خواص طالبی برای پوست، لاغری و سلامتی بدن

طالبی یکی از میوه های محبوب فصل تابستان می باشد، این میوه یکی از گزینه های خوب برای اضافه کردن به برنامه غذایی می باشد.

خواص طالبی برای پوست، لاغری و سلامتی بدن

طالبی در نواحی نیمه خشک رشد می کند و گوشت آن آبدار و شیرینی است. از گوشت طالبی برای استفاده در سالاد نیز استفاده می شود.

این میوه سرشار از مواد مغذی می باشد. میوه طالبی دارای کالری کمی می باشد، این میوه ۶۴ کالری دارد که تقریبا می توان گفت فاقد چربی و کلسترول مضر برای بدن می باشد. اگر قصد کاهش وزن دارید به شما توصیه می کنیم حتما طالبی مصرف کنید.

این میوه سرشار از پتاسیم است که باعث می شود تا فشار خون کنترل شود و ضربان قلب شما منظم کار کند. پتاسیم برای مقابله با سدیم بدن عملکرد بالایی دارد.

این میوه دارای ویتامین آ و سی می باشد که مقاومت بدن انسان را در برابر رادیکال های آزاد و سایر عوامل آسیب رسان افزایش می دهد. ویتامین آ موجود در طالبی باعث افزایش بینایی می شود. طالبی منبع خوبی از ویتامین ب کمپلکس می باشد که شامل نیاسین، تیامین، پانتوتنیک و پیریدوکسین می باشد.

تیامین موجود در طالبی در تولید سلول های جدید موثر است و با کلسترول بد مقابله می کند. پانتوتنیک باعث می شود که چربی ها در بدن به راحتی تجزیه شود.

طالبی دارای مقادیر زیادی از کلسیم و روی می باشد، این میوه همچنین آهن زیادی دارد و مس و منگنز و فسفر نیز در آن یافت می شود. آهن موجود در طالبی باعث انتقال اکسیژن در سراسر بدن می شود. منگنز موجود در این میوه باعث تقویت سوخت و ساز بدن شده و سطح قند خون را تنظیم می کند.

"خواص شگفت انگیز طالبی"

ضد پیری

پوست بدن ما برای حفاظت به کلاژن نیاز دارد. کلاژن ماده ای می باشد که از اثرات پیری جلوگیری می کند. طالبی دارای کلاژن زیادی برای سلامت بدن می باشد. مصرف این میوه باعث می شود تا از پیری زودرس جلوگیری شود.

گزینه ی رژیمی خوب

شاید ندانید که نود درصد طالبی را آب تشکیل می دهد. آب موجود در طالبی باعث شادابی و جوانی شما می باشد و از ابتلا به گلودرد جلوگیری می کند. طالبی دارای کالری کم و کلسترول کمی دارد. برای کسانی که رژیم دارند این میوه مناسب است.

ضد سرطان

طالبی به خاطر داشتن کاروتنوئیدش مانع از ابتلا به سرطانمی شود. کاروتنوئید یک رنگدانه طبیعی موجود در میوه ها می باشد که این مورد در طالبی زیاد است و از سرطان سینه و ریه جلوگیری می کند.

پیشگیری از حمله ی قلبی

آدنوزین موجود در طالبی از رسوبات خون که به حمله قلبیمنجر می شود جلوگیری می کند. آدنوزین می تواند به بدن شما در سرکوب کردن سلول های خونی مزاحم کمک کند تا احتمال حمله ی قلبی کاهش پیدا کند.

سلامت چشم

این میوه سرشار از بتاکاروتن است که برای افزایش دید و حفظ سلامت چشم بسیار مفید است. بتاکاروتن در بدن به ویتامین آ تبدیل شده و برای بهبود عملکرد چشم بسیار مفید است.

پیشگیری از ناتوانی جنسی

طالبی شامل آمینو اسیدی به اسم سیترولین می باشد که می تواند برای پیشگیری از ناتوانی جنسی موثر باشد. این ماده باعث آرام سازی جریان خون به سمت آلت تناسلی می شود. سیترولین ماده به نام آرژینین تولید می کند، این ماده می تواند باعث کنترل رگ های خونی شود.

منبع لیکوپن

لیکوپن ماده ای مفید می باشد که در گوجه فرنگی نیز یافت می شود، طالبی سرشار از لیکوپن می باشد که یک ترکیب فعال شناخته می شود که دشمن سلول های سرطانی می باشد. لیکوپن باعث می شود تا حملات قلبیکاهش پیدا کرده و شما قلب سالمی داشته باشید.

جلوگیری از دیابت

بیماری دیابت به دلیل مصرف بیش از اندازه خوراکی های چرب و شیرین رخ می دهد. دیابت یک بیماری ژنتیکی نیز محسوب می شود. طالبی سرشار از کالری هایی می باشد که باعث می شود تا شما احساس سیری کنید و از دیابت جلوگیری می کند.

تسکین دستگاه گوارشی

طالبی سرشار از ویتامین می باشد، همچنین این میوه از آب و فیبر غنی بوده و همین آب و فیبر زیاد باعث می شود تا یک دسر مناسب باشد. کسانی که مشکلات گوارشی دارند می توانند طالبی مصرف کنند. طالبی برای درمان اسهال و یبوست بسیار مفید است.

زیبایی درونی

طالبی برای زنان بسیار مفید می باشد، این میوه باعث زیبایی درونی شما می شود. شما اگر به دنبال میوه ای هستید که دارای آب زیادی باشد بهتر است طالبی مصرف کنید. طالبی باعث شستن رسوبات پوستی می شود.

حفظ سلامتی

طالبی دارای کلسیم زیادی می باشد که باعث کاهش فشار خون در بدن می شود و اثر خوراکی های پرسدیم را کم می کند. شما برای داشتن سلامت قلب بهتر است طالبی مصرف کنید.

منبع: پارسی دی

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها