گزارشی از بانوی جوان کارآفرین که الگوی موفق مددجویان کمیته امداد شد

روایتی از بانوی کارآفرین لاری که پس از فوت پدر با کمک کمیته امداد کسب و کار خود را در دل محرومیت راه‌اندازی کرد.

گزارشی از بانوی جوان کارآفرین که الگوی موفق مددجویان کمیته امداد شد

دست پدرش در سنین جوانی با دستگاه پبنه‌زنی ناقص شد، به نحوی که که با آن دست دیگر توان کار نداشته و از آن پس تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند.

وضع مالی خوبی نداشتند و با سختی روزگار می‌گذراندند که متاسفانه پدر به سرطان خون مبتلا شده و چندی بعد جان به جان آفرین تسلیم کرد و «نجمه» را تنها گذاشت.
با وجود تمام مشکلات اما از دوران مدرسه تا دانشگاه دختری درسخوان و شاگردی ممتاز بود، به نحوی که مدرک کارشناسی ارشد خود را با معدل ۱۸ اخذ کرد.

وی برای گذران زندگی به ناچار از همان سنین پایین کارهای مختلفی انجام می‌داد، همانند کارهای بافتنی که در کنار مادرش مشغول بود و به گفته خودش مشکلات مالی و اقتصادی باعث شده بود از داشتن بسیاری از وسایل و امکاناتی که همسن و سالهایش داشتند، محروم بماند اما همیشه توکل و امیدش به خدا بود، خدایی که روزهای خوبی را در پی تلاش های نجمه قرار داده بود و در این راه از او یک دختر هدفمند و قوی ساخت.

نجمه فرازبخت، متولد فروردین 1367 دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته فقه و حقوق ساکن شهر لار است. وی در کنار کار خود و با حمایت کمیته امداد توانست لیسانس خود را اخذ کند و در ادامه، پس از ازدواج همچنان به درس و تحصیل علاقمند بود، به همین دلیل کارشناسی ارشد خود را در رشته فقه و حقوق گرفت.

وی که زنی خودساخته شده بود، برای یافتن کار تلاش و تقلای بسیاری کرد اما نتوانست کاری دولتی برای خود دست و پا کند و در حالی که خودش و همسرش هر دو بیکار بودند و از پس معاش زندگی برنمی آمدند اما همچنان ناامید نشد.

این زن موفق و کارآفرین اظهار کرد: لطف خدا شامل حال من و همسرم شده و سه فرزند به ما عطا کرده است که برای تغذیه آنها به درست کردن جوانه‌های غلات و حبوبات پرداختم. نتیجه مثبت و مؤثر سویق و جوانه‌ها را بر رشد و روند سلامتی کودکانم شاهد بودم و اطرافیان نیز از این موضوع آگاه بودند پس بسیاری از دوستان و اقوام از من برای درست کردن سویق و جوانه‌های غلات و حبوبات کمک می‌خواستند.

نجمه فرازبخت اضافه کرد: این روند باعث شد که به سمت شروع کار در حوزه تولید جوانه‌های غلات و حبوبات کشانده شوم، کاری که آینده و زندگیم با وجودی که تناسب چندانی با سال‌ها تحصیل من نداشت، به آن گره خورد.

وی با اشاره به نیاز مالی برای راه‌اندازی کسب و کاری در زمینه تولید سویق، جوانه‌های غلات و حبوبات گفت: از آنجایی که پیش از ازدواج تحت حمایت کمیته امداد بودم، با مسئولان کمیته امداد شهرستان لارستان صحبت کرده و آنان پس از بازدید از محل کار بنده، موافقت خود را برای اعطای وام کارآفرینی اعلام کردند و بدین ترتیب کار ما رونقی بیش از پیش گرفت.

کارگاه این بانوی کارآفرین در شهر لار واقع است که در آن علاوه بر خود و همسرش، دو نفر سرپرست خانوار دیگر به صورت حضوری و دائمی مشغول به کار هستند، همچنین ۱۰ نفر نماینده فروش در سطح استان فارس دارند که روزگاری از مشتری‌هایشان بوده و به دلیل رضایت از محصولات آنها، کار تبلیغ و فروش را برایشان انجام می‌دهند.

وی در خصوص میزان تولید محصولات بیان کرد: در هر ماه بنا به تقاضای مشتریان، تولید محصول داریم که میزان آن در هر ماه متفاوت است.
به گفته فرازبخت نحوه فروش محصولات سویق، جوانه‌های غلات و حبوبات وی به صورت حضوری در محل درب تولیدی و به صورت مجازی از طریق شبکه های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه سویق، جوانه‌های غلات و حبوبات خواص بسیاری داشته که بر کسی پوشیده نیست و در روایات نیز بارها به آن اشاره شده، تصریح کرد: محصولا ما می‌تواند در سبد غذایی کلیه خانواده‌ها گنجانده شود تا به سلامت آنان نیز کمک کند.

این بانوی موفق گفت: برای تضمین سلامت محصولات خود که وارد بازار می‌شود، با دانشکده علوم پزشکی لارستان قرارداد داریم و در آزمایشگاه محصولات ما را بررسی می‌کنند تا هیچ‌گونه مشکلی نداشته و در سلامت و صحت کامل به دست مشتری‌ برسد.

وی در خصوص بزرگترین مشکلی که با آن مواجه است، بیان کرد: بزرگترین مشکل حال حاضر ما در کسب و کارمان مهیا کردن بستری برای بیشتر شناخته شدن، تبلیغ و فروش محصولات است. فرازبخت پیرامون کمک‌های کمیته امداد تاکید کرد: کمیته امداد زحمات زیادی را برای مجموعه ما کشیدند و اگر کمک و حمایت آنان نبود، نمی‌توانستیم دستگاه‌های نیمه‌صنعتی را تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه خوشحالم کاری را شروع کردم که توانسته‌ام تا به این حد در آن موفق باشم و زمینه کار و درآمد چند نفر دیگر را فراهم کرده‌ام، اظهار کرد: تلاش دارم کارم را توسعه دهم و در نتیجه بتوانم به همنوعانم که از قشر ضعیف جامعه هستند، کمک کنم.

بانوی کارآفرین لاری از مسئولان درخواست کرد: به دنبال گرفتن سیب سلامت هستیم که هزینه زیادی را نیاز دارد بنابراین اگر بخش‌های دولتی و از جمله کمیته امداد در قالب‌های مختلف همچون وام کم‌بهره از ما حمایت کند می‌تواند سبب پیشرفت به‌سزایی در عرصه کاری ما شود. هر کاری سختی‌های خود را دارد و برای رشد و پیشرفت در
هر کاری نیز نیاز به حمایت وجود دارد پس از همه مردم درخواست دارم که از محصولات و خدمات داخلی همچون محصولات ما استفاده و حمایت به عمل آورند.

لارستان یکی از شهرستان های استان فارس است.

منبع: کمیته امداد

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها