برنج ایرانی ۴۴ درصد گران شد

گزارش های رسمی نشان می دهد که قیمت برنج ایرانی در بازار تا بیش از ۴۷ هزار تومان هم رسیده و قیمت برنج خارجی نیز پا به پای آن در حال حرکت است.

برنج ایرانی ۴۴ درصد گران شد

حدود دو سالی می شود که دیگر برنج وارداتی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نمی کند و واردات آن با ارز سامانه نیما انجام می‌شود، از آن زمان به بعد و با توجه به حجم واردات قیمت برنج خارجی نیز رو به افزایش رفت و از حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان به مرز قیمتی رسیده که اکنون چندان با برنج ایرانی تفاوت قیمتی ندارد.

برنج ایرانی ۴۴ درصد گران شد

بررسی قیمت برنج براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نشان می دهد که هر کیلو برنج درجه یک ایرانی در اردیبهشت ماه امسال به طور متوسط حدود ۳۶ هزار تومان فروش رفته در حالی که حداقل قیمت ۳۰ هزار و حداکثر آن تا ۴۷ هزار و ۱۰۰ تومان بوده است.
برنج ایرانی در اردیبهشت ماه پارسال هر کیلو ۲۵ هزار تومان و در فروردین امسال با افزایش ۱۰ هزار تومانی به طور متوسط تا ۳۵ هزار تومان قیمت خورده است، این تغییر نشان می دهد نسبت به ماه قبل ۱.۹ و در مقایسه با پارسال ۴۴.۴ درصد افزایش قیمت دارد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    ارزوی رای دادن مردم چیزخوبیه ارزو برای پیرمردها عیب نیست

  • ق ر
    0

    گران کنید قیمتها اندک هست

  • توان
    0

    خدا حافظ ای برنج ایرانی هر چند خالص نیستی برنج نیم دانه خارجی را هم قاطی نیم دانه ایرانی میکنند میریزن تو تو گونیهای برنج ایرانی هندی با تایلندی قاطی میشه ی عده هم تو بازار فقط شدن کیسه فروش به نامهای گوناگون اینطوری پولدار میشند کجای کاری شهر فرنگه از همه رنگه ممنون از خبر فوری،

  • کاربر ناشناس
    0

    خاک بر سر این دولت شده. سیاست مدارها خبر دارن که ما داریم با آب دو خیار شکممون رو پر می کنیم؟؟؟

  • رد
    0

    از حقوق اولیه محروم شدیم ان وقت چه انتظاراتی از مردم دارن؟بعد انتخابات چه بکنیم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها