هنوز ارتباطی میان واکسن‌های فایزر و مدرنا و آسیب جدی قلب کشف نشده است

مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند که هنوز هیچ ارتباطی میان تزریق واکسن‌های فایزر و مدرنا و آسیب قلبی پیدا نکرده‌اند.

هنوز ارتباطی میان واکسن‌های فایزر و مدرنا و آسیب جدی قلب کشف نشده است

مقامات بهداشتی انگلیس به رغم درخواست مقامات آمریکایی برای تشکیل یک جلسه فوری در زمینه نگرانی‌های ابتلای ۲۲۶ فرد زیر ۳۰ سال به عارضه نادر ناشی از تزریق واکسن‌های کرونای شرکت‌های فایزر و مدرنا، اعلام کردند که هنوز هیچ ارتباطی میان تزریق این واکسن‌ها و آسیب قلبی پیدا نکرده‌اند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، سازمان تنظیم داروها و محصولات بهداشتی (MHRA)، که ایمنی داروها را در انگلیس کنترل می کند، اعلام کرد که گزارشات دریافت شده در زمینه ابتلا به «میوکاردیت» (التهاب عضله قلب) و «پریکاردیت» (التهاب پرده دور قلب) ناشی از تزریق واکسن های کووید را از نزدیک کنترل می کند.

این سازمان تنها ۳۴ مورد میوکاردیت را پس از تزریق واکسن های فایزر (تعداد مشابه ای پس از تزریق واکسن آسترازنکا) و تنها دو مورد پس از تزریق واکسن مدرنا را ثبت کرده است، اما اعلام می کند که اعداد مشابه زیر سطح ارقام پیش بینی شده هستند.

در همین حال، مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کرده اند که در تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) گردهم می آیند تا در زمینه ابتلای ۲۲۶ فرد زیر دهه ۳۰ سال به التهاب قلب ناشی از تزریق این واکسن های کرونا در آمریکا بحث و تبادل نظر کنند.

روسای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) اعتراف کردند که تعداد موارد، بالاتر از حد انتظار بوده و بیشترین موارد مربوط به پسران و مردان جوان است. با این حال آنها اصرار داشتند که این عارضه هنوز نادر است.

همه موارد با تعریف مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) در مورد میوکاردیت و پریکاردیت مطابقت داشتند اما تعداد واقعی گزارش ها تقریباً ۸۰۰ مورد است. صدها بیمار مبتلا هنوز در حال بررسی هستند.

از میان موارد مشاهده شده در آمریکا، سه مورد تحت مراقبت های ویژه هستند، ۱۵ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۴۱ مورد علائم مداوم دارند. با این حال مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا همچنان از افراد ۱۲ ساله و بالاتر در این کشور می خواهد که واکسن بزنند و اعلام می کند که هنوز مشخص نیست که ابتلا به این دو وضعیت واقعا ناشی از تزریق این واکسن ها باشد.

این در حالی است که ارتباطات مشابهی نیز در واکسن های تزریق شده در کانادا کشف شد. روز گذشته تزریق واکسن کرونای شرکت فایزر برای همه کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله در آلمان که وضعیت سلامتی اساسی ندارند، رد شد.

ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در حال حاضر در بسیاری از کشورها شیوع یافته است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها