ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو مشخص شد

در پایان جام زیلکوفسکی لهستان و مشخص شدن نتایج آزادکاران ایران در ۳ وزن المپیکی ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم، ۶ آزادکار ایران در المپیک توکیو مشخص شدند.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو مشخص شد

رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان به پایان رسید و نمایندگان اوزان ۷۴، ۹۷ و۱۲۵ کیلوگرم ایران در المپیک توکیو تقریبا مشخص شدند.

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با هدف نهایی کردن ترکیب تیم ملی در المپیک، یونس امامی و مصطفی حسین خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم، علیرضا کریمی، علی شعبانی و محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم و امین طاهری و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم را عازم این رقابت ها کرد تا در نهایت با مشخص شدن ۳ نماینده ایران در المپیک توکیو، پرونده انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در این رقابت ها بسته شود.

کار آسان حسین خانی برای کسب دوبنده تیم ملی

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی آزادکار جوان و با آتیه ایران که پیش از این رقابت ها و با توجه به کسب سهمیه المپیک، گزینه اصلی کادر فنی برای حضور در المپیک بود، در دومین مبارزه خود در جام زیلکوفسکی بر خلاف انتظارات به خادجی مراد گادجیف کشتی گیر نه چندان مطرح آذربایجانی که سال گذشته در رقابت های قهرمانی اروپا به عنوانی بهتر از دهمی‌ نرسید ۴ بر ۲ باخت.

اما در مقابل مصطفی حسین خانی کشتی گیر کهنه کار تیم ملی که انگیزه زیادی داشت تا با حضور در المپیک به دوران قهرمانی خود پایان دهد، از تجربه بالای خود بواسطه سال ها حضور در تیم ملی استفاده کرد و در نیمه نهایی مقابل این کشتی گیر آذربایجانی به برتری ۳ بر صفر رسید تا امامی از دور رقابت ها کنار برود و حسین خانی مدعی اصلی کسب دوبنده تیم ملی در المپیک شود.

وی قرار بود در فینال به مصاف فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و عنوان دار جهان و المپیک برود اما چامیزو به دلیل درد از ناحیه شانه ترجیح داد مبارزه نکند تا عیار واقعی حسین خانی برای کادر فنی مشخص نشود.

هر چند نمی توان حسین خانی را بخاطر کسب پیروزی مقابل حریف نه چندان مطرح آذربایجانی که امامی را شکست داده بود، به طور قطع وی را شایسته حضور در المپیک دانست اما شنیده می شود بحث برگزاری انتخابی رو در رو میان او و امامی در لهستان راه به جایی نبرده تا وی صاحب دوبنده وزن ۷۴ کیلوگرم تیم ملی در المپیک شود.

قرار است پس از بازگشت سرمربی تیم ملی از لهستان، کمیته فنی در اینباره تشکیل جلسه بدهد اما شنیده ها حاکیست با توجه به نتایج بدست آمده، بیشتر افراد تاثیرگذار در مسائل فنی موافق حضور حسین خانی در المپیک هستند.

وزن ۹۷ کیلوگرم: محمدیان با شکست نزدیک کریمی و شعبانی ملی پوش شد

منبع: تسنیم

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها