هوشمندسازی ۲۵درصد خاموشی برق کرمان را کاهش داد

مدیر امور دیسپا چینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: با اجرا و استفاده از هوشمندسازی و به روز شدن پایش در این مرکز، میزان خاموشی ها در حوزه برق توزیع شمال کرمان ۲۵ درصد کاهش یافته است.

هوشمندسازی ۲۵درصد خاموشی برق کرمان را کاهش داد

حسین علیزاده افزود: در سیستم هوشمند سازی رصد و پایش برق در حوزه برق شمال استان کرمان مصرف شبکه را به صورت آنلاین کنترل می کنیم و مشکلات و اتفاقات برق در شبکه از راه دور نظارت و رفع می شود.

وی با اشاره به بهبود و اصلاح تجهیزات و بهینه سازی خدمات در شبکه توزیع برق تصریح کرد: با اجرای خطوط گرم برق در نقاطی از شبکه استان، مرمت و به روز رسانی بدون قطعی برق انجام می شود که کاهش خاموشی ها و رضایت مشترکان را در پی داشته است.

مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان اظهار داشت: با شروع گرمای زودرس مصرف برق در شمال استان هشت درصد افزایش یافته است، که در صورت ۱۰ درصد صرفه جویی از سوی مشترکان قول می دهیم خاموشی برق نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از میزان مصرف برق مربوط به وسائل سرمایشی است تاکید کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دما حدود ۱.۵ تا ۲ درصد مصرف برق بالا می رود که با توجه به پایداری دما در روزهای آینده کار سختی برای تامین برق خواهیم داشت.

علیزاده افزود: انتقال کار با وسائل پر مصرف برقی به ساعات انتهایی شب و خارج از پیک بار و مدیریت بار سرمایشی کولرهای آبی و گازی نقش بسیار مهمی در مدیریت مصرف برق و کاهش خاموشی ها و هزینه های مشترکان دارد.

وی تاکید کرد: مصرف انری در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۴ درصد در حوزه شمال استان افزایش داشته است که همکاری مردم و دستگاههای اجرایی برای مدیریت و بهینه سازی مصرف برق ضروری به نظر می رسد.

شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با حدود ۶۹۴ هزار مشترک وظیفه تامین و توزیع برق پایدار برای هفت شهرستان شمال استان را بعهده دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها