شهرهای ساحلی گلستان باید در حل مشکلات زباله و فاضلاب پیش‌ قدم باشند

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به ضرورت رفع چالش مدیریت پسماند و فاضلاب در گلستان گفت: شهرهای ساحلی استان به عنوان مناطق هدف گردشگری باید در حل مشکلاتی مانند زباله و فاضلاب پیش‌قدم باشند.

شهرهای ساحلی گلستان باید در حل مشکلات زباله و فاضلاب پیش‌ قدم باشند

حجت الاسلام محمدصالح منصوری همزمان با هفته محیط زیست در دیدار با محیط بانان غرب گلستان با اشاره به روند تکمیلی طرح گردشگری جزیره آشوراده اظهار داشت : برای اینکه بتوانیم در جذب گردشگر پس از دوران کرونا موفق عمل کنیم باید از هم اکنون علاوه بر فراهم کردن زیرساخت های لازم، پاکیزه بودن و جلوگیری از آلودگی محیط را تمرین کنیم.

وی با گلایه از اجرای ناتمام طرح مدیریت پسماند در گلستان گفت: عملکرد حوزه ساماندهی پسماند در استان که طبق قانون بر عهده شهرداری و بخشداری‌ها قرار دارد، مطلوب نیست که باید هرچه سریع‌تر به سمت مدیریت صحیح مصرف و بهره‌مندی از تکنولوژی‌ پیشرفته حرکت کرده و توسعه همه جانبه را با داشتن محیط زیستی سالم به ارمغان بیاوریم.

امام جمعه شهرستان ترکمن گفت: محیط زیست و تنوع زیستی، میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل‌های قبل به امانت گرفته و باید در عین سلامت به نسل‌های بعد سپرده شود که غفلت از این سرمایه عظیم خدادادی خطایی نابخشودنی است.

حجت الاسلام منصوری ادامه داد: غرب گلستان با داشتن طبیعت کم‌نظیر و تنوع زیستی غنی یکی از مناطق برخوردار از موهبت الهی است که باید به پشتوانه اصل پنجاهم قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند در حفاظت از آن بیش از پیش کوشا باشیم.

طرح طبیعت‌گردی در ۲۲ هکتار از جزیره آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر از اصلی‌ترین مطالبات مردم و مسوولان گلستان در دهه‌های اخیر بود که سال ۹۳ در سفر استانی هیات دولت به گلستان مطرح و فروردین امسال در ستاد ملی تالاب‌ها به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری تصویب شد.

۱۷ تا ۲۳ خرداد ماه هفته محیط زیست است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها