روحانی: همه کاندیداها در یک بخشی مسئولیت داشته اند/ از کره مریخ نیامده‌اند/ با شعور مردم بازی نکنیم/ گویا اصلا جنگ اقتصادی وجود ندارد و ترامپی نبوده

رییس جمهور با بیان اینکه در این انتخابات جفاهای فراوانی شد که بدترین آن جفای به خود نظام است، گفت: نمی‌توانیم با افکار عمومی و با حضور مردم شوخی کنیم باید مردم را به طور واقعی به انتخابات دعوت کنیم.

روحانی: همه کاندیداها در یک بخشی مسئولیت داشته اند/ از کره مریخ نیامده‌اند/ با شعور مردم بازی نکنیم/ گویا اصلا جنگ اقتصادی وجود ندارد و ترامپی نبوده

حجت‌الاسلام «حسن روحانی» صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد، بر لزوم رعایت اخلاق تاکید کرد و گفت: متاسفانه در این روزها بحث اخلاق صدمه جدی دیده است. آغاز اخلاق همان راستگویی، وفای به عهد و عدم تحریف حقیقت‌ها است.

وی ادامه داد: عجیب اینکه واقعیت‌ها را تحریف می‌کنیم. واقعیت‌ها و آنچه که روی زمین است، اجرا و عمل شده است. اگر خدای ناکرده ناصحیح گفته شود، اذهان مردم را به گونه‌ای مشوش می‌کند که نسبت به اصل نظام دچار تردید ‌شوند.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه انتخابات بسیار مهم است ولی از انتخابات مهمتر، اخلاق است، اظهار داشت: هدف غایی اسلام و انقلاب اسلامی اخلاق است. بخشی از مردم‌سالاری هم اخلاق است. نمی‌توانیم با افکارعمومی و با حضور مردم شوخی کنیم. ما باید مردم را به طور واقعی به انتخابات دعوت کنیم.

بدترین جفا در این انتخابات به خود نظام شد

روحانی با بیان اینکه واقعیت‌ها را به مردم گفته و تشریح کنیم، تصریح کرد: همه جا باید مردم‌سالاری حاکم باشد؛ از آغاز تا پایان انتخابات، از روز اعلام تا تنفیذ و تحلیف، از روز ثبت‌نام تا روزی که رای خوانده می‌شود، همه‌ جا باید نقش مردم واقعی و پررنگ باشد.

وی افزود: اینکه می‌گویم مردم باید احساس امید بکنند و از نظام و کشورشان دفاع کنند، باید ببینند که نظام هم ارزش اسلامی و واقعی آنچه که قانون گفته برای آنها قائل است و این مسئله بسیار مهمی است.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در این انتخابات جفا و ظلم‌های بسیار بدی شد، خاطرنشان کرد: یک مورد از جفاها را مقام معظم رهبری در زمینه احراز صلاحیت‌ها اشاره فرمودند که مسئله مهمی بود. ایشان هم دستور دادند جبران شود، حالا جبران شود یا نه، مسئله دیگری است. اما در این انتخابات جفاهای فراوانی شد. به نظر من بدترین جفا در این انتخابات جفای به خود نظام است.

اگر بگوییم کاری نشده، یعنی ملت کاری نکرده است

به گفته روحانی، اگر در ۴۲ سال گذشته نقض قانون، فساد و زیر پا گذاشتن حقوق، رعایت نکردن مصالح بود و اگر همه اقدامات برخلاف مصلحت جامعه و کشور باشد، برای چه انقلاب کردیم؟

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب از یک دوره که بگذریم که آن، دوره امام (ره) بود و حکومت شکل خاصی داشت، ریاست جمهوری و نخست‌وزیری هر کدام یکسری وظایف داشتند. بعد از اصلاح قانون اساسی که اختیارات اجرایی در اختیار رییس‌جمهور قرار داده شد، ما پنج دوره داشتیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه از یک طرف به نظام ظلم و از یک طرف به مردم ظلم می‌شود، ابراز داشت: اینکه ما می‌گوییم در هشت سال هیچ کاری نشده، به مردم ظلم می‌کنیم. صنعت، کشاورزی دست مردم است، بسیاری از زیرساخت‌ها و فضای مجازی دست مردم است. اگر ما می‌گوییم کاری نشده یعنی ملت کاری نکرده است در حالی که این ملت کار عظیم و بزرگی انجام داده است.

چرا به ملت توهین می‌کنیم

روحانی با طرح این سوال که چرا به ملت توهین می‌کنیم، بیان کرد: لااقل بگوییم این چهار میلیون کشاورز یا ۱۵ میلیون کارگرف کار خوبی انجام دادند. لااقل بگوییم چهار میلیون کاسب کار درستی انجام دادند. فقط می‌گوییم بد بوده است بخش بزرگی از کار کشور، در اختیار بخش‌های مهم جامعه و مردم ما است.

وی با اشاره به ظلم و جفایی که در این انتخابات به کارگزاران نظام شده است، یادآور شد: وقتی ما می‌گوییم دولت، دولت یک نفر و اینهایی که دور این میز هستند، نیست. صدها هزار نفر در سراسر کشور مدیر، کارشناس، کارمند همه با هم، میلیون‌ها نفر هستند که کنار هم قرار می‌گیرند و دولت را تشکیل می‌دهند.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: وقتی ما توهین می‌کنیم، یعنی به میلیون‌ها نفر توهین می‌کنیم. بر چه مبنایی توهین می‌کنیم؟ لااقل آمار باید درست باشد. وقتی ما می‌گوییم چقدر در بانک‌ها پول گذاشته شده، وقتی این آمار را طوری می‌گوییم که از کل نقدینگی کشور خیلی بیشتر است، این آمار دروغ است. وقتی می‌گوییم رشد اقتصادی در این هشت سال صفر بوده، آمار دروغ است. ما که نمی‌توانیم دروغ بگوییم.

مشخص شد همه جا خوب است غیر از دولت

روحانی با بیان اینکه حالا حقیقت را می‌توانیم قلب یا پشت و رو کنیم اما واقعیت را که نمی‌توان برهم زد، عنوان کرد: آیا می‌توانیم بگوییم کارخانه نیست؟ اگر ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی در سال ۹۹ افتتاح کردیم، می‌توان این را منکر شد و بگوییم پتروشیمی افتتاح نشده است؟ اگر هزاران کیلومتر جاده و راه‌آهن افتتاح شده، سدهای طرح مهم در طول همین یکی، دو سال اخیر افتتاح شده، آیا می‌توانیم بگوییم افتتاح نشده است. بعد بگوییم هیچ کاری انجام نشده است. این حرف را بر چه مبنایی می‌گوییم؟

وی با تاکید بر رعایت انصاف گفت: البته در این انتخابات مشخص شد که فقط دولت است که ایراد دارد و بخش‌های دیگر از جمله قوه قضائیه، قوه مقننه، مجمع تشخیص مصلحت خوشبختانه خوب و سالم هستند و مشکل فقط دولت است که ایراد دارد که در این انتخابات آن هم حل خواهد شد. البته انتخابات هم نباشد دوره ما تمام می‌شود دولت بعدی می‌آید، این هم درست می‌شود و کل کشور درست می‌شود.

رییس‌جمهور با اشاره به مباحث مطرح شده در مناظره‌ها اظهار داشت: موضوعات بهتری هم این روزها می‌شنویم، چقدر زنان در این چند روز خوب شدند، حقوق خانم‌ها، احترام به خانم‌ها و جوان‌ها مطرح شده است. چطور در این مدت خانم‌ها نبودند، فقط این روزها خانم‌ها پیدا شدند و خیلی مورد احترام هستند. اقوام و اقلیت‌ها چقدر خوب شدند. شیعه و سنی چقدر با هم برادر و متحد شدند. چیزهای خوبی هم این الحمدالله این روزها هست.

همه کسانی که آمده‌اند از کره مریخ نیامده‌اند

روحانی با تاکید بر اینکه با شعور مردم بازی نکنیم، تصریح کرد: ملت ایران ملت بزرگی است، ملتی است که می‌داند چه گذشته است، می‌داند چه کسانی بوده‌اند، اینهایی که امروز می‌خواهند برای فردا قدرت را در دست بگیرند، اگر در ایران نبودند و تازه از کره مریخ آمده‌ بودند، خیلی خوب بود، همه آنها بوده‌اند و همه آنها در یک بخشی مسئولیت داشته‌اند.

وی افزود: اگر همه چیز خراب است، برای آنها هیچ ایرادی و اشکالی وجود نداشته است. به نحوی با مردم صحبت کنیم که قابل فهم و پذیرش باشد. مردم بدانند ما به راستی و درستی با آنها حرف می‌زنیم و سخن می‌گویم.

به گفته رییس دولت تدبیر و امید، اقتصاد در چه فضایی صحبت شد، اقتصاد یعنی ما در دوره صلح هستیم یا در دوره جنگ. ابتدا باید این روشن شود. ما در جنگ اقتصادی هستیم یا نیستیم؟ گویا اصلا جنگی وجود ندارد و ترامپی نبوده و ظلم و کار بدی نکرده است. هر چه مشکل است، برای دولت است. آمریکا که کاری نکرده است. نه در سوال چیزی بود و نه در جواب. این مسئله بسیار عجیب و شگفت‌آوری است.

کشور را با رشد اقتصادی منفی ۷.۷ و تورم ۳۰ درصدی تحویل گرفتم

روحانی با بیان اینکه ما دولت را در سال ۹۲ در شرایطی آغاز کردیم که در تحریم و فشار اقتصادی قرار داشتیم، خاطرنشان کرد: تحریم از اواخر سال ۹۰، ۹۱ آغاز شد. در سال ۹۲ و ۹۳ ما در تحریم کار کردیم. ما هم که آمدیم تحریم وجود داشت. البته مشکلات دیگری هم بود که من نمی‌خواهم به آن اشاره کنم. در شرایط که هم مشکلات و هم رکود تورمی را بعد از جنگ داشتیم.

وی با اشاره به شرایط کشور در ابتدای دولت تدبیر و امید ابراز داشت: ما دولتی را تحویل می‌گرفتیم که سال ۹۱، رشد اقتصادی آن منفی ۷.۷ و تورم آن بیش از ۳۰ درصد بود. ما در شرایط رکود تورمی دولت را تحویل گرفتیم. اینطور نبود که در شرایط عادی دولت را تحویل گرفته باشیم. یعنی هم تحریم و هم مشکلات هر دو با هم بوده است.

رییس‌جمهور اضافه کرد: در سال ۹۳ چه اتفاقی افتاد؟ سال ۹۳، تورم ۳۵ درصد به ۱۵ درصد رسید. آیا این کار شده یا نشده؟ رشد اقتصادی ما که در سال ۹۱ و ۹۲ منفی بود، در ۹۳ در همان سه ماهه اول به رشد مثبت رسیدیم و تا آخر سال هم رشد ما مثبت بود و ۳.۲ رشد اقتصادی داشتیم.

دو سال تورم تک رقمی بود

روحانی با بیان اینکه ما هم تورم را مهار کردیم و از ۳۵ درصد به ۱۵ درصد رساندیم و هم رشد اقتصادی را از منفی به مثبت تبدیل کردیم، عنوان کرد: یک معجزه اقتصادی اتفاق افتاد. وقتی ما شروع به مهار تورم کردیم، همه می‌گفتند شما که تورم را مهار می‌کنید، از آن طرف با مسئله رشد چه کار می‌کنید و چه اتفاقی خواهد افتاد که آن هم در سال ۹۳ مثبت شد.

وی با بیان اینکه به طور متوسط تورم ما حدود ۱۱ بوده است، یادآور شد: دو سال تورم تک رقمی بوده است که البته مقداری از دو سال بیشتر است. رشد اقتصادی ما به طور متوسط در چهار سال ۴.۷ بوده است. یعنی رشد متوسط اقتصادی ما پنج درصد بوده است. این رشد اقتصادی با این تورم و اشتغالی که از شش ماهه سال ۹۳ تا پایان ۹۶ هر سه ماهه نسبت به سه ماهه سال قبل حدود ۷۰۰ هزار شغل خالص داشته‌ایم.

رییس دولت‌های یازدهم و دوازدهم با تاکید بر اینکه در این چهار سال تورم، رشد اقتصادی و اشتغال ما شرایط خوبی داشته است، بیان کرد: حتی تراز صادرات غیرنفتی با واردات ما در یکی دو سال مثبت شد که آن هم در ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه است. چرا این واقعیت‌ها را نمی‌گویید. این چهار سالی بود که دولت در شرایط نسبتا مناسب بود، یعنی سال ۹۲، ۹۳ تا دیماه ۹۴ تحریم بود. در واقع آخر ۹۴ و سال ۹۵ بی‌تحریم بودیم.

بدترین آدم‌ها در آمریکا روی کار آمدند

روحانی ادامه داد: در آن مدت بی‌تحریم رشد اقتصادی ما به رشد اقتصادی اول دنیا تبدیل شد. ۱۲.۶ رشد اقتصادی سال ۹۵ بوده است. سال ۹۵، رشد اقتصادی ما رشد بی‌نظیر و اول در دنیا بوده است. در تاریخ کشور هم رشد دو رقمی زیاد نبوده است.

وی با بیان اینکه در ۹۶ هم شرایط مناسبی داشتیم تا به سال ۹۷ رسیدیم که وارد یک جنگ شدیم، گفت: آدم‌هایی که افتخار می‌کنند ما در جنگ بودیم و در جنگ مسئولیت داشتیم، آنها که باید بهتر از دیگران شرایط جنگ را بفهمند. ما در سال ۹۷ وارد جنگ بی‌نظیر یا کم‌نظیر در تاریخ شدیم. یک جنگ اقتصادی تمام عیار در زمانی که دشمن‌ترین آدم‌هایی که در آمریکا بودند با کمک اسراییل، صهیونیست‌ها و تندروها در داخل این کشور به روی کار آمدند.

رییس شورای عالی امنیت ملی ترکیب پمپئو، بولتون و ترامپ را عجیب خواند و اظهار داشت: بدترین آدم‌ها روی کار آمدند و چقدر اسراییلی‌ها از این بابت خوشحال بودند و چقدر کمک کردند که چنین آدم‌هایی سرکار بیایند.

گفتم که نمی‌گذارم جنگ شود

به گفته روحانی، یکی از اهداف مهم رژیم صهیونیستی این بود که جمهوری اسلامی ایران را به زمین بزنند. اعلام کردند و به صراحت هم گفتند که ما کاری می‌کنیم که جمهوری اسلامی دیگر نباشد. حتی گفتند ما در ماه‌های اولیه به این هدف می‌رسیم.

وی با بیان اینکه من می‌خواهم در برابر مردم ایران تواضع کنم که نسبت به مردم بی‌انصافی کردند، تصریح کرد: صبر و مقاومت مردم را نگفتند. این ملت یک تنه، یکپارچه و متحد در برابر آمریکا و هم‌پیمانان آنان یا کشورهایی که به ما کمک نکردند، موفق و پیروز شد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت خیلی زجر و بسیار زحمت کشید، خاطرنشان کرد: مشکلات مردم خیلی زیاد بود اما در عین حال نگذاشتیم در این کشور قحطی بیاید و جنگ شود. قولی که به مردم در دولت دوازدهم دادم، گفتم که نمی‌گذارم جنگ شود. نمی‌خواهم توضیح دهم که اگر دیگران بودند چه می‌شد.

فقط یک عده خاص انقلابی هستند

روحانی با بیان اینکه ترامپ وقتی از برجام خارج شد، نگذاشتیم در هیچ مجمع جهانی موفق شود، ابراز داشت: بعضی‌ها می‌گویند موفقیت اخلاقی که به درد نمی‌خورد، اخلاق برای چه می‌خواهیم. ما پول می‌خواهیم. این بود که ما بعد از انقلاب، بعد از ۴۰ سال به این نقطه رسیدیم که اخلاق به درد نمی‌خورد و فقط پول به درد می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه یک موفقیت ما در سطح جهان اخلاقی بود اما موفقیت سیاسی هم داشتیم، بیان کرد: نگذاشتیم آنها در هیچ مجمع جهانی پیروز شوند و آنها را شکست دادیم. موفقیت حقوقی هم داشتیم. چرا دادگاه لاهه را نمی‌گویید؟ چرا موفقیت حقوقی حقوقدانان ما را نمی‌گویید؟ چرا موفقیت دیپلمات‌های ما را نمی‌گویید؟ مگر اینها ایرانی و انقلابی نیستند؟ ‌ فقط یک عده خاص انقلابی هستند و بقیه همه غریبه‌اند. از کدام کره آمدند؟ اینها هم زحمت کشیدند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه حالا به شخص من فحش دادن عیبی ندارد چراکه فحش زیاد دادند، یادآور شد: باز هم فحش بدهند. من یک نفر استثنا هستم. این همه وزیران، ‌ معاونان، مدیرکل‌ها، ‌ استانداران، ‌ فرمانداران، کادر پزشکی همه جا تلاش کردند.

‌آقای صدا و سیما چرا بحث جنگ اقتصادی را نگفتی

روحانی با اعتراض اینکه ما در این شرایط بسیار سختی که سه سال مقاومت کردیم چرا جنگ اقتصادی را نگفتید، عنوان کرد: آقای صداوسیما که سوال طراحی کردی، چرا در بحث اقتصادی، جنگ اقتصادی را نگفتی؟ چرا فراموش کردی؟ چرا کنار گذاشتی؟ بعد از اینکه سیل اعتراض آمد، در مناظره دوم دو تا کلمه‌ای گفتند.

وی با تاکید بر اینکه به مردم واقعیت‌ها را بگوییم، گفت: ما در دوره جنگ اقتصادی بودیم اما در عین حال که در جنگ اقتصادی بودیم تنها هم جنگ اقتصادی نبود. ما با معضلی به نام کرونا مواجه شدیم که در صد سال گذشته بی‌نظیر بود. سیل و زلزله هم بود که مشکلات فراوانی ایجاد کرد. ۱.۱ میلیون نفر در کشور به خاطر کرونا بیکار شدند.

رییس‌ دولت تدبیر و امید با بیان اینکه کرونا زندگی مردم و اقتصاد را به هم زد، اظهار داشت: در سه ماهه اول ۹۹ نسبت به سال ۹۸، صادرات ما ۴۴ درصد کاهش پیدا کرد. ما در آغاز رکود تورمی و تحریم قرار داشتیم. در سال ۹۳، شش ماهه دوم با یک معضل جدید مواجه شدیم یعنی نفتی که در سال‌های قبل، بین ۸۰ تا ۱۰۰ و ۱۲۰ دلار و گاهی اوقات بیش از ۱۳۰ دلار قیمت نفت بود، یک‌ مرتبه به ۳۰ دلار رسید که تکانه بسیار شدیدی بود.

همه طرفدار پهنای باند شده‌اند

روحانی با تاکید بر اینکه اگر دولت قوی نبود همین تکانه می‌توانست کشور را از پا درآورد، تصریح کرد: ما آنچنان با آرامش حرکت کردیم و پیش رفتیم که اگر الان به کسی بگویید، درباره تکانه شدید سال ۹۳ و ۹۴ بگوییم، برخی‌ها می‌گویند کدام تکانه بود و چگونه بود، یعنی هم مردم و هم دولت کمک کردند و ما از این تکانه‌ها عبور کردیم.

وی افزود: آمار و ارقام چهار سال اول دولت، یک دوران طلایی اقتصاد در ۵۰ سال گذشته است. در ۵۰ سال گذشته در طول این چهار سال تورم ما به‌طور متوسط حدود ۱۱.۱ درصد بوده است.

رییس شورای عالی فضای مجازی با یادآوری اقدامات دولت در هشت سال اخیر خاطرنشان کرد: اینهایی که در دولت یازدهم رو در رو و سینه به سینه من شده بودند که باید این فیلتر شود، آن فیلتر شود، الحمدالله همه می‌گویند ما طرفدار پهنای باند شدیم. این کار بزرگی است که انجام گرفته. همه امروز با تحریم مخالف هستند و می‌گویند باید به برجام برگردیم اصلا این برجام خیلی چیز خوبی شد.

چقدر برای انتخاب زنان، اقوام و اقلیت‌ها سر و صدا کردند

روحانی با بیان اینکه همهئ اعتراف کردند قدرت هسته‌ای کشور قوی‌تر شده و نابود نشده است، ابراز داشت: امروز کسی دیگر نمی‌تواند منکر شود. همه الحمدالله در یک مسیر قرار گرفتیم. اول که می‌گفتیم زن‌ها باید مدیر شوند، این طرف و آن طرف خیلی سر و صدا بود. می‌خواستیم مدیریت زن‌ها را به ۳۰ درصد برسانیم. الحمدالله به حدود ۲۵ درصد رساندیم، کار بزرگی شده است الان همه موافق هستند.

وی اضافه کرد: زمانی که خواستیم اقوام و اقلیت‌ها را معاون و بخشدار کنیم، چه قدر سر و صدا بود اما الحمدالله امروز همه موافق شدند. کارهای بزرگی انجام شد وقتی به بطن مساله نگاه کنید می‌بینید تحول بزرگ در کشور رخ داده است. علیرغم جنگ اقتصادی به کوری چشم دشمنان رشد اقتصادی سال ۹۹ مثبت است.

رییس دولت تدبیر و امید با یادآوری افتتاح‌ طرح‌های ملی در روزهای پنج‌شنبه هر هفته بیان کرد: در این مدت هفته‌ای نبوده که افتتاح‌های بزرگ نداشته باشیم. همین فردا نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی را در بندر عباس آغاز می‌کنیم. در همین دولت با وجود تحریم و مشکلات، ما فردا پنجاه و ششمین سد ملی را افتتاح می‌کنیم.

چه می‌کند عشق قدرت

روحانی با اشاره به اقدامات دولت در روستاها، توسعه گاز و خودکفایی در بنزین و گازوئیل یادآور شد: هیچ کس نگفت برای اولین بار در تاریخ ایران، ‌آب، برق و گاز برای افراد کم‌بضاعت و کم‌درآمد مجانی شده است. چرا نمی‌گویید و می‌ترسید؟ هی می‌گویید مردم، مردم. بگویید این دولت کاری کرد که برای افراد کم‌مصرف آب، برق و گاز مجانی شد، همسان‌سازی و حقوق بازنشستگان چرا فراموش شد؟ این عشق به قدرت چه می‌کند.

وی با اشاره به رشد دو برابری فروش پتروشیمی عنوان کرد: ۱۷ طرح پتروشیمی را فقط در سال ۹۹ افتتاح کردیم. جهش پتروشیمی را قبول ندارید؟ این همه طرح افتتاح شد. اینها که دیدنی است. اینکه ما ۵۶ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کردیم، امروز ۱۰۷ میلیون لیتر شده است. اینکه ۹۷ میلیون لیتر گازوئیل، امروز ۱۱۳ میلیون لیتر شده است. اینها از یاد رفت. اینکه محصولات غذایی ما از ۹۷ میلیون تن به ۱۲۵ میلیون تن رسیده، همه اینها فراموش شد.

رییس‌جمهوری خطاب به معاونان، وزرا و مسئولان دستگاه اجرایی گفت: در هفته‌های پیش‌رو با همان قدرت و روحیه روز اول باید کار کنید. طرح‌ها را تکمیل کنید. هر مشکلی که از دست ما برمی‌آید باید آن مشکل را باز کنیم. این تخریب‌ها روحیه دولت یازدهم و دوازدهم را نمی‌تواند تخریب کند. دولت یازدهمی که برابر دنیا، شش قدرت را آورد و به توافق رسید و دولت دوازدهمی که سه سال و نیم برابر یک جنگ بزرگ ایستادگی کرد و پیروز شد.

جواب حرف‌های دروغ را بدهید

روحانی با بیان اینکه ما باید راه‌مان را ادامه دهیم، اظهار داشت: برابر حرف‌های دروغ هر وزیر و سازمانی باید پاسخ دهد. حالا صداوسیما می‌خواهد پخش کند یا نکند، تاریخ سعه صدر دارد و پخش می‌کند.

وی ادامه داد: امیدوارم انتخابات خوبی پیش‌رو داشته باشیم. مردم به سلامت پای صندوق بیایند و دولتی قوی‌تر از دولت یازدهم و دوازدهم تشکیل شود.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 134
  • محمد رضا بیگلری
    0

    آقای روحانی برنج ده هزار تومان درحال حاضر به ۲۵۰ هزار تومان رسیده مرغ گیر نمیاد هم میگفتی بله مردم از برجام ناراحت هستند

    نظرات شما -
    • .
      0

      از رییسی اصلاح طلب چه خبر

  • سیدرضاموسوی
    0

    جناب آقای روحانی این شما بودین که هشت سال مردم رو سرکار گذاشتین شما با شعور مردم بازی کردین شما با وعده های پوچتون سر مردم کلاه گذاشتین پدر مردم رو در آوردین خجالت بکشید و بیایین از مردم عذر خواهی کنین

  • ناشناس
    0

    خیییلی چوب لای چرخ روحانی گذاشتن تو این چند سال

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مگه چرخیم داشته؟

    • سجاد
      0

      چه چوبی .. اخه یه کار درست از این بشر بگو که ما بگیم نگذاشتند ... فقط جلوی خرابکاریهای بیشترشو گرفتند ولا هسته ای که هیچ .... پادگان ها ... شرف و ناموس مردم رو هم داشت به باد میداد ..

  • مانی
    0

    تو دیگه از ظلم و جفا و مردم حرف نزن که حالم بد میشه

  • کاربر ناشناس
    0

    تمام جفا ها را روحانی درست کرد

    نظرات شما -
    • کار بر ناشناس
      0

      تمام جفاها را خود روحانی درست کرده

    • سجاد
      0

      خیانتی که دولت روحانی کرد قوم مغول هم با ایران نکرد ...

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی ظلم به ملت کرد

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      از این بابت که نیامد به ملت رک و راست بگوید مانع برنامه‌های رفاهی دولت برای مردم چه کسانی هستند

    • ناشناس
      0

      خود دولت مردان هستن احمد جان چون اصلا برای مردم برنامه رفاهی نداشتن! مگر اینکه برنامه های داداش های محترم رو جزو برتامه های رفاهی برای مردم حساب کنی!

  • ع.م
    0

    آفرین بر روحانی رییس جمهور محبوب تمام ایرانیان

    نظرات شما -
    • امین
      0

      اصلا جوک خوبی نبود .... مگر اینکه رانت خوار باشی ....

    • صرع
      0

      معلومه از دولت پول میگیری و پاچه خواری که به روحانی میگی محبوب.

    • سجاد
      0

      مردم رو با دفاع از روحانی فدا کردید ... مرگ بر منافق و خائن

  • ناشناس
    0

    به کی به شما که دوسال هست فقط از پاستور رفتی خونتون و برعکس .خوبه که به گواه منابع بین المللی شما جزو بی خیال ترین رهبران در قبال مشکلات ملت خویش هستین.

  • اریا
    0

    عالی جناب به قشر پاین جامه ۸سال ظلم شد ما چه گناهی داریم دلمو میخواد میوه بخوریم نمیتونیم دوست داریم زن بچمو مرغ وماهی وگوشت بخورن نمیتونن لباس نو بپوشن نمیتونن اخه مردم چیکار کنن حالا شما میگی بهتو ظلم شد واقعا انتظار داری دولت بعدی هم از کابینه خودت باشه نه داداش جون کسی دیگه این اشتباه نمیکنه حتی هوادارهای خودتم دیگه دوست ندارن از کابینه شما بیاد این دوره...

  • ناشناس
    0

    اقای روحانی کاری از دستم بر نمیاید ولی این چند خط را برای مرهم دل سوخته ات مینویسم شاید قبول افتد واقعیت اینست که هفت نفر هنر پیشه را با اموزش کارگردان اورده اند تا مردم عوام را سر کار و مشغول کنند این اقایان در گذشته و حال مصدر شغل های مهم مدیریتی مملکت هم بوده اند .من در حیرتم این اقایان نمیدانند حرف اول و اخر تمام این بحث ها و پیشنهادات و ارائه طریق ها و بگیر و ببند ها را فقط پول میزند و این پول کجاست ؟اگر نمیدانند که هیچ خدا حافظ ایران اگر میدانند و صدایشان در نمیاید و هم جهت حرکت اب شنا میکنند که بدا بحال این مملکت و مردم ان . شما اگر عشق و عرق وطن دارید و میخواهید مردم ایران را از این وضعیت نجات دهید باید ابتدا از سد مافیای پنهان که ریشه سی ساله در ایران پیدا کرده اند بگذرید والا انان با قدرتی که در جامعه ایران دارند چنان چهره ای از فساد و تباهی از شما و خانواده شما در جامعه درست میکنند تا صغیر و کبیر بشما و خانواده شما توهین و بد و بیراه بگویند !من جهت اگاهی مردم و هفت نفر کاندیدا به اطلاع شما میرسانم پول و اقتصاد این مملکت بلوکه شده در اختیار و هدایت دست های مافیائی سه قشر زیر است و حسب حسابهای بانکی انان و اقربا و اشنایان انان در خارج از کشور از خوان گسترده ان شدیدا بهره مند هستند هزینه های برون مرزی و داخلی حاکمیت نیز با نظر مثبت انان صورت میپذیرد و کلا دولتها را همواره در اختیار خود دارند در ایران هیچ نهادی و ارگانی قدرت مقابله با انان را ندارند و شدیدا اشراف امنیتی و اطلاعاتی و اقتصادی و اجتماعی بر تمام ارکان حاکمیت مملکت را در قبضه خود دارند :1- قسمتی از فرماندهان و نظامیان بازنشسته از جنگ که تمام کارتل های اقتصادی برون مرزی و داخلی و اکثریت کارخانجات داخلی را در اختیار دارند و اراده های اجرائی دولت مردان و دو قوه دیگر در ید با کفایت این قشر میباشد .2- قشر بعدی باز قسمتی از روحانیون و روحانیت متحجر و بی سواد که وظیفه دارند با بیان خزولات و خرافات مردم عوام را در جامعه کنترل روحی و روانی کنند وجلو اعتراض انان را بگیرند واگر مردم نان شب هم ندارند بخورند بگویند خدایا رضائیم به رضای تو و در مغز مردم تلقین کنند که این دنیا فانیست و پرهیزکار باشید خدا دارد شما را ازمایش میکند و اجر خودتان را دران دنیا از خدا بگیرید و متاسفانه زندگی های تجملی و اشرافی برای خودشان مهیا کرده اند تعداد بسیار وسیعی از کارخانجات و مراکز اقتصادی در ایران مانند بانکها و غیره را در اختیار دارند که صد البته با زیرکی تمام بنام بستگان و اقربای خود فعالیت دارند و خودشان رادر پشت بستگان مخفی نگه میدارند .3- قشر اخر قسمتی از مداحان شارلاتان و حقه باز هستند که علاوه بر انجام همان وظایف قشر دوم در صورت نیاز مردمی که اعتراض به وضعیت معیشتی و کار و زندگی بکنند با ایادی و نفراتی که در خفا اماده و مهیا کردند مورد حمله و ضرب و شتم قرار میدهند و زندگی اشرافی و تجملی برای خود و خانوادهاشون فراهم کردند و اکثرا دارای کارخانه و تولیدی و یا بساز و بفروشی ساختمان دست اندر کارند . بنابراین شما هفت نفر کاندیدا اگر واقعا وطن پرست و عاشق ایران و ایرانی هستید و توان مقابله و مبارزه تا محو این سه قشر دارید بسم الله

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      واقعا خجالت بکشد ..... روحانی فقط یه کار رو با ما نکرد .....

    • ع
      0

      احتمالا انشا برای مهرعلی هم می نویسی

  • ناشناس
    0

    تو چقدر پرویی اخر ..............

  • امین
    0

    شما میفهمی شعور چی هست ؟

    نظرات شما -
    • رمضانی
      0

      تمام صحبتهاشون منطقیست مسئول همه مشکلات او نیست مخالفینش جز توهین چیزی در چنته ندارند نمونه مخالفین بد دهنش زاکانیست که دکتر همتی با توجه به سوپر پوششی بودنش وقتشو صرف جواب دادن به او نمی کند

    • سعید
      0

      اتفاقا مسئول کل بدبختی ها با ایشون هست ؟ چه کسی مسئول ارز و تورم و گرانی مسکن و خودرو و همه چیز هست ؟ قوه قضائیه یا مجلس یا شورای نگهبان یا شایدم مردم ؟!! این دولت اخر بی لیاقتی مدیران رو اثبات کرد ... هیچ جای دفاع ندارد ... همتی هم یکی اغز اون مدیران بی لیاقت هست که نرخ ارز و تورم و نقدینگی بی حساب که معلوم نیست روزی 2000 ملیاردی که چاپ میکنه کجا میره ////

  • حسین
    0

    جالب اینجاست که این اقایون که در شورای عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص، بانک مرکزی و ........ در تعیین سیاستهایی که وضع کشور را به اینجا رسانده نقش تعیین کننده داشتند (چه با عمل چه با سکوت) و یا در قوه قضاییه که وظیفه اصلی آن مبارزه با فساد و رانت و دزدی و ....است، مسایل دیگری برایشان مهمتر بوده است، چطور منتقد وضع موجود شده اند؟

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      مگه وضع موجود کشور دست قوای دیگه بوده که جوابگو باشند دولت دست روحانی خائن و فساد طلب ها بوده ...

  • ربیع
    0

    بزرگترین ظلم وجفا در حق ملت ایران پخش سخنان تکراری و اعلام پیروزی های واهی دولت است شما دیروز بعد از 8 سال ریاست دولت تازه میفرمایید که چرا اجناس گران است ؟؟؟ از دیروز تابه حال دنبال خواجه حافظ شیرازی گشتم و تفعل زدم حتی او هم میدانست مدیریت به دور از واقعیات جامعه و در قرنطینه و رانت و اشرافیت عاقبت به خیر باشید......

  • شهروند۱
    0

    هر چند شما هم جرائت گفتن واقعیت ها نداره و ندارید اما در مناطرها کاملا واصع بود که باز هم در ایران را بسته خواهد بود چون از صنعت گردشکری هیچ سوال یا برنامه ای کاندید ها نداشتن پس نگران نباشید رییس جمهوری بعدی هم پس از ۸ سال مقصر اصلی است و این داستان ادامه دارد

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      فقط بخاطر کار نکردن مقصر باشه اشکالی نداره ولی خائن نباشه مثل بعضی ها ....

  • محمد ملکی
    0

    سه موردی که شرح داده شد.بجا بود ولی موارد دیگری هم هست.

  • ج
    0

    باروحانی نساختین نگذشت

  • نااشنا
    0

    روحانی تو 8سال به ملت ومملکت ظلم وستم کردی وباید جوابگوی این 8سال ستم باشی

  • رادانی
    0

    براساس بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی پیشگیری از جرم واصلاح مجرمین از وظایف قوه قضائیه شمرده شده است . بنابراین هر گونه جرم وبزه وناهنجاری از قبیل فساد اقتصادی واختلاس ورشوه و... که دراین کشور در این چهل سال اتفاق افتاده مسئول پیشگیری وعدم وقوع ان از وظایف قوه قضائیه بوده به همین خاطر نیروی انتظامی ودستگاه های امنیتی به عنوان ضابط ان قوه قرارگرفته ضمن این که سازمان های عریض وطویلی چون سازمان بازرسی کل کشور ، دیوان عدالت اداری و...از بازوهای اجرایی ان قوه است بنابراین این فرافکنی ها وسلب مسئولیت از خود هیچ وجاهت قانونی ندارد . همین وظیفه را هم مجلس طبق قانون بر نظارت بر دولت دارد پس اگر دولت ضعیف ونا کارامد بوده مجلس طبق قانون از وزیر گرفته تا حتی رئیس جمهور را می توانسته اند استیضاح کنند ، خب سوال این است که اگر به قول اقایان ذاکانی ورضایی وجلیلی وهاشمی دولت نا کارامد بوده چرا مجلس به وظیفه قانونی خود واستفاده از اصل استیضاح وبرکناری عناصر ضعیف عمل نکرده است ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از وزرا که هر کدوم رو استیضاح کنن دولت از حد نصاب میفته و باید منحل بشه،رئیس جمهور رو هم اگر استیضاح کنن بازم دولت منحل میشه اونوقت دوره مظلوم نمایی روحانی و جهانگیری چند برابر میشه همین حالا میگن ما دولت مظلومانیم خدا میدونه اونوقت میگن دولت چین!

    • سجاد
      0

      این چرندیات چیه میگی ...... دولت با مجلس قبل یکی بود.. هر غلطی دولت میکرد لاریجانی تصویب میکرد .. بعدا کجای قانون گفتند رئیس جمهور یه مملکت فساد تولید کنه و رواج بده بعد به قوه قضائیه بگن برو مفسد رو بگیر و مجازات کن .... آقای روحانی بالای رودخانه ادم ها رو غرق میکرد بعد پایین روخانه به قوه قضائیه میگفت برو نجاتش بده .... حال شما میگید مجلس فعلی چرا روحانی رو استیضاح نمی کنه .... البه روحانی خودش هم بدش نمیاد اینکار بشه چون از زیر بار مسئولیت شونه خالی میکنه بعدا هم میگه من که داشتم کارم رو میکرده شما نگذاشتید .. کما اینکه همین حالا هم داره این حرف رو میزنه و افراد خوش خیال هم باور میکنند .

  • ناشناس
    0

    تو خودت چیکار کردی تو ۸ سال :/

  • کاربر ناشناس
    0

    فعلا مفسدان اقتصاد واخلاسگران آمده اندازکره ما

  • ناشناس
    0

    کاش دوباره خاتمی بیاد

    نظرات شما -
    • 503
      0

      ای بابا خاتمی هم یک پدرسوخته ای بود و هست مثل رفسنجانی،احمدی نژاد و روحانی و این هفت موذی که کاندیدای ریاست جمهوری شدند

    • سجاد
      0

      اخ که روباه پیر همونه ...

  • کاربر ناشناس
    0

    وای ببم

  • محمد
    0

    من دل خوشی از روحانی ندارم به او رای نداده ام و خدا خدا می کنم دولتش زودتر تمام شود اما حرفهای امروز او حقیقت است همه کاندیداها در ایجاد وضع موجود نقش داشته و دارند البته نقش رئیس دولت از همه بیشتر است چطور است ما در دهه فجر می گوییم همه چیز خوب است که البته بیجا هم نمی گوییم کشور پیشرفت های زیادی داشته اما در ایام انتخابات از مردم عذر خواهی می کنیم که زباله گردی می کنند و نان قرضی می خرند پس این همه کاخ و پنت هاوس مال خارجی هاست؟ خوب درصدی از مردم مشکل دارند و دولت موظف است مشکل همه را برطرف کند من در شیراز زندگی می کنم همین امروز صبح خانمی که باچادرش صورتش را پوشانده بود از نانوایی نان قرض گرفت خوب باعث سر افکندگی است

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      نه داداش ... حالا که تو زرد در امده میگن همه یکی است ولی اینطوری نیست .... دولت ها اگر کاری نمی کردند ولی مثل روحانی دیگه خیانت نکردند ... مثل حکایت برجام که روحانی میگه رهبر موافق بوده ولی نمیگه چطوری بعد خود روحانی میگه رهبری نمیذاره کاری کنم. مگه میشه رهبری هم موافق باشه بعد خودشو ضایع کنه جلوی کارو بگیره .. رهبری اگر کاملا مخلف بود قاطعانه این رو اعلام میکرد .. رهبری گفت من موافقم ولی باید خط قرمز ها را رعایت کنید ..

  • علی محمد صادقیان
    0

    چرا از رو نمی روی ؟ هیچکس نیست به این روحانی بگه تو ایران چه خبره ؟ پدر مردم رو در آوردی ؟ چرا اینقدر دروغ میگی و با شعور مردم بازی میکنی ؟

  • علی
    0

    من همه مطلب رو نخوندم ولی اونجاش که در مورد اخلاق گفتین رو خوندم، و بعد پشیمون شدم بقیشو بخونم، چون یاد اخلاق مداری شما تو مناظره قبلی افتادم

    نظرات شما -
    • رمضانی
      0

      برو پای درس زاکانی مطمئنم تا آخر ی اخلاق مدار حرفه ای در تهمت وتوهین و شارلاتانی وبگم بگم میشی

    • به رمضانی
      0

      وقتی روحانی حق داشت اونجوری توهین کنه و تهمت بزنه چرا زاکانی نتونه؟زاکانی هم از جناب روحانی یاد گرفته!

  • ش من ل ت
    0

    در قدیم دوره گردهای بودند بعنوان دراویش می رفتن درب خانه ها روضه یک مصیبت می خواندند بابت آن پشمی کشکی گندمی بلغوری می گرفتن شما هشت سال هست که روضه می خوانی بقول خودت کاندیداها همه ایشان مسولیت داشتند نه شما و وزیر وزرای شما هیچ مسولیتی نداشتن در این هشت سال فراموش کردی که جلوی گرانی را بیگیرند ١٠روز مانده به اتمام هشت سال تازه خواب دیدی چنان رونقی ایجاد کردی که ۴۵/۵٠٠تومان یک کیلو عدس هم نمی شود خرید نخواستیم مملکت رابرگردان همان سال ٩٢ تحویل گرفتی هر چه بود همان را ملت قبول می کنند خواهشأ روضه نخوان دیگر بس است

  • ناشناس
    0

    آقای روحانی شما با شعور مردم بازی نکن شما نون به نرخ روز خور هستید الان شما کل ارکان کشور مقصر وضع موجود جامعه می دونید مشکلات به همه ربط میدی فردا برجام به نتیجه گرفت افتخار برجام به نام دولت می زنی میگی برجام به نام دولت هست در آن هیچ ارکان نظام مشارکت نداشتند جمع کنی رای بی رای هرکی رای بده به مردم خیانت می کنه

  • ناشناس
    0

    فعلا هم از تحریم ترامپ وآمریکا میگی وهم امیدت ب آمریکا وترامپ بود والان امیدت ب بایدن ؟؟؟؟؟بسسسسسسه دروغ شیخ کذاب

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      من شرمنده زن بچه هر وقت باینها نگاه میکنم عرق شرم خجالت ببدن من میشنه از یکسر کرایه خانه از طرف دگر خرج خانه من بر گذار میکنم بخدا

  • مورچه
    0

    ایناهم مث تو که هشت سالذباشعورمردم بازی کردی وریش خندزدی جیب مردم رادربورس بااسترزدی معیشت مردم راگروگان گرفتی بخاطربایدن مجوزدزدی برای حسین فریدون صادرکردی پدرزن پسرت راسلطان موزکردی برادرمعاون اولت دزدی کرد اینامث خودت هستن ریش نقره ای

    نظرات شما -
    • ....
      0

      مورچه بیسواد وی اصلا میدانی سیاسیت چی هست

    • سجاد
      0

      مگه ادم مغز خر خورده وقتی بهش میگفتند به امریکایی ها اعتمادی نیست رفتن مذاکره کردند . امثالهم سینه سپر میکردند و جلوی رهبری می ایستادند ....

    • شناگر
      0

      مورچه شایدسوادسیاسی نداشته باشه اماتجربه اجتماعی ایشان ازشمابیشتروخیلی میدونه وقتی ازغارت ثروت ملی نظرمیذاره واقعیت محض است جناب ادمک مثلاخودشماچه حالیته بجزجیره خوری که ازحسن کلیددفاع می کنی ایناکه مورچه گفت واقعیت است دربورس می دونی چندنفررابدبخت کردن

    • مورچه چیه؟
      0

      مورچه سال دیگه. کاسه گدایی دستت خواهی دید باش تا سال دیگه

    • ب کاسه گدایی
      0

      ۴۳ساله کاسه گدایی دستم گرفتم عادت دارم توبفکر خودت باش که سالی دیگه پوست کنده میشه

  • مجید
    0

    در اینکه دولت روحانی ضعیف عمل کرد هیچ شکی نیست وباید پاسخگو باشد ولی بسیار نامردیست که کاندیدهای ریاست جمهوری مشکلات خروج ترامپ از برجام تحریم و کرونا را هم به گردن دولت روحانی بیندازند تا بتوانند رای جمع کنند همه میدانند دو سال است که صادرات نفت به صفر رسیده یعنی خزانه خالیه حالا اقایون اگر رای آوردن با خزانه ی خالی میخواهن با سلام و صلوات مملکت رو اداره کنن ؟ شما هنوز شروع نکردید به معروف دیکته نا نوشته غلط ندارد

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      ریاست جمهور فرمانبر این و آن نیست که دست رو ماشه موشکی و پا روی پدال توپ و تانک گلوله ای شلیک میکنند یا دهانهای بدون زیپی که جهانی سیاه میخواهند ایشان باید مانع تحریمها میشد و از دزدیهای داخل هم جلوگیری میکرد و از خاتم بخشی به لبنان و سوریه و... جلوگیری میکرد و از اختصاص بودجه به نهادهایی که بازدهی ندارند میکاست.ریاست جمهوری مقامی بالاست که قادر به تامین رفاه و آسایش مردم است اگر ریگی در کفش خود و اطرافیان نداشته باشد.

    • ناشناس
      0

      نصف پولا رو داداشش برداشته بعد تو از ریگ حرف میزنی؟

  • ع.م
    0

    خرسند هستم که در دوره ای زیستم که با رییس جمهور روحانی هم عصر بودم ، باقی عمرم برایتان دعا میکنم آقای روحانی ،، پاینده باشی مرد میدان

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      واقعا!!!!!!!!! خداییش عجب مرد میدانیه این روحانی!!!!!!!!!!!!!!

    • سعید
      0

      فکر کنم از رانتهای ایشون خوب به شما رسیده ....

    • ناشناس
      0

      یه چیزی بهت ماسیده هااااااااا

    • ع
      0

      انشاالله در آخرت هم کنار هم باشید

  • جوزف هادی
    0

    جناب رئیس جمهور توهین به شعور مردم رو کسی میکنه که میاد توی رسانه اعلام میکنه افزایش قیمت کالاهای اساسی پذیرفته نیست در حالی که مخاطب موضوع خود دولت هست. این یعنی توهین به شعور مردم. کسی به شعور مردم توهین میکنه که درست اول سال میاد رسانه اعلام میکنه که امسال قیمت هیچ کالای اساسی افزایش نخواهد داشت و از فرداش شروع میشه افزایش قیمت ها این توهین به شعور مردم هست.شما برو ریشت رو رنگ کن حیف اون خون شهدا که ریخته شد تا امثال اشخاصی مث جنابتان قلدری کنید.اما همین خون ها یه روزی از شما مطالبه گری خواهند کرد انشائاله

  • علی
    0

    بابا رییس جمهور کاره ای نیست که یک کارپرداز بیش نیست

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      کاره ای نبوده این همه بلا سر مردم اورده اگه بود چکار میکرد ..... حالا که گاف دادید رئیس جمهور هیچ کاره شد ... بعدا روحانی که میدونست کاره ای نیست چرا برای ریاست جمهوری سرو گردن میشکست .

    • ه
      0

      اگر کاره ای نیست این برا رسیدن به این مقام تلاش نمی‌شد

    • ب سجاد ویلون
      0

      فقط بهت میگم زرررشک زرررشک زارت زارت و دگر هیچ نگویید

    • به ب سجاد ویلون
      0

      اگر جوابشو داری که بده اگر نداری پس ببند!

    • ب ب سجاد ویلون
      0

      استدلالشون برای گند زدن روحانی ب مملکت فقط زارته. ودیگر هیچ مثل شیخ کلید گم کرده دروغ وبی ادبی سرلوحه کارشونه خدایا بااین نفهمااشدیم 80 م

  • سید حسین
    0

    با انتخاب جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی رئیسی ،مردم سلحشور و ولایت مدار ایران در خوشی و رفاه و آسایش و زندگی خواهند کرد.و مشکلات اقتصادی ایران حل خواهد شد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نصرالله ش را هم مینوشتی

  • ایرانی
    0

    من شهادت میدهم در هر دادگاهی که این افراد و کلا مسئولین نظام از کرات دیگر آمده اند و از نیازهای امروز مردم بکلی بی خبرند و در اوهام با زندگی مردم بازی میکنند و بر عکس برای خود و وابستگان از پست مدرنیزم هم عبور کرده اند و برای اوج لذات خود دست به بازیگری هم میزنند که در عین اشرافیت فوق تصور برای بی خانمان ها اشک میزیزند.

  • اب
    0

    دولت این هم زحمت کشید نارضایتی عمومی ایجا کرده کسی در انتخابات شرکت نکنند آیا کافی نیست دولت از توان داخلی استفاده نکرد فقط به فکر مذاکره بود به هر قیمتی بی کفایتی در همه جا اصلاح طلبان بیشتر برای سرنگونی نظام کار کرد این افراد همان افراد سال ۸۸هستن

  • بینام
    0

    یعنی خدا وکیلی از حرفت به وجد آمده ام ... اگه در طول ۸ سال ریاست جمهوریت یک جمله حرف حسابی زدی همین بود !!

  • فرزند پاک ایران آریایی
    0

    مطمئن باشید چه اینایی که الان کاندید شدند و چه اونایی که ردصلاحیت شدند هرکدام رییس جمهور بشوند قطعا نمونه بارز شعر حکیم سخن فردذوسی بزرگ هستند که در1000 سال پیش سروده: چو نا کس به ده کدخدایی کند /کشاورز باید گدایی کند چون اینا تو این 40سال درسشونو پس دادند و اگه عرضه،شرف شعور انسانیت و همنوع دوستی داشتند تا حالا به کار برده بودند، که مملکت به این اوضاع نیفته

  • احمدی
    0

    واقعا صدا و سیما تبعیض قایل میشه هر شخصی عیر از جناب روحانی بود هم این گرانی و تورم بود

    نظرات شما -
    • ی
      0

      لااقل با شیب ملایم تر نه اینطوری جهشی

    • ۰۰۰۰
      0

      روحانی اومده بود که تورم و گرونی نباشه اگر قرار بود این طور بشه چرا اون همه وعده میداد؟اگر هم نمیزارنش کار بکنه چرا استعفا نمیده؟

  • a.b.m
    0

    روحانی دوستت داریم بعد از رفتنت مشخص میشه مدیر و مدبر کیه تمام حرفهایت درسته

    نظرات شما -
    • ه
      0

      هر کسی روحانی را هنوز دوست داره انشالله در قیامت با هاش محشور بشه

  • سید علی میرافضلی
    0

    الهی به حق امام حسین. خون شهدا دامنت رو بگیره رئیس جمهوری که مثل آب خوردن دروغ میگه لااقل از رهبری ، خجالت بکش

  • ..
    0

    بزرگترین کاری روحانی اصلاح طلب کردن تندرو ترین آدمهای ایران یعنی رییسی بود

    نظرات شما -
    • وطن دوست
      0

      اصلا قضیه اصلاح طلب و اصولگرا نیست، این خانه از پای بست ویران است .....‌

  • مینو
    0

    کاندیداها یکجوری حرف می زنن که انگار همه چیز گل و بلبله ..در دوره های قبل که وضعیت پولی ایران خوب بود هیچکس جرات دادن همچین وعده هایی رو نداشت دیگه الان ...تحریمها از سال ۸۵کمر همه رو شکست این قدر مقاومت کردیم چه دستاوردی داشته همه خسته و افسرده

    نظرات شما -
    • Fred
      0

      مقاوت اشکالی نداره. ملت ایران باید مقاومت کنند تا قدرتمند باشن و باید قدرمند باشن تا کشور آباد باشه. موضوع اصلی، داخلی های ضد میهن هستند که با تموم توان سعی میکنن مقاومت مردم رو بشکنن و کشور رو دو دستی تقدیم آمریکا کنن.

  • طلبه
    0

    درودخدابررییس جمهور جناب آقای دکتر روحانی واقعا در حق شما ظلم میکنندانشاالله خدا جواب انهاراخواهددادیه همین زودیانشاالله

    نظرات شما -
    • زرگانی
      0

      تابلو معلومه که آنتی طلبه هستی!!

  • ناشناس م ل ت و ش ه
    0

    چنان پروژه هارا افتتاح کردم رونقی اقتصادی را ایجاد کند پروژه بشرح ذیل است ?1گوشت کیلویی ١۴٠هزار تومان ٢مرغ کیلویی ۴٢هزارتومان ٣پروژه عدس کیلویی ۴۵هزار تومان ۴ لپه کیلویی۴۵هزار تومان پرژه ۵نخودکیلویی٣۵هزار تومان آغاز می کنم اله برکت الله

  • وحید
    0

    هر چی بدبختی و فلاکت به سرمون اومده صدقه سر دولت لیبرال غربگدای تو بوده، هر روز رسیدن به ۲۸ خرداد یکماه از سرمون میگذره

    نظرات شما -
    • رمضانی
      0

      تا 12 مرداد سایه روحانی بزرگوارو همه فن حریف برسر ما و شماست انشاءالله بعدش هم با همت ملت دکترهمتی در خدمت شماست

    • .
      0

      همتی همت کرد دلار رو ۱۰ تومن تحویل گرفت ۳۰ تومن تحویل داد خدا میدونه حالا میخواد چه همتی بکنه

  • ناشناس
    0

    ۴ سال دیگه نهایت ۸ سال دیگه متوجه میشید که همین نامزدهای درپیت که رو صندلی نشستن هیچ غلطی نمیتونن بکنن شورای نگهبان هرچی بنجل بود انتخاب کرد برای ریاست جمهوری،حالا بعضیا سنگ این نماینده هارو به سینه میزنن و بد روحانی رو میگن منتظر باشن و با دقت به روزهای پیش رو نگاه کنن شاید درک کنن .سطح سواد خیلی مهمه اگه میخواین رای بدین به این نکته توجه کنید

  • ردایی
    0

    ازعصبانیت انصاف را هم پایمال کردید !؟ ایادر دوره چهار سال اول دولت تورم کاهش نیافت ؟ دلار ۴۷۰۰ تومانی ۲۷۰۰ تومان نشد ؟قیمت طلاوسکه نصف نشد ؟ قیمت مسکن افت شدید نکرد ؟ طبیعی است در چهاسال دوم و با امضای برجام ، جماعت تمامیت خواه بی اصول داخلی به همراه ترامپ و تیم جنگ طلبش با لگد مال کردن برجام و وضع تحریم های بی سابقه در طول تاریخ از یکطرف ، به صفر رسیدن فروش نفت ، اختلال در کار مبادلات پولی وصادرات و واردات ، بلوکه شدن پول های کشور در خارج ، دو زلزله مهیب دراستان های کرمانشاه و کرمان ، سیل های بی سابقه در چند استان به خصوص لرستان واز همه مهمتر بیماری کرونا وبیکار شدن صاحبان بیش از ۴۰ درصد مشاغل و....عواملی بودکه وضع کشور را اینچنین کرد. فراموش نکنیم که همه کشورهایی که با شعار گرایی و مبارزه به اصطلاح انقلابی ، درب های تعامل با دنیا بخصوص امریکا واروپا را بی جهت واز روی عناد وبی سیاستی بر روی خود بسته اند وضعی به مراتب بدتر از ما دارند مانند کره شمالی ، کوبا ، ونزوئلا ، نیکاراگوئه و.... پس به دنبال دشمن فر ضی وخیالی گشتن وامثال روحانی را مقصر دانستن یعنی صورت مسئله راپاک کردن .مشکل اصلی شعار گرایی است ، بالا رفتن از دیوار سفارتخانه هاست ، گفتگووتعامل نکردن بادنیاست ، تقبل هزینه جنگ های نیابتی است ، رژه بر پرچم دیگر کشورها رفتن است ، منافع کاسبان تحریم است و...

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط میدونم تاریخ قضاوت میکنه که روحانی چه کرد درود بر شرفت که هم در مقابل دشمن خارجی ایستادی وهم فشار حداکثری داخلی رو تحمل کردی وکار خودت رو کردی. درود بر روحانی شجاع

    نظرات شما -
    • نادر
      0

      لیز نخوری حاجی. یواش تر

  • ایرانی
    0

    ما در داخل کشور به وفور و خیلی خیلی بدتر از ترامپ ها داریم خواهشاً از زدن حرفهای نخ نما شده پرهیز کنید......

  • طبیب
    0

    به علی محمد صادقیان :به دلیل از دیوار سفارتخانه های خارجی بالا رفتن تو وامثال تو وسعید قاسمی ها تحریم شده ایم ، فروش نفت به صفر رسیده ، کشورها پول صادرات مان را نمی دهند ، جیب دولت وخزانه خالی است ؟ نمی شود هم خدا را بخواهید هم خرما را ؟ نمی شود هم از دیوار سفارت عربستان بالا بروید وهم از کشورهای همسایه خلیج فارس بخواهید با ما تعامل ودوستی کنند ؟ نمی شود پرچم کشورهای امریکا و اروپایی را اتش بزنید وبعد انتظار داشته باشید بیایند در اینجا سرمایه گذاری کنند ؟ بد کردی بد می بینی ، زدی می خوری ، با شعار فقط می توان هوا کاشت ، حالا از صبح تا شام هی بگو مرگ بر ، مرگ بر ، مرگ بر . این ۸ سال مقصر روحانی ؟ ۳۴ سال قبلش مقصر کیست ؟

    نظرات شما -
    • Dr.Alireza
      0

      از دیوار سفارت معصومه ابتکار لیبرال بالا رفت که پسر خودش آمریکاست البته به همراه اکبرگنجی لیبرال که الان اسرائیله

    • کل اگر طبیب بودی سد خود دوا نمودی!
      0

      میخوایید جای ابتکار و حجاریان و عبدی و گنجی که از دیوار سفارت بالارفتن رو با بقیه عوض کنین و تقصیرات رو بندازین گردن بقیه؟میخوایین تازیخ روهم عوض کنید ولی بدونین اتفاقا تنها گروهیی که مخالف از دیوار بالا رفتن بودن بچه های دانشگاه علم و صنعت بودن یعنی همون سعید قاسمی که عرض میکنید و محمود احمدی نژاد!

    • نادر
      0

      عباس عبدی رو یادتون نره

  • خبرفوری
    0

    گول اصلاح طلب و اصولگرا و بی طرف و غیره را نخورید جلوی مردم هم دیگر را میکوبند پشت صحنه برای هم در نوشابه باز میکنن،ائمه هم فرمودند شیعه ما باید با دانش باشه و از عقل و شعورش بطور کامل استفاده کنه و........

  • وحید1
    0

    دولت روحانی اشتباه کمی داشت مشکل مردم دولت مخفی سیستم سیاسی ایدئولژیکی است که قدرت رایدک میکشدهرکی هم رئیس جمهوربشه بهترازاین نمیشه

  • ناشناس
    0

    شیخ حسن بعضی کارهای که دولت شما انجام داد اسباب شرمندگی است ونه سند افتخار خبر نداری مردم چند درصد به دندان پزشک یا به پزشک دیگر خرید گوشت خرج و مخارج دیگر مانده اند تو که بلد نبودی چرا آمدی مملکت گرفتی دستت نابود کردی دامداران بیچاره از الآن به دامشان آذوقه می دهند گندم کار ها هم که باران نیآمد کشت زرشان در حال زیان دادن است یادم شما می گفتی باران وگلابی چی چی را ربط میدادی به بر جام جام آن جامت را کلاه کردند آنهم کلاه گشاد دادند دست جنابعالی شما هم آن کلاه را راحت گزاشتی سر مردم شما ووزیر وزرایت حقوق های آنچنان می گیرید خبر از مردم ندارید

  • سهامدار
    0

    یکی از ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی که در آبان ماه ۹۹ افتتاح شد و به گفته ی رییس جمهور از افتخارات ملی می باشد ، پتروشیمی لردگان ( تولید اوره و آمونیاک) بود ،لازم به ذکر است بعد از بیش از ۸ ماه از زمان افتتاح هنوز به تولید نرسیده است ( در زمان افتتاح ۱۲ هزار میلیارد ارزش داشته و امروز ۵ هزار میلیارد تومان ) . به جرات میتوان گفت تمام افتتاحها یا سوری هستند یا نیمه تمام . سهمداران میدانند که این میراث معیوب به دولت بعد خواهد رسید و واویلایی به پا خواهد شد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یه جاده ما داریم از ۴ سال پیش ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار بوده اول خرداد افتتاح بشه ولی هنوز افتتاح نشده دیروز اومدن گفتن این جاده ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داره و یه ماه دیگه میخواد تا افتتاح بشه یعنی با وجود اینکه از ۹۸ درصد رسیدن به ۹۳ درصد هنوز یه ماه دیگه هم میخوان تا افتتاحش کنن!

  • ایرانی
    0

    بروبابا! کدخداپرستی مثل توبایدهم تاآخرعمرش خواب ترامپ را ببینه.

  • جواد
    0

    اگه این حرفهایی که همه کاندیداها زدند یک شهروند عادی بزند میشود ضدانقلاب و............................هرچند مردم راست ودروغ رامیدانند نمایش ودروغ رامیدانند سوابق همه رامیدانند واین مناظره ها کمترین نقشی در روحیات مردم ندارد

  • ناشناس
    0

    همه ی تقصیر هارا گردن روحانی نبایدانداخت کسی که بین مردم رای نداشت آن کسانی بودنده اند که سر لجبازی اجماع کردند به روحانی رای بدهند همان اتفاق افتاد ولی به چه قیمتی همه آنها خودشان وزیر خودشان انتخاب کردند نه روحانی یکی از حزب کا رگزاران یکی از فعلان دوست کی اینطوری شد روحانی در رودربایسی کرد کار به اینجا کشید راست می گوید رییس جمهور اختیار ندارد این اختیار از این ناحیه بود نه از ناحیه دیگر خیلیزها اشتباه می نوشتند که رییس جمهور اختیار ندارد همین الأن ازهمتی سوال شود شما را چه کسی به روحانی معرفی ومدیر تحملی کرد حزب کاگزاران حزب اشرافی مثل مرعشی که یک زمانی دیپلم هم نداشت استاندار کرمان بود خدا آخر ش خیر کند

    نظرات شما -
    • مورچه
      0

      نمیدونم کدام ناشناس هستی دمت گرم که حرف کامل وجامع توگفتی مرعشی اقادایی فائزه هاشمی رفسنجانی پایه گذاران رانتخواری درایران ب اتفاق خاندان اکبرشاه گل گفتی ناشناس

  • ی شهروند
    0

    عموجون انقدر خودتو تحقیر نکن تو این چند سال مردم زجرکش شدن از جان خودشون سیرن ی پدری پیش زن و بچه اش سرش پایین بیاد تو و امثال تو اینارو درک نمیکنید و نمی فهمید از قدیم گفتن داغ برادر مرده را برادر مرده می داند . تو و امثال تو که زندگی لاکچری داشتین چطور میتونید مردم عادی رو درک کنید ؟؟ اصلا هم براتون مهم نیست و نبود و نخواهد بود. تقصیر هر کی بود میسپاریمش به خدا چون ما مردم عادی جز خدا هیچ پشتیبانی نداریم . واقعا جالبه زمان اقای احمدی نژاد تقریبا 12 سال پیش یارانه 45 تومن بود بعد 12 سال حتی 12 ریال اضافه نکردین یعنی تو این یک دهه قیمت همه چی ثابت بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. جنس دوازده سال پیش الان 12 برابر شد اما یارانه هیچ تغییری نکرد. حالا هم هر کاری کردی نکردی هر بلایی این دولت سر ما اورد و نیاورد دیگه تمام شد چند روز دیگه تاریخ انقضا دولتت تموم میشه هیسسسس ی کنار ساکت بشین رو زخم مردم دیگه نمک نریز کم کم بار و بندیلتو جمع کن هر چی بود تمام شد دیگه هی فتوا نده

  • محمد راد
    0

    آیت الله رییسی کجای دولت تو،ودولت هابود؟! همش در قوه قضائیه بود،البته نه بعنوان ریاست قوه ،که بخوادجواب ۴۰ساله روبدهد.همانطورکه در مناظره گفت،من پاسخگوی جاهایی که بود ه ام و سمت داشته ام، هستم،وپاسخ هم داده ام

  • غیر قابل نشر
    0

    جالبه تو هم فهمیدی مردم شعور دارند .مگه امروز چند شنبه است ؟

  • امپراطوری پارس
    0

    حسن کلید بگرد دنبال یه سوراخ واسه خودت و داداش جان که دنیا دارمکافاته اونروزی که مردم رو بدبخت کردی باید فکر الان میبودی

  • Dr.Alireza
    0

    جان مادرت فقط بروووووو

    نظرات شما -
    • رمضانی
      0

      55 روز دیگه هم تحمل کن بعدش دکترهمتی باهمت ملت در خدمتتونه

    • ب رمضانی
      0

      همت بی همت دلار رو کرد 30 تومن کسی ب خواهرزاده رفسنجانی رای نمیده. همتی وروحانی ومهرعلی پر پر پر پر

  • داروغه
    0

    حسن آقا دوماه دیگه دیدن داری .دیگه وقت خنده ما داره میرسه

  • علی قلی
    0

    روحانی دیگه نمی‌خواد نظر بدی هشت سال با کلید تدبیر و امیدت مردم را بدبخت کردی دیگه بسه عوام فریبی

  • رضا
    0

    انصاف ؛ تقوا ؛ اما همیشه چه سال 1400 و چه سال 92 و چه 96. #خیاط در کوزه

  • مومنی
    0

    حسن کلید ساز خسته نشدی این همه حرف می‌زنی ؟ برو فقط برو برای همیشه گم شو برو جهنم‌.

  • دروغ خان
    0

    مردم بدبخت بین توو ترامپ گیر کردن ترامپ بتو فشار می آورد توهم به مردم ترامپ کلاه گشادی سرت گذاشت توهم سر مردم

  • شهربانو
    0

    عامو حسن آقا جون... جنگ اقتصادی بوده اما هماهنگی عجیب شما برای مضاعف کردن اثر برنامه های دشمن نشانه ی چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما عوام خیلی چه خبره می فهمیم.. رفتی دیگه یه روز شاید 50 سال دیگه یه کد تو یه روزنامه چاپ بشه بعد بگن این اونه..

  • سحر
    0

    روحانی خیلی با ادب و با شخصیته و صدای دلنشینی هم داره

    نظرات شما -
    • منزجر
      0

      ارزونی شما سحر خانم....

  • داروغه
    0

    فکر کنید یک روز جمعه دادگاهیش کنند بعد ما مردم با یک لبخند ملیح بگیم خبر نداشتیم شنبه خبر دار شدیم .

  • بسم الله قاصم الجبارین.رای ماسیدابراهیم رئیسی
    0

    ۸سال دروغ،بدبختی،گرانی ها وتورم ها وغیره بس نیست ؟ واقعا باچه رویی داری حرف میزنی!!!

  • طبیب
    0

    ان دیواری که معصومه ابتکار از ان بالا رفت دیوار سفارت شیطان بزرگ بود که البته در سال ۵۸ بود وموقعی که احساسات انقلابی بر کشور حاکم بود، اما شما افراطیون بی منطق در دهه چهارم انقلاب ازسفارت انگلیس وعربستان بالا رفتید و به دنیا اثبات کردید که با گذشت چهل سال از انقلاب هنوز افراطی گری وحماقت ادامه دارد !؟ قطع ارتباط کشور با کشورهای مسلمان همسایه در خلیج فارس نتیجه همان بالا کشیدن از سفارت عربستان است . پس با مهمل وخزعبلات نمی توان بر حقایق پرده کشید.

  • کاربر ناشناس
    0

    رطب خورده منع رطب کی کند ؟ گذشته شما را هیچ وقت فراموش نمی کنیم چه تهمتها و تخریبهایی که انجام ندادید

  • حمید
    0

    جناب روحانی در هماهنگی قیمت مرغ وروغن موندی دم از چی میزنی شماباشعورمردم بازی نکنید مرغ درسطح شهر 32تومانه اونوقت رئیس دفتر جنابعالی می فرمایند مرغ قطعه بندی گران است از کاخ بیاییدبیرون ببیند چه خبره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها