محرومیت والیبالیست صربستان به دلیل حرکت نژادپرستانه/ خوشحالی به سبک عیسی آل کثیر/ ویدئو

یک والیبالیست تیم ملی زنان صربستان پس از انجام حرکت نژادپرستانه محروم شد.

محرومیت والیبالیست صربستان به دلیل حرکت نژادپرستانه/ خوشحالی به سبک عیسی آل کثیر/ ویدئو

سانیا جورجویچ در اول ژوئن به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین انضباطی جریمه شد، زیرا یک فیلم ویدئویی او را در حال باریک کردن چشمانش با انگشتان خود نشان می‌داد.

جورجویچ همان زمان در پاسخ به واکنش خشمگین هواداران عذرخواهی کرده بود. او در حساب کاربری خود در اینستاگرام که اینک غیرفعال شده است، نوشت: من اشتباه خود را متوجه شدم و بلافاصله پس از مسابقه از کل تیم تایلند عذرخواهی کردم. او افزود: من فقط می‌خواستم با این حرکت این پیام را به هم تیمی‌هایم برسانم که حالا ما هم مثل آن‌ها شروع به دفاع کنیم. من قصد نداشتم به کسی بی‌احترامی کنم.

فدراسیون والیبال صربستان این حادثه را یک سوء‌تفاهم ساده توصیف کرده و نوشته است که آن‌ها صمیمانه از تیم تایلند عذرخواهی می‌کنند و از مردم خواستند که به این حادثه بیش از آنچه هست واکنش نشان ندهند.

این فدراسیون نوشت: سانیا از اشتباه خود آگاه است و بلافاصله از کل تیم تایلند عذرخواهی کرد. او قصد بی‌احترامی نداشت. البته آن حرکت کار نادرستی بود. همه آنچه اتفاق افتاد سوءتفاهمی ساده بود که در یک فضای دوستانه بین بازیکنان دو تیم رقم خورد.

علاوه بر محرومیت از حضور در دو مسابقه برای سانیا جورجویچ، فدراسیون والیبال صربستان هم بیش از ۱۵ هزار پوند جریمه شده است. در بیانیه کمیته فرعی هیئت انضباطی فدراسیون بین‌المللی والیبال (FIVB) آمده است که این پول را به مقابله با رفتار‌های تبعیض‌آمیز و یا تامین مالی برنامه‌های آموزشی درباره حساسیت فرهنگی اختصاص می‌دهند.

منبع: فرارو

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    کاش بهاره رهنما رو هم به خاطر توهین به لرها ممنوع تصویرمیکردن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها