مراقبت از ۱۳ هزار مبتلا به کرونا در منزل زنجانی‌ ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تیم مراقبتی دانشگاه علوم پزشکی در راستای مقابله با کرونا از ۱۲ هزار و ۹۵۰ مبتلا به کرونا در منزل مراقبت کردند.

مراقبت از ۱۳ هزار مبتلا به کرونا در منزل زنجانی‌ ها

پرویز قزلباش، در رابطه با گام پنجم بسیج ملی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید- ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور، اظهار کرد: ۵۶۹ تیم حمایتی با ۱۶۹۸ نفر تشکل شده که اعضای تیم حمایتی به تفکیک تعلق سازمانی؛ بسیج ۵۶ درصد، سفیر سلامت ۳۰ درصد، رابط سلامت محله ۷ درصد، هلال احمر ۴ درصد بوده و ۴۴۷۵۰ خانواده آسیب‌پذیر از ۳۳۸۱۰۷ خانوار از حمایت مالی و کالایی برخودار شدند.

وی در رابطه با تیم‌های مراقبتی- مراقبت در منزل (HC)، افزود: ۴۴ تیم مراقبتی - مراقبت در منزل (HC) با مشارکت ۱۳۱ نفر تشکیل شده که اعضای تیم مراقبتی به تفکیک تعلق سازمانی بخش سلامت ۶۴ درصد، بخش خصوصی ۸ درصد، بسیج ۲۶ درصد و نیروهای مسلح ۲ درصد بوده است.

این مسئول در رابطه با عملکرد تیم مراقبتی، تصریح کرد: ۱۲۹۵۰ مراقبت در منزل انجام شده و ۱۵۱۳ نفر برای انجام تست کووید - ۱۹ معرفی شدند که از ۲۳۵۲ نفر تست گرفته شده و ۲۹۲ مورد تست سریع اخذ شده مثبت بوده است؛ گفتنی است ۱۴۰ نفر به بیمارستان ارجاع داده شده و ۲۶۴ نفر قرص کلروکین تحویل گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با تیم نظارتی، گفت: ۱۶۴ تیم با ۴۰۸۷ نفر عضو تشکیل شده که اعضای تیم نظارتی به تفکیک تعلق سازمانی خانه کارگر و نیروهای مردم نهاد دارای تفاهنامه ۱۵ درصد، هلال احمر ۹ درصد، بسیج ۱۵ درصد، بخش سلامت ۷ درصد، تعداد شرکت کننده در بازدید مشترک ۷ درصد و سایر ۵۷ درصد بوده است.

قزلباش در رابطه با عملکرد تیم نظارتی، اظهار کرد: تعداد بازید مشترک ۷۱۸۳۱، تعداد بازرسی بخش سلامت ۲۵۸۸۵۴، تعداد بازدید بسیج ۶۰۵۵۶۸، تعداد بازدید هلال احمر ۵۸۹۷۹، تعداد بازدید دفاتر خدمات سلامت ۲۹۰۰، تعداد بازدید خانه کارگر و نیروهای مردم نهاد ۱۸۹۱۴، تعداد منازل گندزدایی و ضدعفونی کننده ۳۶۰۵۳ و ۳۶۷۷۳ اخطار داده شده و ۱۶۹۹ نیز پلمب شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها