وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است/ انتقاد از تجمعات انتخاباتی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولویت ما حفظ جان مردم است و بر مشارکت حداکثری با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داریم.

وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است/ انتقاد از تجمعات انتخاباتی

حسین کلانتری در نشست فوق العاده ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد، افزود: وضعیت شیوع در استان نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه تا چند هفته پیش روند کاهش بستری در استان مطلوب بود، اظهار کرد: اکنون نه تنها روند بستری کاهش یافت بلکه تعداد ترخیصی ها نیز کاهش یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همیشه تعداد ترخیصی ها بیشتر از بستری بود و این آمار آرام آرام به سمت تعادل پیش می‌رفت اما در حال حاضر ۱۲ نفر بستری‌ها بیشتر از ترخیصی ها است و ۸ نفر آن مربوط به بیمارستان شهید بهشتی است.

کلانتری تاکید کرد: این آمار نشان دهنده شیوع ویروس در تجمعات انتخاباتی است.

وی ادامه داد: تنها راه چاره برای برون رفت از این مشکل رعایت دستور العمل ها و پروتکل‌های بهداشتی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هر ستاد انتخاباتی برای برگزاری برنامه و دعوت از مهمانی جهت سخنرانی باید به صورت کتبی از فرمانداری شهرستان مربوطه مجوز داشته باشد.

کلانتری تصریح کرد: مجری برنامه باید نسبت به رعایت پروتکل‌ها در ستاد مربوطه متعهد شود.

وی با تاکید بر اینکه تجمعات عمومی در فضای بسته ممنوع است، گفت: برگزاری این تجمعات در فضای باز با رعایت پروتکل‌ها مانعی ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی از شهرهای استان خوزستان که در همسایگی استان قرار دارند در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، اظهار کرد: سایر استان‌های همجوار از جمله چهارمحال و بختیاری نیز شرایط مطلوبی ندارند که انتظار دارند که مردم استان که بیشتر با این استان در ارتباط هستند نسبت به سلامت خود و سایر شهروندان احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

کلانتری خواستار بررسی فاصله اجتماعی و تهویه در پاساژها و بازار از سوی صمت شد و تاکید کرد: میراث فرهنگی نیز نسبت به رعایت پروتکل‌ها در هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری اقدامات لازم را انجام دهد.

کلانتری خاطرنشان کرد: از مردم استان تقاضا داریم که در برابر مراقبت کنند و امید است با رعایت دستور العمل ها و دوری از تجمعات بتوانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم عادی انگاری و بی خیالی بر رفتار اجتماعی ما حاکم نشود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از نحوه کنترل مبادی ورودی شهرها بازدید خواهد کرد، گفت: فرمانداران در همه شهرستان‌ها بازدیدهای میدانی داشته باشند و کمیته‌های نظارت اقدامات لازم را انجام دهند.

کلانتری با تاکید بر اینکه ما به دنبال مشارکت حداکثری هستیم، افزود: مشارکت حداکثری به این معنا نیست که با ازدحام سبب شیوع شویم بلکه باید بستری را فراهم کنیم مردم با خیال راحت ورود کنند و در این راستا تعداد صندوق‌ها را افزایش می‌دهیم چرا که اولویت ما حفظ سلامت مردم است.

وی بیان کرد: مشارکت مردم تعیین کننده است و رعایت فاصله اجتماعی در تجمعات ضروری است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها