آبرسانی سیار به ۱۴۵ روستا در کرمانشاه طی سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آبرسانی سیار به یک صد و ۴۵ روستا در این استان طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

آبرسانی سیار به ۱۴۵ روستا در کرمانشاه طی سال ۱۴۰۰

علیرضا کاکاوند با اشاره به خشکسالی استان کرمانشاه در سال جاری و بی سابقه بودن آن طی ۵۰ سال اخیر اظهار کرد: این مسئله تأثیر مستقیمی بر آبدهی منابع تأمین از جمله چشمه‌ها داشته به گونه‌ای که باعث خشک شدن بسیاری از این منابع شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت آبفا برای مقابله با بحران آب افزود: از جمله برنامه‌های این شرکت می‌توان به کف‌شکنی و لایروبی چاه‌ها، اجاره چاه از کشاورزان و لایروبی چشمه‌ها و قنوات در روستاها اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه حفر چاه جدید را برنامه بعدی این شرکت در برخی مناطق عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پنج دستگاه حفاری در سطح این استان مشغول به کار هستند، امید است که با حفر ۷۰ حلقه چاه مشکل آب شرب روستایی تا حدودی مرتفع شده و بتوان از این مرحله بحرانی به سلامت عبور کرد.

کاکاوند با بیان اینکه در برخی مناطق استان کرمانشاه آبرسانی به وسیله تانکر سیار انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر به یک صد و ۴۵ روستا با ۱۶ دستگاه تانکر آبرسانی می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات آبرسانی شهرستان ثلاث باباجانی ادامه داد: بیشترین مشکلات در بخش روستایی مربوط به این شهرستان است، به گونه‌ای که هم اکنون پنج دستگاه تانکر مشغول به خدمات دهی به روستاهای شهرستان ثلاث باباجانی بوده و یک دستگاه حفار در منطقه شیخ صله مشغول به کار است، مشکل آب روستایی شهرستان ثلاث باباجانی در بیشتر مناطق آن با حفر چاه جدید برطرف می‌شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها