عضو کمیسیون برنامه و بودجه درگفتگو با خبرفوری:

اتصال دانش بنیان ها به زمین های کشاورزی در دولت رئیسی رقم می خورد

یک نماینده مجلس گفت: آقای رئیسی حتما اتصال دانش بنیان ها و دانشکده ها به زمین های کشاورزی را رقم می زند با این کار می توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود.

اتصال دانش بنیان ها به زمین های کشاورزی در دولت رئیسی رقم می خورد

جعفر قادری در گفتگو خبر فوری ، با اشاره به اینکه نظرسنجی های انتخاباتی از احتمال پیروزی رئیسی در این کارزار خبر می دهد، به دولت آینده در زمینه کشاورزی توصیه کرد: متاسفانه بخش کشاورزی از بخش شرکت های دانش بنیان استفاده نکرده است، کاری که آقای رئیسی توفیق پیدا کند می تواند انجام دهند، نهادهای عمومی غیر دولتی و دانشکده های کشاورزی را پای کار بیاورند و کمک کنند تا در بخش کشاورزی تحول علمی داشته باشیم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به سمت کشت محصولات کشاورزی برویم که مصرف آب کمتری داشته باشد و بازدهی بالایی داشته باشد برویم، امکان کشت محصولاتی وجود دارد که می تواند درآمد کشاورز را افزایش دهد، کمک جدی به رفاه کشاورز کند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: اگر قرار باشد کمکی به بخش کشاورزی شود باید زیر ساخت های این بخش توسعه یابد به گونه ای که اگر منابع مالی به کشاورزی داده می شود در بخش دیگری هزینه نشود. متاسفانه بسیاری از وام هایی که برای توسعه کشاورزی داده می شود، در بخش های غیرکشاورزی به کار گرفته شده است.

وی افزود: زنجیره تولید باید تکمیل شود در تولید مرغ به جایی رسیدیم که می توانیم نیاز مرغ خاورمیانه را تامی کنیم اما در زنجیره ارتباطی بخش های مختلف تولید مرغ از جوجه یک روزه تا مرغ مادر ضعف هایی داریم باید زنجیره تولید تکمیل شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: کشاورز برای تامین نهاده ها و نهال های مورد نیاز وابسته به خارج است که این وابستگی ها ایجاد مشکل می کند باید این وابستگی کاهش یابد و تولید کشاورزی وابسته به توانمندی داخل باشد تا عملا به سمت و سوی محصولات به روز برویم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: آقای رئیسی حتما اتصال دانش بنیان ها و دانشکده ها به زمین های کشاورزی را رقم می زند با این کار می توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود.

منبع: خبرفوری

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها