مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

با افزایش قیمت شیر خام موافق هستیم

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه دامداران درخواست افزایش قیمت شیر را دارند، گفت: با افزایش قیمت شیر خام موافق هستیم.

با افزایش قیمت شیر خام موافق هستیم

علی خدارحمی اظهار کرد: درخواست افرایش قیمت شیر خام به صورت کشوری اعلام شده که احتمالاً مورد موافقت قرار می‌گیرد اما این افزایش قیمت بین ۵۰۰۰ تا ۵۷۰۰ تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت شیر خام ۴۵۰۰ تومان است که تا ۵۰۰۰ تومان هم فروخته می‌شود که دامداران پیشنهاد افزایش قیمت تا ۵۷۰۰ تومان را دارند.

وی علت تقاضای افزایش قیمت شیر را افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های کارگری دانست و افزود: قیمت نهاده‌های دامی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان افزایش داشته که البته تغییر زیادی نیست اما به گفته دامداران هزینه‌های کارگری زیاد شده است.

خدارحمی با بیان اینکه در استان همدان ۳۲۵ هزار و ۶۶۵ رأس دام سنگین و یک میلیون و ۲۴۰ هزار رأس گوسفند و بره وجود دارد، یادآور شد: در استان همدان سالانه ۳۷۰ هزار تن شیرخام تولید و به هشت کارخانه لبنی استان تحویل داده می‌شود.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه بارمیکروبی، چربی و پروتئین شیر برای کارخانه‌های لبنی مهم است، بیان کرد: شیرهایی که با کیفیت بالا به کارخانه تحویل داده می‌شوند، قیمت بالاتری دارند.

وی درباره اضافه کردن وایتکس به شیرخام برای کاهش بار میکروبی نیز خاطرنشان کرد: اضافه کردن وایتکس به شیر بوده و ما هم به این موضوع اعتراض داریم اما این اقدام توسط ایستگاه‌های جمع آوری شیر سنتی و روستایی انجام می‌گیرد چراکه بارمیکروبی دامداری‌های سنتی بالاست.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها