اسدآباد پرچمدار جشنواره ملی «زیبایی اسب عرب» شد

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد گفت: جشنواره ملی «زیبایی اسب عرب» به مدت دو روز به میزبانی اسدآباد برگزار و در پایان این شهرستان پرچمدار جشنواره شد.

اسدآباد پرچمدار جشنواره ملی «زیبایی اسب عرب» شد

علی جمور، با اشاره به حضور پنج استان تبریز، تهران، خوزستان، کرمانشاه و همدان در این جشنواره اظهار کرد: در این جشنواره بیش از ۱۰ مقام در رده های مختلف را شهرستان اسدآباد به خود اختصاص داد و پرچمدار این جشنواره شد.

وی تصریح کرد: جشنواره ملی زیبایی اسب عرب در دو رده اسب عرب ایرانی و اسب عرب خارجی بود که در رده اسب عرب ایرانی متأسفانه اسدآباد مقامی نیاورد اما در رده اسب عرب خارجی مقام های خوبی کسب کردیم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد افزود: برای داوری جشنواره سه داور خارجی از کشورهای هلند، لیبی و مجارستان دعوت شده بود که در پایان یک داور ایرانی نیز به مجموعه داوران جشنواره اضافه شد.

وی تعداد اسب های شرکت کننده در این جشنواره را ۱۱۸ رأس برشمرد و گفت: پیش از این استان همدان در شهرستان بهار میزبان این جشنواره بوده است و این جشنواره کشوری برای دومین بار در استان به میزبانی شهرستان اسدآباد در ۲۰ و ۲۱ خردادماه به مدت دو روز در استادیوم شهرستان با همراهی یک اسپانسر برگزار شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد در پایان خاطرنشان کرد: از ۱۱۸ اسب شرکت کننده در این جشنواره ۳۰ رأس به شهرستان اسدآباد اختصاص داشت.

شهرستان اسدآباد دارای دو باشگاه و نیز دو واحد پرورش اسب در مجموع با ۱۰۰ رأس اسب از نوع کُرد و عرب ایرانی و خارجی است که ۷۰ درصد آنها میکروچیپ دار و شناسنامه دار هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها