کار و سرمایه گذاری در عمان

عمان کشوری عربی واقع شده در شبه جزیره عربستان است که دارای مرز مشترک با کشورهایی همچون امارات متحده عربی، عربستان سعودی، پاکستان، ایران و یمن می باشد.

کار و سرمایه گذاری در عمان

عمان تحت تأثیر فعالیت های اقتصادی و تجاری کشورهای همسایه اطراف خود است و در سال های اخیر به مکان مناسبی برای سرمایه گذاری و اشتغال تبدیل شده است.

از میان راه های متعددی که در نهایت به مهاجرت این کشور ختم می شود، می توان به تحصیل، ثبت شرکت، ازدواج، سرمایه گذاری و کار در عمان اشاره کرد که جزو روش های اصلی مهاجرتی آن می باشند.

عمان به تازگی تمرکز خود را از بخش تولید نفت برای داشتن اقتصادی بهتر، به سایر گزینه های تجاری از جمله فین تک (رویکردهای نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی)، فناوری و سایر موارد معطوف کرده است. عمان تحت تأثیر اقتصاد و روند تجاری خود، از سرمایه گذاران یا بازرگانانی که منتظر فرصت های جدید در عمان هستند استقبال می کند و بر اساس اخبار کسب و کار عربستان، پیش بینی می شود که تولید ناخالص داخلی اقتصاد عمان رو به افزایش است. همین موضوع دلیل قانع کننده ای برای تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در عمان است.

«مسقط»، پایتخت عمان و بزرگترین شهر آن است. مکانی که برای راه اندازی یک سرمایه گذاری سود آور بسیار عالی و دارای زیرساخت های جدید است. همچنین خوب است بدانید که کشور عمان، دارای بازارهای جهانی رو به رشد، فضای سرمایه گذاری پایدار و مطمئن، جذب نیروی کار ماهر و تحصیل کرده، شبکه بین المللی فعال، توافق نامه های تجاری و اقتصادی سالم و بسیاری فاکتورهای مهم است.

پس اگر خواهان کار و سرمایه گذاری در عمان هستید، خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید ایده های روشنی در مورد فرصت های مختلف تجاری موجود در عمان بدست بیاورید.

آیا می دانید چه فرصت های سرمایه گذاری در عمان وجود دارد؟

مسلما عمان نیز به نوبه خود، دارای فرصت های شغلی به خصوص و شرایط ویژه برای سرمایه گذاری است. در زیر برخی از فرصت های سرمایه گذاری در این کشور را با هم مرور می کنیم.

* خرید سهام و همچنین اشتراک در سهام سرمایه گذاری مسقط

* سرمایه گذاری در اوراق قرضه ای که به طور منظم منتشر می شوند

* سرمایه گذاری با ایده های جدید استارت آپی و راه اندازی یک شرکت برای خود

* سرمایه گذاری با خرید ملک در مکان های مختلف این کشور

فرصت های موجود در عمان برای جذب نیروی کاری و سرمایه گذاری خارجی

دولت عمان برای جذب نیروهای کاری متخصص در فرصت های شغلی موجود و همچنین پذیرش سرمایه گذاران خارجی، برنامه های جدیدی دارد که در زیر با هم به بررسی شان می پردازیم.

1. حسابداری و مالی

یکی از سودآورترین مشاغل در عمان، افتتاح یک شرکت حسابداری یا مالی است. تقریباً همه بخش های این کشور به حساب و امور مالی بستگی دارند. بنابراین راه اندازی یک شرکت حسابداری هر چند کوچک، می تواند یک انتخاب ایده آل باشد. تجارت شما می تواند در برگیرنده خدماتی همچون حسابداری، امور مالی سازمان ها، مشاوره به دفاتر اداری، حقوق و دستمزد و مسائل مالیاتی باشد.

2. املاک و مستغلات

اگر سرمایه گذار هستید که به دنبال طرحی سودآور برای کسب درآمد بالا، کار در حوزه املاک و مستغلات می تواند راهی عالی برای شما باشد. سرمایه گذاران می توانند با ارائه خدمات املاک و مستغلات سرمایه های خود را ظرف مدت کوتاهی چند برابر کنند.

3. فروشگاه های کالا

به دلیل اقتصاد متنوع و جمعیت ساکن در عمان، وابستگی به کالاهای وارداتی در این کشور زیاد است. اگر می خواهید کم کار کنید و سود بسیاری به جیب بزنید، راه اندازی یک فروشگاه کالا در عمان ایده مناسبی است. اما باید قبل از این کار، مطمئن شوید که فروشگاه شما کالاهای متنوع و جالب توجهی را برای سود بیشتر ارائه دهد.

4. دیجیتال و فناوری

عمان که برای دستیابی به استراتژی دیجیتال برتر، تلاش های بسیاری کرده است. هم اکنون این کشور در حال توسعه بخش دیجیتال خود می باشد و فرصت های بیشتری را به استارتاپ ها و مشاغل مبتنی بر فناوری ارائه می دهد.

5. کشاورزی

در عمان یکی دیگر از فرصت های سودآور کسب و کار، فعالیت در بخش کشاورزی است. یکی از متداول ترین چیزهایی که که در عمان مصرف می شود غلات است و تولید همین کالا به فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. همچنین بازارهای میوه و تره بار در این کشور محبوبیت بالایی دارند. چرا که مردم عمان مقدار زیادی سبزیجات و میوه جات را روزانه مصرف می کنند.

6. استخراج معادن

عمان غنی از انواع ذخایر معدنی همچون طلا، نقره، سرب، مس و ... است. اما این ذخایر به دلیل تمرکز این کشور بر روی ذخایر نفتی، عمدتا نادیده گرفته می شوند. اما این روزها کشور عمان در تلاش برای احیای صنعت استخراج از معادن است و در جستجوی جذب نیروهای کاری و سرمایه گذاری در این تخصص هاست.

7. غذا و نوشیدنی

هم اکنون در عمان، تجارت مواد غذایی و آشامیدنی در حال رونق است و سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در این بخش تجاری تشویق می شوند. بنابراین راه اندازی یک غذاخوری کوچک با غذاهای عالی، می تواند ایده خوبی برای کسب و کار شما در عمان باشد.

لیست مشاغل مورد تقاضا در عمان با بالاترین حقوق دریافتی

مطمئنا اگر متقاضی کار در کشور دیگری باشید، مسئله حقوق و دستمزد برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است. در زیر لیستی از مشاغل مورد نیاز کشور عمان با بیشترین حقوق دریافتی را آماده کرده ایم:

* جراحان / پزشکان

* قضات

* وکلا

* مدیران بانک

* مدیران ارشد اجرایی

* مدیران ارشد مالی

* ارتودنتیست ها

* اساتید دانشگاه

* خلبانان

* مدیران بازاریابی

برای کار در عمان آماده اید؟

با وجود شرایط اقتصادی و بازارهای رو به توسعه در عمان، این کشور در تلاش برای بهبود اقتصاد خود می باشد. عمان در این فضای تجاری رقابتی، شرایط اقتصادی و کاری خود را متنوع کرده تا مشارکت همه جانبه سرمایه گذاران خارجی و نیروهای کاری را دریافت نماید. پس اگر به دنبال تجارت در عمان هستید، کافیست یک تماس با موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان و وکلای آن استفاده کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امیر طریقی
    0

    عمان کشور خوبی برای مهاجرت هستش هم ثبت شرکت و هم سرمایه گذاری من دو سال کار کردم تو کشور عمان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها