مجتبی ذوالنوری:

برای بازگشت آمریکا به برجام باید شرط بگذاریم که اورانیوم [مازاد] خود را به روسیه نمی‌فرستیم/ آمریکا هم باید خسارت هزار میلیارد دلاری به ما را جبران کند

نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برای آنکه آمریکا به برجام برگشته و ما از چاله به چاه نیفتیم، باید شرط هایی بگذاریم و تضمین هایی قرار دهیم.

برای بازگشت آمریکا به برجام باید شرط بگذاریم که اورانیوم [مازاد] خود را به روسیه نمی‌فرستیم/ آمریکا هم باید خسارت هزار میلیارد دلاری به ما را جبران کند

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد امام خمینی(ره) پردیسان قم گفت: والله من هیچ فرد و مسؤول اصولگرایی را نمی شناسم که مخالف اجرای برجام و رفع تحریم ها باشد اما باید شرط ها و تضمین هایی را قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا بدون قید و شرط به برجام برگردد، مکانیسم ماشه را فعال می کند، گفت: در این زمینه تضمین های قابل دریافتی وجود دارد و اگر در سال های گذشته فرصت سوزی نشده بود، می توانستیم غربی ها را زودتر به پای میز مذاکره بکشانیم.

ذوالنوری با اشاره به قانون اقدام راهبردی و جرم انگاری برای عدم اجرای درست آن، تصریح کرد: یکی از شرط ها برای بازگشت به برجام باید عدم ارسال اورانیوم غنی سازی شده کشورمان به روسیه باشد که می تواند زیر نظر آژانس در داخل ایران پلمپ شده و باقی بماند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از شرط ها برای بازگشت به برجام باید عدم جمع آوری سانتریفیوژها باشد و آنها می توانند زیر نظر آژانس خالی شده و به آنها گاز تزریق نشود و هر دو هفته نیز مورد بررسی و بازدید قرار بگیرند تا در صورت نقض عهدهای مجدد، بتوانیم بلافاصله آنها را راه اندازی کنیم.

ذوالنوری با بیان اینکه اگر قرار است ما با رعایت همه بندها و شرایط به برجام برگردیم، آمریکا نیز باید خسارت و ضرر به قول خودشان ۱۰۰۰ میلیارد دلاری به کشورمان را جبران کنند، گفت: امروز باید نسبت به این مسائل بسیار حساس، آگاه و هوشیار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت که اگر در انتخابات ریاست جمهوری فردی اصلح که ارزشی، انقلابی و دلسوز ملت است، انتخاب شود بسیاری از مشکلات امروز کشور برطرف می شود.

وی با بیان اینکه حضرت امام جعفر صادق(ع) بر اساس نیازهای روز شاگردان بسیاری را در رشته های تخصصی تربیت کرده بودند، تصریح کرد: امروز از حوزه های علمیه این انتظار می رود که بر اساس نیازهای روز و با استفاده از وسایل نوین به حجم انبوهی از شبهات فکری و فرهنگی پاسخ بدهند.

ذوالنوری با بیان اینکه دشمنان در دوران انتخابات فضای جامعه را غبارآلود می کنند، گفت: ما باید در هر دوره و زمان، شرایط و مقتضیات روز جامعه را به خوبی بشناسیم و بشناسانیم و مراقب باشیم که در این فضای استکباری، برجام موشکی و منطقه ای را به ما تحمیل نکنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • رستک
    0

    اینو به دولت غرب زده و گرین کارتی های دو تابعیتی بگو ما ملت که مشکلی نداریم با این حرفت فقط به خاطر سیاستهای خائنانه این دو تابعیتی های خدا نشناس کمرمون زیر بار مشکلات خورد شده

  • کاربر ناشناس
    0

    هرچه اخلاسگران پست دادنندحالانوبت آمریکاست طبری وبابک زنجانی وبقیه چه

  • محمود اکبرزاده
    0

    از یکی پرسیدند مادرتو کجا میبری. گفت میبرم بازار بفروشم. گفتن مگه مادر ادم میفروشه. گفت یه قیمت میدم کسی نخره

  • دامدارهزار میلیارد که خوبه دها هزار ملباردبگیرین چاک شماهاپر نمیشهه
    0

    حاج آقا هزارمیلیارد کمه دها هزارهم بگیرین جیب شماها پر نمشود

  • حسین
    0

    شما به عنوان رییس کمیسیون امنیت ملی، لطفا اول غرامت ۱۰۰۰ میلیارد دلاری جنگ رو از کشور دوست و برادر عراق ( که مصوب سازمان ملل هست و عراق موظف به پرداخت آن) بگیرید، بعد از این دشمن نابکار هم خسارت بگیرید( البته اگر توانش را دارید)

  • محمد
    0

    چشم حاجی حتما بهش میگم خیالت راحت.

  • منصف
    0

    البته، فراموش نکنیم که اکثر قریب به اتفاق اصولگرایان تا به حال مخالف برجام بوده و دولت اصلاح طلب روحانی را بخاطر آن لعن و نفرین میکردند!! ولی حالا که دولت بعدی را از قبیله خود می بینند، و میدانند که بدون گشایش های برجامی، کاری از دستش برنخواهد آمد، کسوت موافقان برجام را پوشیده اند! و دیگر این که، نظراتی که داده اید، بسیار خوب و مطلوب است، فقط میماند این که بفرمائید اگر طرف نپذیرفت چه؟! لطفا نگوئید حتما می پذیرد! چرا که این پاسخ مسئولانه نیست!! (بیرون گود بودن و لنگش کن گفتن هنر نیست! از پیرزنی هم بر می آید!)

    نظرات شما -
    • Mk
      0

      چه میشه کرد دیگه آخوند است ودست بستان دارد فقط باید دید آمریکا هم مثل ملت ایران ابله میشن به خواسته این مفتخورها جواب مثبت بدن ملت ایران که عمری است اجازه دست درازی این سارقان از جیبشان را داده اند

  • سید ابو رسول
    0

    ایران شل کرفت کار .. از پرجام خارج میشود همجی حل شود ..ایران باید شیر باش وسفت وسخت جلو امریکا واروپا میسته .. واکر شل کرفتی عیب از مدریت ..اخر الا مر ایران ضایع میشود

  • ناشناس
    0

    فقط یادت باشه برد حرفت تا کجاست .خیلی جو گیر نشو .

  • هاشم
    0

    بسم رب شهدا آمریکا مورد اعتماد نیست بازیچه دست اسراییل وهابیون است همیشه متین بوده خواهد بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها