ابراز تاسف لهستان نسبت به عدم دیدار بایدن با رهبران شرق اروپا

وزیر امور خارجه لهستان از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای عدم دیدار با رهبران شرق اروپا در جریان نخستین سفر خارجی‌اش انتقاد کرد.

ابراز تاسف لهستان نسبت به عدم دیدار بایدن با رهبران شرق اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز، "زبیگنیو رائو" همچنین از تصمیم واشنگتن برای عدم تحریم شرکتی که مسئول ساخت خط لوله نورد استریم 2 است، ابراز تاسف کرد؛ خط لوله‌ای که با هدف انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان در حال ساخت است.

سفر هشت روزه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اروپا شامل نشست رهبران گروه هفت در انگلیس، مذاکرات در بروکسل با رهبران اتحادیه اروپا و ائتلاف ناتو و همچنین نشستی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ژنو است.

زبیگنیو رائو گفت: متاسفانه این هیات آمریکایی به رهبری بایدن که به اروپا آمده است، با دیدار با پوتین سرگرم و مشغول است و هیچ فرصتی برای سازماندهی نشست‌هایی با متحدان در جناح شرقی پیدا نکرده است.

وی ضمن انتقاد از واشنگتن به خاطر عدم تحریم شرکت Nord Stream 2 AG و مدیر اجرایی‌اش، گفت: متحدان آمریکایی فرصتی برای رای‌زنی با این منطقه از جهان که به شدت تحت تاثیر این تصمیم قرار دارد، پیدا نکرده است.

به رغم نگرانی‌ها دال بر اینکه روسیه ممکن است از اهرم فشارش برای تضعیف کشورهای عضو اتحادیه اروپا استفاده کند و به خاطر گاز وابستگی این کشورها به مسکو افزایش یابد، این خط لوله در حال ساخت است.

وزیر امور خارجه لهستان گفت: چه کسی بهای اشتباهات آلمان و آمریکا را خواهد پرداخت؟ هیچ بحرانی با عدم پاسخگویی به تماس‌ها حل نخواهد شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها