اردکانیان: صادرات برق را کاهش دادیم

وزیر نیرو گفت: امسال علی‌رغم پیش‌بینی‌هابی که داشتیم با چند وضعیت غیرمتعارف مواجه شدیم که یکی گرمای زودرس بود و در فروردین و اردیبهشت چندین درجه افزایش دما داشتیم.

اردکانیان: صادرات برق را کاهش دادیم

رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با قطعی برق در روزهای اخیر اظهار داشت: ما امسال علی‌رغم پیش‌بینی‌هایی که داشتیم با چند وضعیت غیرمتعارف مواجه شدیم؛ یکی از آنها گرمای زودرس بود که فروردین و اردیبهشت چندین درجه افزایش دما را تجربه کردیم و این به معنای استفاده زودهنگام از وسایل سرمایشی بود.

وی افزود: همچنین خشکسالی و سال آبی کم نسبت به سال گذشته، موجب شد کاهش ظرفیت برق آبی داشته باشیم؛ از 73 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده حرارتی با توجه به عمر نیروگاه‌ها و ارتفاع استقرار نیروگاه‌ها، توان خروجی کاهش داشت.

وزیر نیرو ادامه داد: بخشی از این موضوع نیز مربوط به رمزارزها بود، اعلام شد 10 درصد انرژی تولیدی رمز ارزها در ایران است و ماینرهای مجاز تا پایان فصل گرما همکاری کردند و خاموش شدند؛ مجموع این موارد باعث شد در 30 اردیبهشت با اوج باری مواجه شدیم که سال قبل در اواخر خرداد و سال قبل‌تر در تیرماه اتفاق افتاده بود.

اردکانیان تاکید کرد: در بحث جابجایی بار با صنایع و دارندگان بارهای تجاری توافق شد و با مصرف کنندگان برق به امضا رساندیم تا به جای آن با برق ارزان‌تر جبران شود.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها