اجرای «طرح راهدای محوری» آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح راهداری محوری از اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با کل کشور به دستور اداره کل راهداری در استان آغاز شده است.

اجرای «طرح راهدای محوری» آغاز شد

ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در مورد اجرای طرح راهداری محوری در این استان گفت: طرح راهداری محوری از اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با کل کشور به دستور سازمان راهداری شروع شده و عمدتاً در محورهای شریانی این استان به دلیل موقعیت راهبردی و ترانزیتی که دارند انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در ۴۵۰ کیلومتر راه‌های استان اجرا شده است و ۳۸۵ نفر نیروی راهدار برای انجام آن به کار گرفته شدند. در این طرح همچنین از ۳۴۵ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری بهره می‌برند.

کرد افزود: ۱۳ فعالیت مهم راهداری در این طرح در حال انجام است که شامل ساماندهی تابلوها و علائم، ساماندهی گاردریل ها، ایمن سازی نقاط پرحادثه، لکه گیری، فرانشه برداری، اصلاح شیب شیروانی، اصلاح دید در نقاط با محدودیت دید، بازسازی و تسطیح حریم جاده، خانه سازی، تعمیر و اصلاح سیستم‌های روشنایی نقطه‌ای و مقطعی و تونل‌ها و تنقیه و تنظیم بستر پل‌ها، می‌شود که امیدواریم با افزایش ایمنی جاده‌ها شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.

مدیرکل راهداری استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مهم‌ترین محورهای در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح خاج-میرجاوه، زهک-گزینک، زاهدان-نهبندان، زاهدان-زابل و خارک-زاهدان است که امیدواریم در کمترین زمان بتوانیم این ۴۵۰ کیلومتر را پوشش دهیم.

وی در مورد کارهای انجام شده در این طرح توضیح داد: بازسازی ۴۳ دستگاه ماشین آلات سنگین، تسطیح ۱۰۰ کیلومتر محورهای شریانی بین شهری و ۲۰۰ کیلومتر محورهای پرترافیک روستایی برای آماده سازی روکش، تعمیرات ۶ دستگاه پل‌های مهم، مرمت و بازسازی ۲۵۰۰ کیلومتر تابلو و خط کشی و اجرای جداکننده‌های بین دو باند (نیوجرسی) تا به حال در طرح راهداری محوری انجام شده است.

کرد در پایان گفت: هیچ اعتباری به این طرح اختصاص پیدا نکرده است و این طرح در استان سیسان و بلوچستان به صورت کاملاً امانی انجام می‌شود.

منبع: مهر

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها