وزارت کشور عراق:

متهم انفجار کاظمیه، یک نیروی امنیتی همدست با داعش بود

وزارت کشور عراق جزئیات جدیدی از انفجار شهر کاظمین که گروه تروریستی داعش مسؤولیت آن را بر عهده گرفت و نیز افراد بازداشت شده در رابطه با این اقدام تروریستی را افشا کرد.

متهم انفجار کاظمیه، یک نیروی امنیتی همدست با داعش بود

یک منبع در وزارت کشور عراق درباره انفجار روز پنج‌شنبه شهر کاظمیه به خبرگزاری شفق نیوز عراق گفت: یک گروه ویژه از مرکز اطلاعات عراق به ریاست احمد ابو رغیف موفق شدند متهم ردیف اول این انفجار را ظرف کمتر از یک روز از این ماجرا بازداشت کنند.

این منبع اظهار کرد: مشخص شد که این متهم وابسته به وزارت کشور و مشخصا از نیروهای حفاظت از محدوده امنیتی شهر الکاظمیه بوده و اعتراف کرده که مسؤولیتش کمک به ورود مواد منفجره به محل موردنظر، کنترل منطقه و ارائه گزارش‌هایی برای گروهک وابسته به داعش و مسؤول انفجار بوده است.

منبع یاد شده گفت: بر اساس این اعتراف‌ها یک متهم دیگر نیز شناسایی شد، او که یکی از اعضای گروهک تروریستی بود، توسط گروهی از نیروهای امنیت ملی بازداشت شد و اعتراف کرد که عضو داعش است، این دو متهم برای تکمیل تحقیقات، در بازداشت مرکز اطلاعات عراق هستند.

عصر پنج‌شنبه سوم ژوئن ۲۰۲۱ یک بمب دست‌ساز در نزدیکی بارگاه امام کاظم (ع) و در میان تعدادی از مردم منفجر شد که سه کشته و ۳۶ زخمی بر جای گذاشت.

منطقه واقع در اطراف بارگاه مطهر امام موسی کاظم (ع) کاملا توسط نیروهای امنیتی عراق مسدود است و افراد چه مرد، چه زن و چه کودک تنها پس از بازرسی و تفتیش دقیق اجازه می‌یابند وارد منطقه شوند.

پس از حملات تروریستی سال‌های اخیر عراق که بیشترشان انتحاری بودند، صدها کشته و زخمی بر جای گذاشتند و مسؤولیت بیشتر آنها را داعش بر عهده گرفت، مسؤولان عراقی در اطراف اماکن مقدس شیعیان و اهل تسنن این کشور تدابیر امنیتی شدیدی را اعمال می‌کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها