هشدار بازیکن پیشین تیم‌ملی: شکست پرگل کامبوج، حواسمان را از عراق پرت نکند

بازیکن سابق تیم ملی ایران می‌گوید پیروزی پرگل مقابل کامبوج نباید حواس بازیکنان و کادرفنی را از بازی با اهمیت و متفاوت مقابل عراق گمراه کند چرا که این تیم بازیکنان باهوش و فیزیکی خوبی دارد.

هشدار بازیکن پیشین تیم‌ملی: شکست پرگل کامبوج، حواسمان را از عراق پرت نکند

فرشاد فلاحت‌زاده در گفت‌وگویی درباره ترکیب تیم ملی ایران مقابل کامبوج و پیروزی ۱۰ بر صفر مقابل این تیم گفت: مشخص بود که اسکوچیچ برای این بازی به چندین بازیکن با تجربه استراحت خواهد داد تا برای بازی با عراق ریکاوری کنند. البته فکر نمی‌کردم که کامبوج را با ۱۰ گل شکست دهیم. پیش‌بینی من پیروزی ۶ بر صفر بود. بازیکنان ما در این دیدار توانمند ظاهر شدند و همه با انگیزه بودند. این اتفاق برای فوتبال ما خوب بود. دیدار با کامبوح تمرین خوبی برای گلزنی قبل از بازی مهم با عراق بود. تعویض‌های خوبی انجام شد و از تمام توان بازیکنان ما استفاده شد تا خستگی بین همه تقسیم شود.

این کارشناس فوتبال درباره عملکردر تیم ملی در سه دیدار گذشت اظهار کرد: انجسام بازیکنان و کار فنی در این سه دیدار بالا بود و فعل خواستن را صرف کردند اما نباید به این بازی‌ها به خصوص بازی با کامبوج بسنده کنیم. باید همه توان خود را برای بازی با عراق بگذاریم و نباید از دفاع غافل شویم.

وی با بیان اینکه تیم ملی نباید با پیروزی پرگل مقابل کامبوج، از بازی با عراق غافل شود، گفت: ما باید دفاع تیمی را به خوبی مقابل عراق اجرا کنیم. نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل کامبوج می‌تواند حواس تیم ملی را از بازی مهم با عراق گمراه کند. امیدوارم به خوبی رقیب خود را در بازی پایانی آنالیز کنند و بازی خوبی را انجام دهند.

فلاحت‌زاده درباره استفاده از برخی بازیکنان مانند صادق محرمی، عزت‌اللهی، قدوس و ... به طور کامل مقابل کامبوج گفت: اسکوچیچ می‌توانست به سامان قدوس استراحت بدهد. او دوندگی زیادی داشت. در حال حاضر باید برای دیدار با عراق به خوبی ریکاوری کنند چرا که این دیدار قدرت و انرژی بیشتری را از تیم‌ملی می‌طلبد.

وی با اشاره به وضعیت دفاعی تیم ملی گفت: اگر کامبوج دو بازیکن در حد طارمی داشت، برای ایران دردسرساز می‌شد. آن‌ها خیلی خوب به دفاع تیم ملی فشار آوردند. البته عملکرد این تیم ناشیانه بود چرا که از دقیقه یک تیم ملی را تحت فشار گذاشتند. هیچ تیمی از دقیقه یک فشار نمی‌آورد. مربی این تیم استراتژی اشتباهی داشت و تمام توان خود را در نیمه گذاشتند و بازیکنان ما از خستگی حریف در نیمه دوم استفاده کردند.

مدافع سابق تیم ملی ایران تاکید کرد: مطمئنا عراق متفاوت از کامبوج است. این تیم بازیکنان باهوش و فیزیکی خوبی دارد. از طرفی بازی تیم‌های عربی و ایران همیشه قصه متفاوتی دارد. آن‌ها سعی می‌کنند جلوی ایران خوب بازی کنند و بگویند خودشان تیم اول منطقه هستند. اینطور نیست که کاملا هجومی باشیم. باید مراقب بخش دفاعی تیم ملی باشیم. من بابت عملکرد تیم‌ملی در بخش تدافعی نگران هستم.

این کارشناس افزود: ما مقابل کامبوج هم در بخش تدفاعی مقداری ضعیف عمل کردیم. درست است که همه دوست داشتند گلزنی کنند اما مقابل عراق باید از خود گذشتگی و انسجام تیمی بیشتری داشته باشیم. ما صحنه‌های بیشتری مانند پاس مهدی قایدی به کاوه رضایی می‌خواهیم. باید تیم از خود گذشته‌ای مقابل عراق باشیم تا به موفقی برسیم. اگر صرفا به فکر حمله کردن مقابل عراق باشیم، به دردسر می‌خوریم.

فلاحت‌زاده به جابجایی بالا در خط هافبک تیم ملی اشاره کرد و گفت: در گذشته جواد نکونام و آندرانیک تیموریان دو هافبک دفاعی ثابت تیم ملی بودند که بار تیم را به دوش می‌کشیدند. الان جابجایی بالاست. باید ثبات تیمی افزایش یابد. البته تغییرات برای بازی با کامبوج را درک می‌کنم چرا که تقریبا از پیروزی در این مسابقه مطمئن بودیم. تغییرات زیاد در تیم ملی نگران‌کننده است.

وی درباره عملکرد دراگان اسکوچیچ در شش دیدار گذشته و ستایش برخی از کارشناسان از این مربی کروات اظهار کرد: عیار تیم ملی مقابل عراق مشخص می‌شود. بحرین تیم خوبی بود و در زمین خودش بازی می‌کرد اما بحرین همیشگی نبود و خیلی ضعیف کار کردند. آن‌ها بارها توپ را بیرون می‌زدند و هیجانی شده بودند. به نظرم کامبوج بیش از بحرین دوندگی داشت. بحرین مقابل ایران دست و پا بسته بود. به اعتقاد من کیفیت اسکوچیچ جلوی عراق مشخص می‌شود که چقدر توانمند است.

او با بیان اینکه نباید مقابل عراق احساسی عمل کرد، ادامه داد: تیم ملی بازیکنان خوبی دارد. هم بازیکن باتجربه و هم جوان داریم. باید کادرفنی بهترین نفرات را انتخاب کند. نکته مهم این است که باید با طمانینه عمل کنیم و به فکر سه امتیاز باشیم. اگر چه تماشاگران فوتبال زیبا را دوست دارند و از گل‌های زیاد لذت می‌برند اما باید دنبال این باشیم که بدون دردسر صعود کنیم. باید فوتبال داشته باشیم که مقتدرانه از تورنمنت‌های مختلف صعود می‌کند و قهرمان می‌شود. بیننده و تماشاگر از چنین فوتبال رضایت بیشتری دارد. در وهله دوم باید به فکر فوتبال زیبا باشیم. امیدواریم روزی برسد که مقتدرانه به جام جهانی صعود کنیم و بازی های درخشانی را با این نفرات در جام جهانی داشته باشیم.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ننتت
    0

    همیشه عراق یک گل زده بعد دفاع کرده و دعوا راه انداخته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها