زنان با این عادت، رابطه جنسی خوب داشته باشند

خواب و رابطه جنسی شاید ارتباطی کمی عجیب داشته باشد اما تحقیقات نشان داده خواب بهتر ممکن است به معنی رابطه جنسی بهتر برای زنان باشد.

زنان با این عادت، رابطه جنسی خوب داشته باشند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد خواب خوب ممکن است بهترین نسخه برای رضایت جنسی در زنان مسن باشد.

محققان دریافتند زنانی که به طور معمول خواب خوبی دارند تقریباً دو برابر کمتر احتمال بروز مشکلات جنسی، از جمله عدم تمایل جنسی یا تحریک دارند.

اختلال عملکرد جنسی به عنوان وجود مشکلات جنسی مرتبط با پریشانی تعریف شده است و این رابطه بین کیفیت پایین خواب و خطر بالاتر مشکلات در تمام زمینه‌های عملکرد جنسی از جمله میل جنسی، تحریک جنسی، لیزشدن واژن، ارگاسم، رضایت و درد مشاهده شده است.

محققان نمی‌توانند بگویند که چگونه مشکلات خواب باعث مشکلات جنسی می‌شود یا بالعکس.

نقش اضطراب در خواب و عملکرد جنسی

در تحقیقات آمده است کیفیت پایین خواب می‌تواند بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد و منجر به علائم روزانه مانند ضعف تمرکز و خستگی شود [که] ممکن است بر عملکرد جنسی تأثیر منفی بگذارد. متناوباً ، قابل قبول است که پریشانی شخصی مرتبط با اختلال عملکرد جنسی می‌تواند به اختلال در کیفیت خواب کمک کند.

این مطالعه بیش از ۳۴۰۰ زن با میانگین سنی ۵۳ سال را شامل می‌شود. از این زنان ، ۷۵ درصد کیفیت خواب پایین داشتند و ۵۴ درصد اختلال عملکرد جنسی را گزارش کردند (که توسط ابزار تحقیق معتبر اندازه‌گیری شده است). همچنین از زنان خواسته شد میزان اضطراب خود را در مورد زندگی جنسی یا فقدان آن ارزیابی کنند.

زنانی که خواب کم گزارش کرده‌اند بیشتر دچار اختلال عملکرد جنسی می شوند و این اتفاق حتی پس از آنکه محققان سایر عوامل شناخته شده در تأثیر خواب و رابطه جنسی، مانند وضعیت یائسگی، را نیز تطبیق دادند نیز افتاد. زنانی که در این مطالعه به طور منظم کمتر از ۵ ساعت در شب می‌خوابیدند، بیشتر دچار مشکلات جنسی می‌شوند، اما از نظر آماری قابل توجه نیست.

بهبود کیفیت خواب ممکن است زندگی جنسی شما را بهبود بخشد.

پس از ارزیابی توسط پزشک برای اختلال تنفس در خواب یا سایر مشکلات پزشکی که ممکن است بر خواب تأثیر بگذارد، بهداشت خوب خواب توصیه می شود. این بهداشت شامل پرهیز از کافئین در شامگاه، رعایت یک برنامه منظم و دقیق هنگام خواب و استفاده نکردن از تلفن یا کامپیوتر در رختخواب است.

این مطالعه اخیراً در مجله آنلاین یائسگی: مجله انجمن یائسگی آمریکای شمالی منتشر شده است.

به گفته یکی از پزشکان دانشکده پزشکی دیوید گفن در UCLA ، تحقیقات بسیار کمی در مورد خواب و سلامت جنسی، به ویژه در زنان وجود دارد، و این مطالعه چیزهای زیادی به درک ما از پیامدهای منفی خواب بد می‌افزاید. اولین قدم مراجعه به پزشک در مورد اختلال عملکرد جنسی، برای رد کردن علل اساسی و بالقوه قابل درمان است.

اگر خواب کم در طول روز بر شما تأثیر می‌گذارد، به مدت سه ماه یا بیشتر ادامه دارد و حداقل سه بار در هفته رخ می‌دهد، به یک متخصص خواب مراجعه کنید.

اختلالات خواب قابل درمان است. رفتار درمانی شناختی، که به تغییر افکار و رفتارهایی که باعث می‌شود خواب خوبی نداشته باشید، کمک می‌کند؛ به ویژه برای بی‌خوابی، که شایع‌ترین اختلال خواب در زنان است، موثر است.

منبع: روزیاتو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • درود خدا بر محمد و آل محمد (مهری )
    0

    مرسی از اطلاعات خوبی که در اختیار ما میزارید

    نظرات شما -
    • دکتر
      0

      از کدام‌شهر هستین که جواب گوی شما باشیم

    • قلندر از خرم آباد
      0

      تو هم که عاشق اینجور بحثها

  • دکتر مرندی
    0

    مهری خانم باز هم سوالی داشتین بفرمایید

  • *_*
    0

    اووف تو فقط بخواب

  • گپ
    0

    زن مگه از ۵۰ به بعد میتونه رابطه داشته باشه؟؟

  • عزت
    0

    خبرفوری گرامی مراقب تولیدمحتوا باشید اکثرکاربران شما جوانان مجردهستند..ودغدغه های مهم تری دارند. مطالبی مفید درموردکسب و کاروتوانمندی جوانان بگذارید..

    نظرات شما -
    • ابومرگ
      0

      زودتر ازدواج کن . کسی که با خواندن نوشته شهوتی شه . حالش خیلی خرابه

    • ❤شراره❤
      0

      عزت حقیقت را گفتین الان من اینقدر بعضی وقت ها حالم خراب میشه با این مطالب دلم‌میخواد

  • حمیرا
    0

    یه قانون بذارن دخترا هم بتونن برن خواستگاری آقایان چقدر منتظر شوهر بمونیم یا از پسر های مجرد مالیات بگیرید و جریمه کنید تا ازدواج کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها