دلیل افزایش قیمت دلار چیست؟/یوسفیان ملا: دولت بر بازار ارز نظارت ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از عدم نظارت دولت بر بازار ارز خبر داد.

دلیل افزایش قیمت دلار چیست؟/یوسفیان ملا: دولت بر بازار ارز نظارت ندارد

عزت‌‎الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره نوسات رخ داده در بازار ارز در طی یکی و دو هفته گذشته اظهار کرد: در کشور و برحسب وضعیتی اقتصادی که وجود دارد همواره دولت‎ها در ادوار مختلف به دنبال کنترل قیمت ارز هستند از این رو اگر در مقطعی هرچند کوتاه مدت روند نظارتی دولت در بازار ارز برداشته شود ما شاهد افزایش و یا کاهش قیمت ارز در بازار هستیم.

وی تاکید کرد: روندی که در حال حاضر پیرامون قیمت ارز وجود دارد از نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی قابل قبول نیست چرا که ما شاهدیم قیمت ارز در حال حاضر در بازار ایران از معیار واقعی فاصله بسیاری دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: نوسانات فعلی بازار ارز بدون شک به مانند دفعات پیش مقطعی است اما اینکه این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت قابل پیش‌بینی نیست و این موضوع نگران کننده است چرا که ادامه این شیوه به طورحتم اقتصاد ما را با مشکلات متعددی روبه خواهد کرد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: تا زمانی که قیمت ارز در کشورمان به صورت کنترل شده تعیین شود هراتفاق کوچک سیاسی و اقتصادی رخ دهد ما شاهد نوسانات ارزی خواهیم بود از این رو انتظار است که راه‎حل اساسی برای این موضوع اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز بازار ارز به دلیل عدم نظارت دولت بر این وضعیت است تصریح کرد: متاسفانه در فضای امروز کشور کسانی به دنبال خرید ارز هستند که هیچ نیازی به این امر ندارند و تنها به دنبال ایجاد اختلال در نظام ارزی و پولی کشور هستند که بدون شک باید به آنها برخورد شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود بانکی نیز یکی از دلایل گرایش مردم به خرید ارز است اظهار کرد: در شرایط فعلی تزریق ارز از سوی دولت عطش بازار را کم نخواهد کرد و تنها مشکلات را افزایش می‎دهد از این رو بهتر است با استفاده از نظرات کارشناسان و اقتصادانان به فکر اتخاذ تصمیمی راهگشا باشیم تا با هر اظهارنظر، اتفاق سیاسی و اقتصادی قیمت ارز در کشور افزایش پیدا نکند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دلسوز
    0

    جناب آقای یوسفیان عضو کمسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی!!! لطفا به ملت با ارقام و آمار و ذکر موارد توضیح دهید دولت تدبیر و امید بر کدام بخش از بخشهای درون و برون خود نظارت پیوسته ی ضابطه مند اصولی کار آمد مثبت عالمانه و محسوس تا کنون داشته و بازده این نظارت در ظرف سالهای گذشته تا امروز بنفع مردم چه بوده است؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها