آغاز گشایش خیابان‌های هنر در مشهد

در آستانه دهه کرامت گشایش

آغاز گشایش خیابان‌های هنر در مشهد

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه گشایش خیابان هنر در میدان جانباز مشهد گفت: در پی اجرای تفاهم نامه منعقده بین این اداره کل و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، گشایش "خیابان هنر" در هفت نقطه از این شهر برنامه‌ریزی شده است.

جواد روشندل افزود: در نخستین گام از اجرای این طرح، خیابان های هنر امشب در حاشیه میدان جانباز، روبه روی شهربازی در بوستان ملت و نیز بوستان ارم در کوچه ۴۵ خیابان پنج تن افتتاح شد و در ادامه در روزهای آینده نیز خیابان های هنر در بوستان اردیبهشت شهرک شهید رجایی، بوستان کوه پارک، بوستان چهل بازه و خیابان احمدآباد در تقاطع ملاصدرا گشایش می یابد.

وی بیان کرد: هدف از ایجاد خیابان های هنر، ایجاد شور و نشاط اجتماعی بعد از شیوع کرونا و آغاز دهه کرامت و جشن های مرتبط با این ایام است تا هنرمندان با اجرای زنده هنرهای خود، شور و هیجان در بین شهروندان ایجاد کنند و این باعث رخنه کردن هنر در زندگی روزمره مردم شود.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خیابان هنر در واقع مکان کوچکی با فضاسازی های محیطی در قالب چند غرفه است که مردم علاقه مند به جذابیت های بصری در هنرهای مختلف را به سمت خود جذب می کند و با برقراری ارتباط دوستانه با مردم، هنر را وارد آمد و رفت های خیابانی و گفتمان های اجتماعی آنان می سازد.

روشندل اظهار داشت: در هر خیابان هنر ۱۰ عنوان رشته هنری و زیرشاخه های آن و در هر رشته یک هنرمند به اجرای زنده هنرهای خود می پردازند که شامل نقاشی، مجسمه سازی، تئاتر خیابانی، نقالی، پرده خوانی، خوشنویسی، سفال گری و غیره می شود.

وی اظهار امیدواری کرد که خیابان های هنر در مشهد، الگویی برای سایر دستگاه های فرهنگی خراسان رضوی به منظور نمایش دیگر آثار فرهنگی شود و این فعالیتها در مناسبتهای خاص حول محور مزبور استمرار یابد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها