کشف جسد کوچک‌ترین عضو خانواده ایران نژاد پس از ۷‌ماه در نروژ

7‌ماه پس از غرق شدن 4 عضو خانواده‌ ای ایرانی هنگام عبور غیرقانونی از کانال مانش، نتایج آزمایش دی ان‌ ای نشان می‌دهد پیکری که مدتی قبل در آب‌های نروژ کشف شده متعلق به آرتین، کوچک‌ترین عضو این خانواده است.

کشف جسد کوچک‌ترین عضو خانواده ایران نژاد پس از ۷‌ماه در نروژ

سفر خانواده ایران نژاد برای مهاجرت به انگلیس از روز ۱۷مردادماه سال ۹۹آغاز شد. آنها ۵نفر بودند، رسول ایران‌نژاد -۳۵ساله( پدر خانواده)، شیوا محمدپناهی۳۵ساله (مادر خانواده) و آنیتا ۹ساله، آرمین ۶ساله و آرتین ۱۵ماهه ۳فرزند این خانواده.

آنها خانه خود در سردشت را به قصد مهاجرت ترک کردند و چند روز بعد به ترکیه رسیدند.

چند روزی در ترکیه منتظر ماندند تا قاچاقچی‌ها آنها را به ایتالیا منتقل کردند.

این سفر برای زن و شوهر جوان و فرزندان خردسال‌شان دشوار بود اما آنها تصمیم‌شان را گرفته بودند به هر قیمتی که شده خود را به انگلستان برسانند.

وقتی خانواده ایران‌نژاد به ایتالیا رسیدند گروه دیگری از قاچاقچیان انسان آنها را تحویل گرفتند و به شمال فرانسه منتقل کردند.

دیگر بیشتر مسیر طی شده بود و آنها درصورت عبور از کانال مانش به هدف‌شان رسیده بودند.

آنها روز ۶آبان‌ماه همراه ۱۸مهاجر غیرقانونی دیگر سوار بر یک قایق دل به دریا زدند تا به سواحل انگلستان برسند اما دقایقی بعد قایق‌شان واژگون شد.

دقایقی از این حادثه می‌گذشت که تیم‌های امدادی برای نجات سرنشینان قایق راهی آنجا شدند.

آنها توانستند ۱۵زن و مرد و کودک که در دریا شناور بودند را نجات دهند اما در ادامه معلوم شد دست‌کم ۵نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

در ادامه با انجام جست‌وجوهای بیشتر اجساد بی‌جان ۴نفر از سرنشینان قایق که یک زن و یک مرد و ۲کودک بودند از دریا بیرون کشیده شد.

این اجساد متعلق به رسول، شیوا، آنیتا و آرمین بود اما هنوز مشخص نبود که آرتین ۱۵ماهه به چه سرنوشتی دچار شده است.

با وجود این ۴روز بعد پیکرهای ۴عضو خانواده ایران‌نژاد به ایران منتقل شد و در زادگاهشان سردشت به خاک سپرده شد.
مرگ خانواده ایرانی در کانال مانش بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشت و تصاویر اعضای این خانواده بارها منتشر شد.

اما سرنوشت آرتین کوچولو همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. از آن به بعد بود که به دستور نخست‌وزیر انگلیس برخورد شدیدتری با گروه‌های تبهکار که در قاچاق انسان دست دارند انجام شد.

کشف پیکر آرتین، هزار کیلومتر دورتر از محل حادثه
با گذشت مدتی از این حادثه تلخ اما خانواده ایران‌نژاد همچنان پیگیر سرنوشت آرتین بودند.

۱۰دی‌ماه سال ۹۹خبر رسید که یک ماهیگیر محلی در شهر کارموی نروژ، یعنی حدود هزار کیلومتر آن طرف‌تر از محل وقوع حادثه، پیکر کودکی ناشناس را در آب پیدا کرده است.

شواهد نشان می‌داد این جسد بیش از ۲‌ماه در آب شناور بوده است.

جسد کشف شده داخل یک جلیقه نجات بزرگسالان بود و به‌علت ماندن بیش از حد در آب چیز زیادی از آن باقی نمانده بود.

به همین دلیل مشخص شدن هویت آن نیاز به انجام آزمایش دی‌ان‌ای داشت.

در این شرایط بود که با گرفتن نمونه از خاله مادر آرتین آزمایش انجام شد و همه منتظر نتیجه آن بودند.

با گذشت حدود ۷‌ماه از این حادثه دلخراش سرانجام روز گذشته پلیس نروژ اعلام کرد پیکر کشف شده متعلق به آرتین ایران‌نژاد است.

بازگشت آرتین کوچولو به خانه
علی ایران نژاد، عموی آرتین در این‌باره می‌گوید: پیکر آرتین را چند‌ماه قبل در نروژ پیدا کرده بودند اما مطمئن نبودند که متعلق به او باشد و از همان زمان آزمایش دی‌ان‌ای انجام دادند ولی نتیجه آزمایش طول کشید.

روز یکشنبه با ما تماس گرفتند و گفتند قرار است نتیجه را روز دوشنبه اعلام کنند و ما از طریق رسانه‌ها فهمیدیم که پیکر کشف‌شده متعلق به آرتین است.
او ادامه می‌دهد: در این چند‌ماه کاری از دست‌مان برنمی‌آمد و فقط منتظر نتیجه بودیم. امید داشتیم که جسد برادرزاده‌ام نباشد. امیدوار بودیم که شاید آرتین زنده باشد.

اما وقتی اعلام کردند جسد متعلق به آرتین است، امیدمان ناامید شد. حالا بی‌صبرانه منتظریم تا پیکر آرتین کوچولو به خانه برگردانده شود.

حالا همه خانواده حس عجیبی داریم. هم خوشحالیم که پیکر او پس از ماه‌ها پیدا شده و به خانه برمی‌گردد و هم ناراحتیم که او هم جانش را از دست داد.

عموی آرتین درباره زمان انتقال پیکر او به ایران می‌گوید: هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست.

درخواست کرده‌ایم تا هرچه سریع‌تر پیکر برادرزاده‌ام به ایران منتقل شود. وقتی برادرم و همسر و ۲ فرزندش را به خاک سپردیم یک جای خالی هم کنار آنها برای آرتین نگه داشتیم.

حالا دوست داریم او هم کنار خانواده‌اش باشد.

منبع: همشهری

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ایرانی
    0

    خدا لعنت کند کسانی را که این وضعیت را برای مردم بوجود آورده اند که مردم ترک وطن کرده و راهی دیار غربت میشند !!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • که
      0

      وقتی احمقانه ترین راه یعنی سوار شدن بر قایق الکی را در دریا انتخاب میکنند است فکر نمی‌کنند برای چی این راه را میروند؟ انگلستان چه تحفه‌ای هست ریختن؟ با اون همه مزخرفات خدا به ادم عقل داده اما بعضی ها نه تنها خودشون بلکه بچه های مظلوم را هم به کشتن دادند احمقی جز این نیست

    • جواد
      0

      آقای که وقتی کسی مرگ رابه ماندن ترجیح میدهد ازروی خوشی نیست این داستان میلیونها انسان تحصیلکرده وباخانواده است که نمیتوانند ازتحصیلات وزحمتشون درکشور خودشان استفاده کنند

  • م
    0

    لعنت بر باعث و بانیش. مملکت رو جهنم کردن برا مردم.

  • ایرانی
    0

    بیاد همه با هم چرت و پرت بگیم که ما چه کردیم و دنیا مات و متحیر از این همه پیشرفت و توسعه !خاک بر سرمان که حتی کودکان معصوم قربانی یاوه گویی های مشتی کودن میشه.ایران امروز لایق شماها نیست.

  • یک از بیچاره ها
    0

    مردم را به بیچاره ترین مردم دنیا تبدیل کردند و هنوز خود را علامه دهر می پندارند و بجای خدا حکم رانی می کنند.

  • H
    0

    اینابامردم یکاری کردن فقط می‌خوان ازوطنشون فرارکنن همه چی براخودشون بمونه ناراحت نباشید یروزی میرسه همه مهاجرت کنن توراه بمیرن ایناازخداشونه

  • اکبر
    0

    دلم خون شود آه آه آه

  • من
    0

    خدا باعث و بانی اینکه مردم از مملکت فرار کنن رو به همین بلا گرفتار کند انشششششششششششاله

  • رو
    0

    چه کردین با مردم ؟ چه راحت از کنار بد بختی مردم می گذرید چینی باید بیاد ایران مفت بخور فیلم ناموس را پخش کنه ان وقت ایرانی برای یک لقمه نان جایی برای ماندن نداره

  • جواد
    0

    حیف ازایران وایرانییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی حیف چراباید خانواده ای مرگ رابه ماندن ترجیح بدهد این داستان میلیونها ایرانی تحصیلکرده است که برای فردای بهتر برای کودکانشان حاضرند بمیرند ایرانیها دردنیاازهمه نظر بهترینند

  • بیکار
    0

    الله اکبر از دست این دولت .چرا رفتند.چوووووووووون درامد وکار نیست.

  • آشنااااا ایرانی
    0

    ما نمی توانیم قضاوت کنیم .از سویی دیگر مملکت خودمان با همه بی تدبیری های مسولان .بهتر از جاهای دیگر هست‌ ازسویی دیگر .شاید این آخرین راه برای این خانواده بوده. شاید همه راه ها رو امتحان کرده بودن .نمیدانم .......خلاصه دلم خون شد ۵ نفر از عضو یک خانواده این یک ترادژدی غمگین هست .امیدوارم هیج کس داغ عزیز شو تبینه داغ جوان داغ بچه کوچک .خدایا به خانواده شون صبر حضرت زینب (س)عطا کن.واقعا دلم خون شد من خودم همسن همین خانومی،هستم که تو مملکت غریب،تو دریا جون خودشو از دست داده حتی تصورشم داره دیونم میکنه جلوی چشمهات بچه هات خفه بشن ‌دارم دیوانه میشم.من ۱۰ ماه قبل پدرمو از دست دادم . پدر من نزدیک ۷۰ سال سن داشت .داغ پدر کل اعضای،خانوا ده مو داغون کرده .حالا خانواده آقا رسول خدا بیامرز وخانومش چیکار میکنن.من نمیدونم مسول این حادثه یا مهاجرت این خانواده چی وکی،بوده ولی امیدوارم اه ارتین کوچولو از پاش در بیاد ....

  • لیلا
    0

    خاک بر همتون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها