رئیس دانشگاه صنعتی شریف:

ورودی‌های جدید دانشگاه شریف مهر به دانشگاه نمی‌روند

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ در مهرماه به دانشگاه نخواهند آمد و اولویت با دانشجویان قدیمی است.

ورودی‌های جدید دانشگاه شریف مهر به دانشگاه نمی‌روند

محمود فتوحی فیروز آبادی اظهار کرد: هم اکنون اغلب دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوابگاه‌ها و دانشگاه به صورت حضوری فعالیت دارند.

او افزود: در جلسه وزارت بهداشت تاکید کرده ایم که همه دانشگاه‌ها با اندیشیدن تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم به سمتی حرکت کنند تا از مهر ماه شاهد حضور گسترده دانشجویان در دانشگاه باشیم، به خصوص اینکه در حال حاضر بعضی دانشجویان به ویژه مقاطع کارشناسی ارشد ورودی‌های سال ۹۸ و ۹۹ ممکن است بدون دیدن دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

فتوحی تصریح کرد: مطابق تاکیدات انجام شده در جلسه وزارت بهداشت به این نتیجه دست یافتیم که حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند و حدود ۸۷ هزار استاد و ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل در کشور داریم که به اینصورت امکان افزایش حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها بدون تزریق واکسن میسر نخواهد بود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: وزارت بهداشت تاکید کرده تا شهریور ماه همه استادان کارمندان دانشگاه‌ها واکسینه خواهند شد؛ چرا که هر دانشجویی از مهرماه به هر تعدادی در دانشگاه حضور داشته باشد باید همه اساتید و کارمندان واکسینه شوند. علاوه بر آن تا آخر شهریورماه حدود ۵۰۰ هزار دانشجو واکسینه خواهند شد و باید دو وزارت علوم و بهداشت هماهنگی داشته باشند تا مشخص شود تا چه سطحی از این دانشجویان واکسینه خواهند شد.

او تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا دانشجویان کارشناسی و سپس دانشجویان تحصیلات تکمیلی واکسینه شوند، گفتنی است که تا دی ماه یک میلیون نفر دانشجو و در آبان و آذر نیز هر ماه یک میلیون دانشجو واکسینه می‌شوند و تا پایان پاییز تمامی جامعه دانشگاهی واکسیناسیون خواهند شد.

فتوحی تصریح کرد: در مهر ماه سال ۱۴۰۰ یعنی در ترم تحصیلی جدید تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه حضور می‌یابند، اما از بهمن ماه یعنی ترم دوم سال تحصیلی جدید تمامی دانشجویان می‌توانند به صورت حضوری آموزش ببینند.

فتوحی اضافه کرد: تزریق واکسن برای دانشجویان، استادان و کارکنان در داخل دانشگاه‌ها انجام می‌شود. دانشجویان شهرستانی هم می‌توانند به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: در حال حاضر تاکنون ۶۰ درصد دانشجویان وزارت بهداشت واکسینه شده اند و بقیه محصلان جزو ۳ میلیون ۲۰۰ دانشجویی هستند که تا آخر پاییز واکسیناسیون خواهند شد.

او در پایان یادآوری کرد: پیشنهاد ما این بود تا دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در ابتدا به صورت فیزیکی در دانشگاه حاضر شوند، یعنی آغاز حضور فیزیکی دانشجویان از مقطع تحصیلات تکمیلی آغاز شود؛ بنابراین به احتمال بسیار زیاد نمی‌توانیم به پذیرش ورودی‌های ۱۴۰۰ از مهر ماه در دانشگاه اقدام کنیم؛ چرا که تزریق واکسن ابتدا از افرادی آغاز می‌شود که دانشجو خواهند بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زطی
    0

    همه به کانادا میرن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها