معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

ازدحام مردم در بازار و مراکز خرید از لحاظ شیوع کرونا نگران کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نگرانی از ازدحام در بازار و افزایش دورهمی‌‌های انتخاباتی و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی وجود دارد که در صورت تداوم این روند با پیک پنجم بیماری کرونا مواجه خواهیم شد.

ازدحام مردم در بازار و مراکز خرید از لحاظ شیوع کرونا نگران کننده است

دکتر ابراهیم شکیبا در نشست بررسی وضعیت و اقدامات انجام شده در خصوص واکسیناسیون عمومی کرونا در کرمانشاه افزود: با وجود روند کاهشی ابتلای بیماری کرونا در استان نباید هیچ یک از خدمات در حوزه بهداشت کمرنگ یا تعطیل شود بلکه باید همچنان به قوت خود ادامه داشته باشد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون شرایط به گونه ای است که زیرساخت برای تزریق واکسن آماده است و کادر بهداشتی چند ماه سخت را برای انجام واکسیناسیون عمومی کرونا پیش رو دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از گام های پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، واکسیناسیون است البته دیگر خدمات بهداشتی نباید به فراموشی سپرده شود و باید بیماریابی و تست های پی سی آر (pcr) و رپید را بیش از قبل دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: کار بسیار بزرگی در زمینه تجهیز سالن های تجمیعی واکسیناسیون و سایت خودرویی انجام شده که در این ارتباط از تمام دستگاه‌هایی که در تامین این تجهیزات با دانشگاه علوم پزشکی بخصوص معاونت بهداشت همکاری داشتند، تشکر می‌کنیم.

شکیبا یادآور شد: با توجه به آغاز فصل گرما و کاهش بارش‌های فصلی در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های فصلی باید مراقبت جدی صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ۳۷۵ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند و مجموع جانباختگان این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۸۸۵ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها