تحلیل یک داستان از آیزاک باشویس در رادیو نمایش

تازه‌ترین برنامه رادیویی «هزارتوی داستان» رادیو نمایش به بررسی داستان «وانویلدکاوا» اثر آیزاک باشویس نویسنده لهستانی تبار آمریکایی می‌پردازد.

تحلیل یک داستان از آیزاک باشویس در رادیو نمایش

در برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش، تحلیل داستان «وانویلد کاوا» اثر آیزاک باشِویس سینگر نویسنده لهستانی تبارِ آمریکایی که او را «شاخص‌ترین صدای قرن بیستم» می‌دانند را خواهید شنید.

آیزاک باشویس سینگر مثل بسیاری از یهودی‌های لِهِستان، تعدادی از اعضای خانواده و دوستانش را در جنگ دوم جهانی از دست داد و پس از کوچ‌ها و مهاجرت‌های اجباری، در آمریکا ماندگار شد. فارغ از مرزهای جهان، زبان مادری‌اش را وطن خود دانست و تمام داستان‌هایش را به زبان ییدیش نوشت گرچه این زبان به قول خودش مخاطب چندانی نداشت، بااین‌حال این شانس را داشت که داستان‌هایش به زبان انگلیسی و سپس به پنجاه‌وهشت زبان دنیا ترجمه شده و درنهایت در سال ۱۹۷۸ جایزه نوبل ادبیات را برایش به ارمغان بیاورد.

امشب بیستم خرداد، ساعت ۲۱، در برنامه هزارتوی داستان که ساعت ۲۱ پنجشنبه شب بیستم خرداد ماه از رادیو نمایش پخش می‌شود، بهناز بستاندوست داستان «وانویلد کاوا» نوشته آیزاک باشویس سینگر را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.

گویندگی زندگینامه سینگر را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن برعهده ژاله محمدعلی است. بازپخش این برنامه دوشنبه ۲۴ خرداد ساعت ۲۱ از رادیو نمایش است.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها