رئیس فدراسیون بوکس ایران:

دولت بعد قولی بدهد که عملی است/ بودجه ورزشی‌ها متوازن تقسیم شود

رئیس فدراسیون بوکس ایران اصلی‌ترین مشکل ورزش کشور را توزیع نامتوازن بودجه اعلام کرد که باید توسط دولت آینده برطرف شود.

دولت بعد قولی بدهد که عملی است/ بودجه ورزشی‌ها متوازن تقسیم شود

حسین ثوری درباره مشکلات ساختاری و مدیریتی ورزش کشور در چهار سال گذشته و توقعات از دولت آینده، توضیح داد: از نظر من اصلی‌ترین موضوع نحوه تقسیم بندی بودجه و منابع مالی در میان فدراسیون‌هاست که باید به شکل متوازن‌تری صورت بگیرد. وقتی فدراسیون‌ بوکس‌ در شرایط کنونی چهار مدال آسیا را گرفت، یعنی اینکه با جمایت قابل قبول‌تر می‌تواند با نتایج بهتری هم حاصل شود.

او تاکید کرد: من شخصا معتقدم که رشته‌هایی مثل بوکس و سایر رشته‌های منهای فوتبال را حتی باید بیشتر از فوتبال حمایت کرد، چون این‌ها می‌توانند بیشتر از این‌ها سطح مدالی کاروان ایران را در جدول مدالی میدان‌هایی چون المپیک و المپیک آسیایی پربارتر کنند. همه این اتفاقات با یک توزیع متوازن منابع مالی رخ می‌دهد که دولت جدید باید به آن توجه ویژه کند.

رئیس فدراسیون بوکس ایران، درباره راهکارهای پیشنهادی خود برای دولت آینده جهت برطرف کردن مشکلات احتمالی پیش رو در ورزش، گفت: ما باید دیپلماسی ورزش خود را از طریق وزارت ورزش و ارتباطات متعددی که توسط کمیته ملی المپیک با کشورهای دیگر برقرار می‌کنیم قوی‌تر سازیم. دولت جدید با ورود در این مورد می‌تواند روی پیشرفت و برطرف ساختن مشکلات ورزش ایران تاثیرگذار باشد.

او در مورد مشکلات زیرساختی و سخت افرار ورزش ایران نیز گفت: در طول ۳۰ سالی که با ورزش سر و کار دارم، تقریبا همه دولت‌ها می‌خواهند روی زیر ساخت ورزش کار کنند و تلاش خود را کرده‌اند، اما با توجه به افزایش جمعیت و پراکندگی روستاها و شهرها، نیاز است این مسئله بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا استانداردها رعایت شوند. متاسفانه رعایت این استاندارها در مناطق مختلف کشور ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شوند.

رئیس فدراسیون بوکس ایران گفت: در حال حاضر باید تحولی درون جامعه ایجاد شود تا مردم روحیه خوبی داشته باشند، ضمن اینکه حضرت آقا هم روی مسئله تحول تاکید داشته‌اند. به نظر من ضعف‌ در وضعیت معیشتی جامعه از اصلی‌ترین مشکلات مردم است که اگر برطرف شود باعث‌ شادی و بالا رفتن روحیه مردم عزیزمان می‌شود. بخش اعظم بالا بردن روحیه جامعه هم از طریق همین جریانات اجتماعی ورزشی رخ می‌دهد. اینکه پرچم کشور ما در کشور ثالث بالا برود باعث بالا رفتن روحیه جامعه می‌شود و این ‌موفقیت‌ها روی موفقیت جامعه هم تاثیر دارد.

ثوری در پاسخ به این سوال که از رئیس جمهور آینده چه خواسته‌ای دارد؟ اظهارکرد: بنده از رئیس جمهور ‌آینده می‌خواهم که اگر وعده‌ای عملی‌ نیست آن را به مردم ندهند. بدون دلیل امید کذایی در بین جامعه پخش نکنند چون باعث ایجاد ناامیدی می‌شود. آنچه که رئیس جمهور آینده از عهده‌اش برمی‌آید همان را مطرح کند، اگر قولی داده شود و عملی نکنیم باعث ایجاد ناامیدی است.

منبع: ایسنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها