ردصلاحیت اینچه درگاهی و دردسر جدید/ ژیمناستیک درآستانه «پیچ وارو»

برخی اهالی ژیمناستیک با صدور بیانیه ای از اقدام سازمان بازرسی برای رد صلاحیت رئیس فدراسیون این رشته حمایت کردند اما به نظر می رسد اتفاقات دیگری در راه خواهد بود.

ردصلاحیت اینچه درگاهی و دردسر جدید/ ژیمناستیک درآستانه «پیچ وارو»

دوره چهار ساله ریاست زهرا اینچه درگاهی در حالی رو به پایان است که ثبت نام برای برگزاری انتخابات دوره آینده و تایید صلاحیت نامزدها حاشیه های جدیدی را برای این رشته پایه به وجود آورده است.

برای حضور در انتخابات پیش روی این فدراسیون 13 نامزد شامل حبیب نوظهوری، الهام جعفری، امید نوید، ناصر اخوان، مرجان همتی‌نژاد، رضا محمدکاظمی، حامد جولایی، کیانوش سقراطی، محسن سلیمانی، زهرا اینچه درگاهی، احمد سعادتمند، مرتضی نظری و فرزین قاسم‌زاده ثبت نام کردند که در ادامه اتفاقات مهمی رخ داد. احمد سعادتمند مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال از حضور در انتخابات انصراف داد و زهرا اینچه درگاهی که رئیس فدراسیون است برای دوره بعد تایید صلاحیت نشد.

همین اتفاق زمینه ساز حاشیه جدیدی برای این فدراسیون شد و اینچه درگاهی که اعتقاد دارد نباید صلاحیت او رد می شد تلاشش را برای اثبات این ادعای خود آغاز کرد. برخی اهالی این رشته که با رئیس فدراسیون همسو بودند نیز تلاش هایی را برای بر هم زدن اوضاع آغاز کردند.

در این مورد گفته می شود ماجرا تایید صلاحیت نشدن زهرا اینچه درگاهی از طریق برخی افراد نامشخص به اطلاع فدراسیون جهانی رسیده است و این نهاد نیز در نامه نگاری با کمیته ملی المپیک ایران خواستار ارائه توضیح در این مورد شده است. در این نامه تاکید شده تا زمانی که پاسخ مشخصی به ابهامات داده نشود نباید انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برگزار شود.

این در حالی است که برخی از اهالی از اقدام سازمان بازرسی و وزارت ورزش در رد صلاحیت اینچه درگاهی حمایت و اطلاعیه ای را به شرح زیر صادر کرده اند: « جمعی از پیشکسوتان، مربیان، داوران، قهرمانان و تلاشگران ورزش ژیمناستیک با امضای نامه ای از اقدام سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ورزش و جوانان در راستای عمل به وظیفه و قانون در رد صلاحیت اینچه درگاهی حمایت کردند.

در این نامه حمایتی، امضا کنندگان ضمن تقبیح تلاش های پنهان و آشکار برخی عوامل به منظور فرافکنی و انعکاس گزارش نادرست احتمالی به مجامع جهانی در راستای بقای خود و ایجاد دردسر برای فعالیت های آینده این رشته ورزشی، امر مذکور را در جهت مطامع دشمنان ایران اسلامی و رسانه های معاند برون مرزی قلمداد و خواهان قاطعیت سازمان بازرسی و وزارت ورزش در جهت اعمال قانون شدند.

امضا کنندگان این نامه همچنین بر لزوم دمیدن خون تازه در رگ های این رشته ورزشی، زدودن هر گونه آلایش و برگزاری انتخابات پرشور در جهت بازگشت به روزهای روشن توام با فضای اتحاد و همدلی تاکید کردند.»

به نظر می رسد با تلاش هایی که از سوی رئیس فدراسیون صورت می گیرد تا صلاحیتش تایید شود و حمایتی که اهالی ژیمناستیک از تصمیم سازمان بازرسی گرفته اند، این رشته با چالش های جدیدی مواجه خواهد بود و ممکن است انتخابات این فدراسیون را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد زاده
    0

    درود به تلاشگران بازرسی کل کشور جهت ریشه کنی فساد در ورزش ....

  • رضا خجسته
    0

    بسی مایه تاسف به جای اصلاح زیر ساختارها در نظام جمهوری اسلامی باید انرژی مسئولین جهت صرف مبارزه با فساد و بزه در ادارات و ارگانها هستیم.... تا شایسته سالاری و تعهد در کار نباشد داستان همین خواهد بود ... فساد در ورزش برای خانواده ها اصلا قابل قبول نیست چرا که آینده نسلهای بعدی با این تفکرات نقش خواهد بست ...خداوند به مسئولین پاک دست کشور طول عمر بدهد.آمین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها