ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی در مشهد تعهد داده شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد گفت: دستگاههای اجرایی این شهرستان در چارچوب برنامه‌های سال ۱۴۰۰ خود متعهد به ایجاد افزون بر ۵۰ هزار ایجاد شغل جدید تا پایان امسال شده‌اند.

ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی در مشهد تعهد داده شد

شکوه میرشاهی شمار کل مشاغل تعهد شده امسال را در سطح استان خراسان رضوی ۱۶۲ هزار شغل اعلام و بیان کرد: بدین ترتیب یک سوم از ایجاد شغل تعهد شده در استان سهم مشهد و مربوط به این شهرستان است.

وی ادامه داد: براساس تعهد اشتغال آفرینی پارسال، ادارات صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، شهرداری مشهد، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ترتیب بیشترین تعهد اشتغال آفرینی را در شهرستان داشته اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد گفت: همه دستگاه های اجرایی در جهت تحقق اهداف تعیین شده و ثبت اشتغال ایجادی در سامانه رصد تلاش کنند.

میرشاهی افزود: ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان مشهد وجود دارد.

وی ادامه داد: ۵۹.۵ درصد واحدهای صنفی شهرستان مشهد در بخش خدمات، ۳۶ درصد در بخش صنعت و ۴.۵ درصد در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد گفت: چهار هزار و ۴۳۸ واحد صنعتی و معدنی نیز در سطح شهرستان مشهد دایر است.

میرشاهی افزود: سه هزار و ۷۵۹ واحد از این تعداد در بخش صنعت، ۵۱۰ واحد در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و ۱۶۹ واحد نیز در بخش معدن فعالیت دارند.

شهرستان مشهد با سه و نیم میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا است.

کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد و ۱۲۸ روستا نیز در حریم شهر مشهد وجود دارند.

یک سوم جمعیت کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد در مناطق حاشیه‌ای آن سکونت دارند.

ظرف ۵۰ سال اخیر ۸۰ سکونتگاه روستایی وارد محدوده شهری مشهد شده‌ است.

۵۱.۲ درصد جمعیت استان خراسان رضوی در شهرستان مشهد سکونت دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها