افزایش تعداد کودکان کار طی ۲۰ سال گذشته در جهان

هر ساله

افزایش تعداد کودکان کار طی ۲۰ سال گذشته در جهان

سازمان بین‌المللی کار (ILO) اولین بار در سال ۲۰۰۲ روز جهانی مقابله با کار کودکان را راه‌اندازی کرد و عبارت "اکنون اقدام شود: کار کودکان پایان یابد" شعاری است که در سال جاری برای این مناسبت جهانی انتخاب شده است.

معضل کار کودکان در سراسر جهان وجود دارد و کودکانی که بیشتر از خانواده های فقیر هستند مجبور به کار در شرایط خطرناک می شوند که منجر به سوء استفاده بی پایان جسمی، روحی و اجتماعی و آزار و اذیت آنان از سوی شماری از کارفرمایان می شود.

این کودکان از تمام دوران کودکی خود محروم می شوند و فرصت حضور در مدارس را نیز از دست می دهند.

براساس آخرین گزارش سازمان بین المللی کار و یونیسف، تعداد کودکان کار در سراسر جهان به ۱۶۰ میلیون نفر رسیده که این اولین افزایش در ۲۰ سال گذشته است. همچنین با افزایش قابل توجهی در تعداد کودکانِ کار پنج تا ۱۱ ساله مواجه هستیم که مجبور به کار کردن هستند. کودکان در این گروه سنی بیش از نیمی از رقم جهانی کودکان کار را تشکیل می دهند.

در این گزارش آمده است: تعداد کودکان کار در سراسر جهان به ۱۶۰ میلیون نفر افزایش یافته است به گونه ای که در چهار سال گذشته تعداد آنان ۸.۴ میلیون نفر بیشتر شده است. همچنین به دلیل تاثیرات ناشی از بیماری کووید-۱۹ میلیون ها کودک دیگر در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش هندوستان تایمز، کشورهای در حال توسعه مانند هند بیشترین سهم را در معضل کار کودکان داشته اند. بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۱ میلادی، ۲۵۹.۶۴ میلیون کودک در گروه سنی پنج تا ۱۴ سال بوده اند که ۱۰.۱ میلیون نفر آنان کودک کار بوده اند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مثلا شیب ملایم
    0

    با این تورم شیب دار فرزندان ما هم کودکان کاری شده اند

  • محمد
    0

    امار ايران از همه کشورها بالاتره ولي اعلام نمي کنن , کارمندان زير خط فقر , کارگران له شده و کودکان کار ؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها