شمارش معکوس برای رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان ظرف دو روز آینده در این استان خبر داد.

شمارش معکوس برای رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان

ایرج کارخائی، با بیان اینکه مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان به پایان رسیده، گفت: قرار است ۲۴ خرداد ماه جاری طی مراسمی با حضور معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور طرح جامع پدافند غیرعامل استان رونمایی گردد.

وی گفت: طرح جامع با مشارکت استانداری سمنان و سازمان پدافند غیرعامل کشور و با همکاری ۱۲ کارگروه تخصصی ذیل شورای پدافند غیرعامل و کلیه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان تهیه و تدوین گردیده است.

کارخائی ادامه داد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان در پنج فصل تهیه شده که در فصل اول کلیه اطلاعات و داده‌ها و اسناد مرتبط با حوزه پدافند غیر عامل جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته، در فصل دوم کلیه زیرساخت‌ها و مراکز حائز اهمیت از منظر پدافند غیرعامل احصاء و شناسایی گردیدند، در فصل سوم کلیه تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های بخش پدافند غیرعامل در سطح استان مورد تجزیه و تحلیل و در فصل چهارم خطرپذیری دارایی‌های موجود در استان و تاثیرگذاری بر همدیگر از نگاه پدافند غیرعامل مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین در فصل پنجم راهکارهای علمی و عملی در حوزه‌های هشت‌گانه پدافند غیرعامل شامل پدافند کالبدی، مردم محور، زیستی، پرتوی، سایبری، شیمیایی، اقتصادی و عمومی و آمادگی برای مقابله با تهدیدات و کاهش آسیب‌پذیری‌ها و مصون سازی زیرساخت‌ها ارائه می‌گردد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان اضافه کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان یک سند بالادستی استانی در حوزه پدافند غیرعامل محسوب می‌شود که در آن سه هدف اصلی، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، شناخت آسیب‌پذیری‌ها و ارائه راهکار برای مقابله با تهدیدات دیده شده است.

‏وی گفت: نتایج طرح جامع به عنوان یک سند راهبردی و نقشه راه برای استان اهمیت بسزایی دارد و شناسایی دارایی‌های استان، احصاء تهدیدات و آسیب‌های محتمل در کنار راهکاری عملیاتی برای کاهش آن به اقدامات و فعالیت‌های استان در حوزه پدافند غیرعامل جهت می‌دهد و به مصون‌سازی دارایی‌ها در برابر تهدیدات و افزایش تاب‌آوری آن‌ها در زمان بحران کمک می‌کند.

کارخائی افزود: انجام طرح جامع پدافند غیرعامل استان یک کار محوری، تاثیرگذار و ماندگار در حوزه پدافند غیرعامل در سطح استان است و مطالعات طرح و خروجی آن می‌تواند در هر بخش و حوزه‌ای مورد استفاده مسئولین استان و کلیه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه هدف اصلی پدافند غیرعامل صیانت از مردم و حفاظت از زیرساخت می‌باشد، این طرح می‌تواند مبنای اقدامات حوزه پدافند غیرعامل قرار گیرد و با نگاه علمی و واقع گرایانه با انواع چالش‌ها و تهدیدات مقابله کند و به‌عنوان یک نقشه راه و چراغ راهنما در زمینه پدافند غیرعامل تمامی آسیب‌ها و تهدیدات را احصاء و برای آن برنامه عملیاتی لحاظ کند که توسط کلیه دستگاه‌ها قابلیت اجرایی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها