند؟ پاسخگو کیست؟

  • ایرانی
    0

    آقا به گفته خودتون ۱۰ ساله طرف گرفته یه تانکر آب هم روش،نتیجه چی بوده اینو بگید

  • بدیعی
    0

    به کامنت گذار بنام گروه : اولا تمام وام های کلان داده شده در زمان احمدی نژاد وقبل از احمدی نژاد بوده واگر توضیحات همتی در مناظره را گوش می کردید ایشان گفتند که این وام ها مربوط به ۱۰ سال قبل بوده که نه روحانی ونه همتی در دولت سمتی نداشته اند.پس قبل از اتهام زنی شعور وسواد و درایتت را افزایش بدهید که دچار مهمل گویی نشوی چرا که مهمل گویان در دنیای اوهام سیر می کنند ونیازمندند به متخصص روان پریش .

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      بحث گرفتن وام با بحث پرداخت نکردن وام وعدم همکاری لازم برای وصول معوقات باهم فرق میکنه

    • کیوان
      0

      با شعار اصلاح طلبی همه اصول گرا هستند و اصولگراهایی که همه راه اصلاح طلبان (غارت مردم) را می روند.راحتی نیست نه در مرگ و نه در هستی ما .. کفن و جامه همه از سر و ته کرباس است

    • علی
      0

      جواب شما! شعور میگوید برادران فریدون وجهانگیری و دخترنعمت زاده و داماد شريعتمدارای و ووووو در چه زمانی بوده اطلاعات سپاه اگر نبود الان کل مملکت به فنا رفته بود و در خاتمه بکش کنار بذار هوا بیاد اينهم به خاطر بی ادبی شما

    • بانی
      0

      مهم این است که بانک مرکزی به عنوان مرجع رسیدگی کننده هیچ پیگیر معوقات بانکی در این چند سال نبوده و قوه قضاییه راساً اقدام کرده است

  • احمد
    0

    اینی که می‌خوام بگم مربوط به کشور ما نیست، زیرا کشور ما شرایط خاص خودش را دارد. میگوئید خیر! من میگویم بله. ببینید در کجای دنیا رئیس قوه قضائیه با حفظ سمت، کاندیدای ریاست جمهوری میشود با شعار مبارزه با فساد!!!! اگر در دستگاه اجرایی فسادی مشاهده می کنیم فورا بایستی ببینیم در دستگاه قضا چه خبر است؟ حالا در کشور ما، دستگاه قضا مدعی شده که چون در اجرا فساد داریم پس بایستی ریاست جمهوری را بگیریم تا با فساد مبارزه کنیم. از همین جا مشخص است که دستگاه قضا هنوز متوجه نشده که مشکل کجاست. این استدلال مثل اینست که رئیس جمهور بگوید چون در قوه قضائیه، طبری نامی فساد کرده و باعث بی نظمی مالی در کشور شده، پس قوه قضائیه بایستی به سیستم اجرایی ملحق شود!!!! حدیثی بسیار جالب از حضرت علی (ع) داریم که می‌فرماید حسن السوال ، نصف العلم. یعنی برای حل یک مشکل بایستی مشکل را درست شناخت. اصولاً بیشتر مشکلات امروز جامعه ما (ایران) بهمین حدیث مربوط میشود. ما برای حل کردن یک مسئله، یا معظل عجله داریم، درست قبل از اینکه مسئله را درست فهمیده باشیم. میگویید خیر! من جواب میدهم بله، ببینید ما یک زمانی برای حل مشکل حجاب، گشت ارشاد راه انداختیم، ولی الان نداریم، چرا؟ چون جواب نداد.برای حل مشکل اشتغال، کارگاههای زود بازده رو ‌راه انداختیم. ولی جواب نداد و دهها مثال دیگر. برای اعتیاد حبس های طولانی برای مهریه حبس و دهها مورد دیگر.ولی امروز اینکار را نمی‌کنیم. اگر خوب بود چرا الان انجام نمی‌شود؟ و اگر بد بود چرا شروع کردیم؟ بعضی ممکن است بگوید آزمایش کردیم! آها، مشکل همین جاست.جامعه محل آزمایش نیست. جای آزمایش، در آزمایشگاه است. برای امور اجتماعی، مطالعه میخواهد. اجتماع کوچک میخواهد. نه کل اجتماع بشود محل آزمایش. آنوقت است که وقتی نگاه می کنیم می‌بینیم همه فرصت ها رفته، همه سرمایه‌ها خرج شده و اعتبار و اعتمادی هم نمانده. حالا بااین خسران فکر میکنیم مشکل در محدود کردن پست های انتخابی و گسترش پست های انتصابی است. من میگویم این نیز اشتباه است. زیرا ما مشکل را خوب ندیدیم. مشکل با حمایت سخنگوی قوه قضائیه از یک کاندیدا که اتفاقا رئیس ایشون هم هست ، هم حل نمی شود. مشکل فساد در جامعه، قبل از اینکه به قوه مجریه وصل باشد به قوه قضائیه ما مربوط میشود. همچنانکه رشد افرادی مثل طبری، مشخصاً با وجود ۶۳ حساب بانکی بدون داشتن حسابرسی مربوط میشود. اگر ریاست قوه قضائیه سعی در مبارزه با فساد دارد، بهترین کار اینست حرکت خوب خود را در که قوه قضائیه ادامه دهد. از همین موضع است که می تواند بخش اجرا را نیز بخوبی رصد کند. سخن دیگر، اینکه قوه قضائیه اعلام می‌کندبعنوان عملکرد، بخشی از معوقات بانکی را برگردانده ،که البته کار خوبیست، ولی مگر وظیفه ذاتی او غیر از این است. مگر بخش اجرا جز معرفی متهم یا بدحساب به سیستم‌قضا، کار دیگری میتواند بکند؟ یا مگر پلیس بدون رای قاضی، حسب درخواست بانک یا دولت می‌تواند کسی را بازداشت کند؟ پس انجام این امور وظیفه ذاتی است و‌انحام آن‌منت ندارد و اگر کسی بابت اینکار منت میگذارد، برمیگردیم به ابتدای بحث، که مشکل را خوب نشناخته!!! البته منکر اشتباهات بخش اجرا نباید بود که آنهم بهده دادگاه است و قوه قضائیه. پس می بینیم همه چی متصل به قوه قضاییه است!!!

    نظرات شما -
    • بازنشسته
      0

      احمد جان حق کلام را ادا کردی .کو گوش شنوا...

    • سلام
      0

      زنده باد ..... درود

  • دن کیشوت
    0

    اولاً چه کسی گفته که متهم ردیف چهارم،العقیلی،مرده است؟مرگ او را چه کسی تایید کرده؟چگونه بانکهای ایرانی به یک غیر ایرانی (اماراتی ) این اندازه وام داده اند؟نسبت این سعید محمد العقیلی اماراتی با سردارسعید محمد چیست؟ثانیا ،بانکی که حساب یک ریالش را هم دارد،چگونه به این یازده نفر بی حساب کتاب ،وام‌های کلان داده؟قطع به یقین ،تمام این یازده یار اوشن، توصیه نامه هایی از مقامات در دست داشته اند،مقاماتی که روسای بانکها،جرات نه گفتن به آنها را نداشته اند و قوه قضائیه هم به دستور آنها،جرم را از فساد فی الارض به اخلال در نظام بانکی تغییر می دهد و مجرمین به جای اعدام،چند سال را در هتل زندان با سلولهای اختصاصی مبله شده گذرانده و سپس راهی آمریکا و کانادا شده و با پولهای به یغما رفته عشق و حال می کنند! فساد سیستماتیک یعنی همین!حالا بروید رأی دهید و در این فساد شریک شوید و به حال زار ما کارگران هم فکر نکنید.

  • سید علی میرافضلی
    0

    آقایان مسول یه سوال توروخدا جان امام حسین و توروقسم به مولاعلی حالا خودمونیم شماها خودتون تو این وضعیت به کدوم این چندتا رای میدید؟؟ ایندفعه رو خدایی دیگه نمیشه با حرفای شعاری ماست مالی کرد.......

    نظرات شما -
    • م
      0

      آزموده را آزمودن خطاست فقط یک دولت با روحیه جهادی می‌تواند اوضاع اقتصادی را سروسامان دهد و آمریکا و اسرائیل و منافقین به شدت نگران هستند به همین دلیل جنگ رسانه ای را تشدید کرده اند

  • ایرانی
    0

    اقای سخنگو ، حتماً شما هم داستان چوپان دروغ گو را در کلاس دوم خوانده اید؟!طبق معمول دستان با دزدان بیت المال در یک کاسه است .لطفاً توجیح نکنید . مردم باور نخواهند کرد .

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    خدا لعنتتان کند با این سیاسی کاری و باند بازی و جناح بازیتان که مردم را دیونه و مسخره کردید !!!

  • اژدها وارد میشود
    0

    بخور بخور رایج است خبرهای بسیار بسیار موثقی است که امثال طبری ومنصوری که درسایه کارمیکنند فراوان هستند واتفاقا اگر ادامه بدهید علاوه بر ابر بدهکاران بانکی به چیزهای مهمتری میرسید چون مصالح سیاسی اجازه نمیدهد هرکس بگوید برعکس او باید زندان را تحمل کند ههه ههه ههه

  • ناشناس
    0

    در مورد ردیف ۶ بارها و بارها دو تن از نمایندگان اذری زبان مجلس فریاد بر اوردند که در وزارت نیرو و در زمان وزیر وقت نیرو در بخش معاونت انرژی در واحد بازار برق رانت نیروگاهی اتفاق افتاده نیروگاه را با قیمت ساختگی کم به فامیل هم نام خودشان واگذار نموده اند امیدواریم با علنی شدن موضوع و اوردن نام ایشان سر منشا ئ ان را نیز پیاده کنند پشت این قضیه احتمالا کسان دیگری هم وجود دارد که ایشان را به وزارت نفت توصیه نموده اند انشاا...اگر اثبات شود اموال به بیت المال باز گردد و....

  • ماهرو
    0

    متاسفانه الان وضعیت شده این ضرب المثل که یکی به خرگوش میگو بدو به سگ تازی میگه بگیر.خودشون وام میدن امضا میکنن درصد میگیرن لو هم میدن.البته این مدل اداره کردن بانکها از زمان احمدی نژاد باب شد

  • امیر
    0

    شما خوبی ! ماله کشی شغل پردرآمد است

  • فرجاد
    0

    به فرا فکنان بی مطالعه : بر اساس بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ، یکی از وظایف اصلی قوه قضائیه پیشگیری از جرم واصلاح مجرمین می باشد . پس اگر هر گونه جرم وبزه اجتماعی وسیاسی وفرهنگی و... که در این کشور ایجاد شده ویا می شود مقصر اصلی اش قوه قضائیه بوده وهست که پیشگیری کننده کاردان ومناسبی نبوده است . ضمن این که اصلاح کننده خوبی هم نبوده است . انها که باید معنی این اصل قانون اساسی را بدانند خوب می فهمند وان که نداند و یا نمی خواهد بداند در جهل مرکب ابد ودهر بماند که بماند .

  • علی
    0

    پس چرا قبلش می گفتید بانک مرکزی اعلام نکرده.دوم چرا شما رسانه ای نکردید

  • قاسم
    0

    این یعنی اینکه آقای همتی یک لیست سوخته تحویل آقای رئیسی داده یعنی لیستی که از طرف قوه قضاییه رویش قبلاً اقدام گردیده شده‌است و همتی لیست اصلی را نداده است و نخواسته است آنان افشاء گردند

  • محمود
    0

    چرا توضیح نمیدید اینها فامیل و وابسته به کدام ارگان دولتی هستند .وپشتشان به کجا وصل است لطفا یه کمی توضیح دهید

  • ترابی
    0

    اوج شفافیت را در پرونده عیسی شریفی قائم مقام وقت قالیباف در شهرداری دیدیم که حتی یک صحنه کوچک از محاکمه اش وارتباط اختلاسش باشهردار وقت رسانه ای نشد !؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها