معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:

۲۵ میلیارد تومان تسهیلات خرید علوفه در خراسان جنوبی پرداخت می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی برای پرداخت ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه عشایری استان برای دریافت علوفه دام موافقت شد.

۲۵ میلیارد تومان تسهیلات خرید علوفه در خراسان جنوبی پرداخت می‌شود

مشیرالحق عابدی در حاشیه بازدید از میدان عرضه دام بیرجند و بررسی وضعیت خرید علوفه در استان در جمع خبرنگاران افزود: این مبلغ بنابر اعلام اداره کل امور عشایر استان با تمام مبلغی که در سال ۹۹ پرداخت شده، برابری می‌کند و امید است بخشی از مشکلات عشایر استان را حل و فصل کند.

وی بیان کرد: براساس دستوور استاندار خراسان جنوبی قرارگاه تامین علوفه دام در استان از ۲ هفته گذشته کلید خورد و با اهتمام همکاران حوزه جهاد کشاورزی استان برنامه‌ها در قالب دستورالعمل به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این قرارگاه مشکلات تامین علوفه استان احصا شده است اظهار داشت: مشکل عمده در ارتباط با تامین تسهیلات برای تامین علوفه و بحث حمل و نقل از استان‌های غربی به خراسان جنوبی بود که در حال حل و فصل شده است.

وی تصریح کرد: در مورد شرکت تعاونی دامداران آریان تصمیم گرفته شد با توجه به اعلام آمادگی شرکت توسعه‌گری پردیس زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از محل اعتبارات آن برای خرید علوفه از استان‌های غربی اعتبار در اختیار شرکت تعاونی دامداران قرار گیرد.

عابدی گفت: آنچه مهم است تلاش و اهتمام استان در راستای به ثمر رسیدن حل این مشکل بوده که از استاندار و جهاد کشاورزی بابت اهتمام برای پای خط آمدن همه دستگاه‌های اجرایی برای حل این مشکل قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان علوفه توسط شرکت تعاونی دامداران خریداری شده است افزود: مطمئنا با توجه به مشکلات خشکسالی که در استان حادث شده، باز هم نیاز به تامین علوفه داریم اما اهتمام استان که بیش از سه برابر مدت مشابه سال قبل علوفه تامین شده است، جای قدردانی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی که در قرارگاه تامین علوفه دام انجام شده است، تامین و ذخیره‌سازی علوفه مورد نیاز فصل تابستان نیز مدنظر قرار می‌گیرد و تلاش بر این است کمترین مشکل را داشته باشیم.

وی گفت: درخصوص تامین ناوگان حمل و نقل علوفه، راه و شهرسازی نیز درگیر یکسری مسایل و مشکلات است اما با لحاظ کردن اولویت حمل و نقل در ارتباط با کالاهای اساسی، گندم یا علوفه درخواست داده‌ایم.

عابدی افزود: برخی دستگاه‌ها نیز به تامین علوفه کمک کرده‌اند و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲ هزار تن علوفه به استان وارد شده و در اختیار دامداران قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تعاونی اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران آریان خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به مصوبات قرارگاه تامین علوفه استان، تامین علوفه مدنظر همه مسوولان است و تشکل‌های دامداران نیز برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص دارند.

جواد غریبی افزود: مهمترین مشکل در زمینه تامین علوفه، حمل و نقل از استان‌های مبدا و نقدینگی است که برای حل مشکل در حال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه قیمت علوفه با توجه به افزایش هزینه‌های حمل و نقل و جانبی سه برابر افزایش یافته است اظهار داشت: برای تامین و خرید علوفه مشکل چندانی نداریم و علوفه مورد نیاز دامداران تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران آریان خراسان جنوبی گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان تامین علوفه حداقل سه برابر افزایش یافته است البته با توجه به میزان خشکسالی نیاز دامداران شاید تامین نشده باشد.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی برای فصول سرد در حال انجام است افزود: شبکه تعاونی‌ها در تمامی شهرستان‌ها فعال است و کشاورزان باید علوفه مورد نیاز خود را از این تعاونی‌ها تامین کنند.

این بازدید در دومین روز هفته جهاد کشاورزی (۲۱ تا ۲۷ خرداد) انجام شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها