معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی عنوان کرد:

حمایت بهزیستی از خانواده‌های چند قلو دهک‌های درآمدی پایین

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: خانواده های دارای فرزندان چند قلو که جزء دهک های یک تا سه درآمدی هستند، مشمول حمایت های بهزیستی می شوند.

حمایت بهزیستی از خانواده‌های چند قلو دهک‌های درآمدی پایین

حبیب‌الله مسعودی فرید درباره حمایت‌های بهزیستی از خانواده‌هایی که دارای فرزندان چند قلو هستند،اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های جمعیتی کشور و توسعه روش‌ها و مراکز درمان ناباروری احتمال چند قلو زایی افزایش پیدا کرده است و با توجه به مسائل اقتصادی که در جامعه وجود دارد باید حمایت‌های لازم از خانواده‌ها برای فرزندآوری و به ویژه برای خانواده‌هایی که فرزند چندقلو دارند انجام شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: خانواده‌های نیازمند بخشی از جمعیتی هستند که ما می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم و از چند سال قبل اعلام کردیم که خانواده‌هایی که دارای فرزند چند قلو هستند مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند.

مسعودی فرید با اشاره به افزایش حمایت‌های سازمان بهزیستی نسبت به سال‌های گذشته از خانواده‌هایی که فرزند چند قلو دارند، تصریح کرد: بهزیستی تمام خانواده‌هایی که فرزند سه قلو و بالاتر دارند را تحت پوشش قرار می‌دهد و مبلغ مستمری آن‌ها هم نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

او درباره مبلغ مستمری که به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو داده می‌شود، گفت: در ماه جاری یک خانواده پنج نفری یعنی پدر و مادری که فرزند سه قلو دارند یک میلیون و صد هزار تومان مستمری دریافت کردند و خانواده‌هایی که تعداد قل‌های بالاتری دارند هم به صورت دائم همین مبلغ را دریافت می‌کنند، اما حمایت‌های دیگری مثل تهیه شیر خشک و پوشاک از آن‌ها می‌شود همه‌ی این کمک‌ها بدون توجه به دهک درآمدی این خانواده‌ها انجام می‌شود.

توجه سازمان بهزیستی به دوقلو‌ها
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بیان کرد: حمایت بهزیستی از خانواده‌هایی که فرزند دو قلو دارند مختص آن‌هایی است که در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند و این کار به این شکل است که هر ماه آن‌ها را به روز رسانی می‌کنیم. به این معنا که اگر خانواده‌ای مثلا در ماه اردیبهشت به بهزیستی درخواست داد بعد از بررسی‌های لازم آن‌ها در لیست مستمری بگیران قرار می‌گیرند.

مسعودی فرید افزود: دهک چهار تا هفت درآمدی که فرزند دو قلو دارند تحت پوشش مستمری قرار نمی‌گیرند، ولی کمک‌های موردی هرچند وقت یک بار به آن‌ها صورت می‌گیرد دهک‌های بالاتر یعنی دهک ۸، ۹و۱۰ فعلا شامل حمایت سازمان بهزیستی نمی‌شوند.

او اظهار کرد: وقتی انتظار داریم نرخ باروری و نرخ رشد جمعیت افزایش پیدا کند باید حمایت‌های همگانی انجام شود. نهاد‌های بالادستی و سیاست گذار تمهیداتی برای حمایت از خانواده‌های فرزند آور انجام می‌دهند، اما حمایت‌های سازمان بهزیستی به صورت خاص و از خانواده‌هایی است که در دهک‌های پایین درآمدی هستند یا فرزند سه قلو به بالا دارند.

او در پاسخ به این سوال که این حمایت‌ها تا چه زمانی ادامه دارد گفت: این حمایت‌ها تا پایان دوره هفت سالگی ادامه دارد، اما بهزیستی طرحی را در نظر دارد که این حمایت‌ها همچنان در سال‌های بعدی هم از خانواده‌ها ادامه پیدا کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بهزیستی به دنبال افزایش حمایت‌ها در زمینه‌های مختلف و در سنین بالاتر از چند قلو‌ها است بیان کرد: امیدواریم که این طرح مورد موافقت هیات دولت و مجلس محترم شورای اسلامی قرار گیرد تا بتوان حمایت‌ها را تا سنین بالاتر ادامه ادامه داد.

مسعودی فرید تصریح کرد: برای استفاده از حمایت‌های سازمان بهزیستی خانواده‌ها باید به مراکز بهزیستی شهرستان یا مراکز مثبت زندگی در محل زندگی‌شان مراجعه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها